Wiadomości

  • Polska dołączyła do czołówki największych eksporterów drobiu na świecie z wynikiem 1,6 mln ton, w porównaniu do Brazylii 4,4 mln ton i Stanów Zjednoczonych 3,3 mln ton. Polacy są w czołówce konsumpcji mięsa wśród Europejczyków. Spożywamy średnio 73,2 kg mięsa rocznie na osobę, średnia europejska wynosi 67,9 kg. Polska wołowina mimo historycznych spadków staje się coraz... Czytaj więcej »

  • Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe, zajęła pierwsze miejsce w plebiscycie „Kobieta Biznesu 2023”, organizowanego przez redakcję „Pulsu Biznesu”. Czytaj więcej »

  • Prezes Zarządu Transgourmet Polska, Alexander Orlowski, otrzymał odznakę honorową „Za zasługi dla województwa wielkopolskiego”. Wyróżnienie zostało wręczone 4 grudnia 2023 roku podczas spotkania świątecznego w Hotelu Andersia w Poznaniu, którego organizatorami były BCC Loża Wielkopolska, Wielkopolska Izba Przemysłowo-Handlowa, Wielkopolski Klub Kapitału, AHK Polska oraz... Czytaj więcej »

  • Rok 2022 określaliśmy mianem dwa tysiące dwudziestego DROGIEGO. Czy 2023 był pod względem drożyzny podobny? Z pewnością. Jak potwierdzają dane M/platform wartość obrotów w sklepach spożywczych wzrosła o kolejne 5,3% (dla porównania w roku 2022 vs 21 był to wzrost o 11,2%). Jednocześnie kupiliśmy aż 8,5% produktów mniej (w roku 2022 vs 21 spadek o 3,3%). Tym samym w dalszym... Czytaj więcej »

  • Paweł Essel został nowym dyrektorem generalