Handel

  • Sadownicy walczą z rosnącymi kosztami

    Środa, 27 grudnia 2023

    Zbiory jabłek w 2023 roku okazały się rekordowo niskie, nie tylko w Polsce, ale w całej UE. Dzięki temu sadownikom udawało się uzyskiwać relatywnie wysokie ceny i podreperować kondycję, którą nadszarpnęły rosnące koszty produkcji. Przed branżą w dalszym ciągu szereg wyzwań związanych z rosnącymi kosztami pracy, paliw czy środków ochrony roślin. Odpowiedzią ma być... Czytaj więcej »

  • Piotr Biela dołączył do Grupy BLIX, obejmując stanowisko Business Development Managera. Wcześniej był związany z siecią SPAR i Intermarché. W Grupie BLIX przede wszystkim ma doprowadzić do wzrostu liczby klientów aplikacji zakupowych oraz wesprzeć ich. Jak sam zapowiada, zamierza jeszcze bardziej zwiększyć już 60-proc. udział firmy w rynku e-gazetek w Polsce. W najbliższym... Czytaj więcej »

  • Rynek franczyzowy w Polsce

    Piątek, 15 grudnia 2023

    Bartłomiej Tarłowski, Menadżer ds. Rozwoju Franczyzy i Komunikacji Korporacyjnej Intermarché i Bricomarché. Czytaj więcej »

  • Młodzi nie garną się do handlu, tym bardziej spożywczego. Czy nie wpłynie to także na możliwości rozwojowe sieci franczyzowych? Czytaj więcej »

  • Miłośnicy ochrony środowiska mogą w końcu odetchnąć z ulgą. Już niebawem, bo od 1 lipca 2024 r. zostanie wdrożona w życie tzw. „dyrektywa plastikowa”. W sklepach nie będzie można już kupować wielu jednorazowych wyrobów z tworzyw sztucznych takich jak plastikowych sztućców czy słomek. Jednocześnie, planowane zmiany obejmują wprowadzenie opłat za korzystanie z produktów... Czytaj więcej »

  • Jakie zmiany podatkowe w 2024 roku?

    Piątek, 15 grudnia 2023

    Przełom listopada i grudnia, choć bywa, że i wcześniej, wywołuje u przedsiębiorców zasadnicze pytanie – z jakimi zmianami podatkowymi trzeba będzie się zmierzyć od 1 stycznia kolejnego roku. Choć pytanie jest uniwersalne dla wszystkich podatników, to warto jednak uwzględnić w nim specyfikę branży, w której działa dany podmiot. Jakie zatem zmiany podatkowe czekają branżę... Czytaj więcej »

  • KaDeWe – warto odwiedzić w Berlinie!

    Piątek, 15 grudnia 2023

    Zlokalizowany w berlińskiej dzielnicy Schöneberg dom towarowy KaDeWe (Kaufhaus des Westens) zawsze robił na mnie wielkie wrażenie. Tym bardziej, że po raz pierwszy odwiedziłem go pod koniec lat 80-tych, kiedy to Berlin podzielony był jeszcze murem na część wschodnią i zachodnią. To właśnie sentyment i wspomnienia związane z pobytami w Berlinie Zachodnim powodują, że lubię... Czytaj więcej »

  • Marrakesz – Czerwone Miasto

    Piątek, 15 grudnia 2023

    Marrakesz – stolica Maroka, to marzenie każdego podróżnika. To fascynujące miasto położone na zapierającym dech w piersiach tle gór Atlas olśniewa odwiedzających piękną architekturą, wystawną kuchnią, eleganckimi ogrodami. To również tętniące życiem stare miasto – Medyna, w którym można znaleźć słynne suki, kolorowe sklepiki, czy zawrotny labirynt straganów –... Czytaj więcej »

  • Sprzedawcy od dawna wiedzą, że merchandising i odpowiednia atmosfera są ważne. Najnowsze badanie Mood Media wskazuje jednak na pojawienie się nowej szansy w postaci wzbudzania w klientach inspiracji za pomocą ekranów i kiosków cyfrowych. Większość nabywców poszukuje cyfrowych, bardziej spersonalizowanych wrażeń. Czytaj więcej »

  • Polacy jak zwykle odłożą przedświąteczne zakupy spożywcze na ostatnią chwilę. Blisko 33% zrobi je tydzień przed Bożym Narodzeniem. To więcej niż rok temu. Do tego ponad 21% rodaków ruszy na największe zakupy spożywcze zaledwie kilka dni przed świętami. I ten wynik też rdr. lekko wzrósł. Placówki handlowe byłyby mniej oblężone, gdyby żywność chętniej zamawiano online.... Czytaj więcej »

  • Okres przedświąteczny to czas prawdziwych żniw w sektorze sprzedaży online. Klienci szukający prezentów, preferują bowiem często zakupy internetowe od zatłoczonych centrów handlowych. I choć wielu z nich będzie poszukiwać przystępnych cenowo upominków, to dane Deloitte [1] i PwC [2] wskazują jasno: mimo niełatwej sytuacji ekonomicznej, nie zamierzamy szczególnie oszczędzać w... Czytaj więcej »

  • Święta Bożego Narodzenia zbliżają się wielkimi krokami, a okres bezpośrednio przed nimi to jeden z najgorętszych sezonów dla całej branży handlowej. W tym czasie wizyta w tradycyjnym supermarkecie dla większości z nas kojarzy się z dużymi kolejkami oraz wszechobecnymi tłumami. Tego zdania jest około 75% ankietowanych w ramach badania konsumenckiego supermarketu online delio*. Czytaj więcej »

  • Black Friday na stałe wpisał się w naszą rzeczywistość, jednocześnie stając się wstępem do przedświątecznego szału zakupów. Dla sektora e-commerce to już swoiste "Black Weeks", obejmujące również Cyber Monday, Dzień Darmowej Dostawy, Mikołajki, wszelkiego rodzaju spotkania świąteczne aż po Boże Narodzenie. Końcówka roku w handlu internetowym jest najbardziej pracowitym... Czytaj więcej »

  • Sprzedaż gastronomiczna wypracowana przez sieci należące do Sfinks Polska, Sphinx, Chłopskie Jadło, Lepione Pieczone by Chłopskie Jadło oraz The Burgers, wzrosła o 10,5% w listopadzie 2023 w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego i osiągnęła wartość 14,75 mln PLN. W ujęciu narastającym w ciągu jedenastu miesięcy br. przychody gastronomiczne Sfinksa wyniosły 171,88... Czytaj więcej »

  • Trendy w branży retail w 2024

    Środa, 06 grudnia 2023

    Choć automatyzacja procesów bardziej kojarzy się z pracą biurową lub taśmą produkcyjną, to jednak staje się ona wszechobecna i dotyka współcześnie bardzo wielu gałęzi gospodarki. Nie omija również branży handlu detalicznego, w której to konsumenci swoimi postawami i oczekiwaniami wymuszają na sprzedawcach zmiany. Kto nie wpisze się w coraz bardziej zindywidualizowane... Czytaj więcej »

  • Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) wskazuje, że inflacyjny wzrost obrotów nie oznacza zwiększenia dochodów najemców w galeriach handlowych. Co więcej – szybko rosnące koszty pracy, energii, koszty wspólne i opłaty na rzecz właścicieli centrów istotnie przewyższają wskaźniki wzrostu cen w Polsce. To pokazuje, że realnie koszty działalności sklepów w... Czytaj więcej »

  • Wywiad z Agnieszką Kusaj, właścicielką sklepu ODIDO w Sokolnikach. Czytaj więcej »

  • Miłośnicy ochrony środowiska mogą w końcu odetchnąć z ulgą. Już niebawem, bo od 1 lipca 2024 r. zostanie wdrożona w życie tzw. „dyrektywa plastikowa”. W sklepach nie będzie można już kupować wielu jednorazowych wyrobów z tworzyw sztucznych takich jak plastikowych sztućców czy słomek. Jednocześnie, planowane zmiany obejmują wprowadzenie opłat za korzystanie z produktów... Czytaj więcej »

  • Jakie zmiany podatkowe w 2024 roku?

    Piątek, 01 grudnia 2023

    Przełom listopada i grudnia, choć bywa, że i wcześniej, wywołuje u przedsiębiorców zasadnicze pytanie – z jakimi zmianami podatkowymi trzeba będzie się zmierzyć od 1 stycznia kolejnego roku. Choć pytanie jest uniwersalne dla wszystkich podatników, to warto jednak uwzględnić w nim specyfikę branży, w której działa dany podmiot. Jakie zatem zmiany podatkowe czekają branżę... Czytaj więcej »

  • FoodWell, do którego należą marki Bakalland, Delecta i Purella, potwierdza jakość swoich produktów kolejnymi certyfikatami. Po miesiącach pracy i spełnieniu rygorystycznych kryteriów fabryka Delecta otrzymała najbardziej wymagającą certyfikację jakościową na świecie – BRC GS z najwyższą możliwą oceną AA. Główny zakład produkcyjny w Janowie Podlaskim pracuje w systemie... Czytaj więcej »

  • VI Targi LIVIO z dużym sukcesem!

    Czwartek, 30 listopada 2023

    W tym roku sieć postawiła na formułę łączącą w sobie stacjonarne targi wystawiennicze, konferencje i integrację. Wydarzenie było częścią trwających do końca października VI Targów LIVIO. Czytaj więcej »

  • Castorama otwiera 100. sklep w Polsce

    Środa, 29 listopada 2023

    Castorama od lat rozszerza działalność na polskim rynku, by móc być bliżej swoich klientów i zapewniać im kompleksowe wsparcie od projektu do realizacji. Sieć właśnie otworzyła swój 100. sklep – Castorama Piaseczno w gminie Lesznowola. Nowy obiekt mieści się w parku handlowym w podwarszawskim Mysiadle, a jego koncept wpisuje się w strategię zrównoważonego rozwoju spółki. Czytaj więcej »

  • 25 lat temu otworzył drzwi pierwszy sklep Inmedio w Polsce, rewolucjonizując zakupy prasowe, które dotąd robiło się w kioskach. Dla spółki Lagardère Travel Retail, operatora brandów takich jak Aelia Duty Free, So Coffee, Relay i 1Minute Smacznego! to symboliczna data, która markuje początek jej kreatywnych eksperymentów na polskim rynku. – Nie boimy się być pierwsi –... Czytaj więcej »

  • Mimo obserwowanego w Polsce spowolnienia gospodarczego, w tym roku podczas Black Friday planujemy wydać o 5 proc. więcej niż w 2022 roku – wynika z badań Strategy& Polska. 76 proc. Polaków przyznaje, że kupuje prezenty również dla siebie. Jak z kolei wynika z badań DS Smith, prawie co czwarty z zapytanych respondentów deklaruje, że w tym okresie chętniej wydaje pieniądze na zakup... Czytaj więcej »

  • Blisko 6 milionów Polaków korzystających z aplikacji Glovo, ponad 15000 aktywnych sklepów, wzrost liczby zamówień znacznie przekraczający tempo wzrostu całej kategorii w Polsce w ciągu ostatnich 12 miesięcy to niezaprzeczalne sukcesy platformy, która w listopadzie obchodzi czwartą rocznicę swojej obecności na polskim rynku. Te liczby mówią same za siebie i potwierdzają solidną... Czytaj więcej »

  • Aż 45 tys. przesyłek skanowanych w godzinę przez najnowocześniejszy sorter, 44 linie rozładunkowe obsługujące ponad 100 polskich i zagranicznych destynacji, 1200 transportów dziennie i 3000 metrów taśmy sortującej – to tylko kilka cech wyróżniających Międzynarodowe Centrum Logistyczne DHL. Obiekt zlokalizowany pod Poznaniem osiągnął już pełną zdolność operacyjną.... Czytaj więcej »

  • Zdrowe produkty żywnościowe nie powinny szkodzić środowisku – tak twierdzi prawie 3 na 4 respondentów 15. edycji raportu Tetra Pak Index, który skupia się na identyfikowaniu trendów konsumenckich i technologicznych w obszarze żywienia i zdrowia. Dla ponad połowy badanych wybory żywieniowe coraz wyraźniej łączą się z dobrostanem planety i konsumenci ci skłonni są zmieniać... Czytaj więcej »

  • Innowacyjny retail

    Czwartek, 16 listopada 2023

    Innowacyjne podejście do handlu i usług jest siłą napędową dla rozwoju całego sektora spożywczego. To właśnie nowatorskie podejście pozwala z jednej strony wyróżnić się na rynku i wprowadzić nową wizję, a z drugiej – zaspokoić zmieniające się potrzeby konsumentów. Czytaj więcej »

  • Od 7 do 11 października br. w halach wystawowych targów Kölnmesse w Kolonii, swoje produkty zaprezentowało blisko 7 900 wystawców ze 118 krajów świata. Polskie produkty promowało blisko 250 firm. Tradycyjnie już o oprawę prasową oraz informacyjną na targach zadbała nasza redakcja. Magazyn Food from Poland dostępny był na stoisku prasowym w hali 1. Czytaj więcej »

  • Transformacja analityczna sieci Lewiatan

    Czwartek, 16 listopada 2023

    Lewiatan Holding S.A., największa w Polsce sieć franczyzowa sklepów spożywczych, skoncentrowała swoje działania w ostatnich latach na transformacji cyfrowej i rozwoju narzędzi do komunikacji z konsumentem. Dzięki wdrożeniu autorskiego systemu CSA 2.0 (Centralny System Analityczny 2.0), wzbogaconego o zaawansowaną analitykę i system raportowania w oparciu o Power BI, franczyzobiorcy... Czytaj więcej »

więcej artykułów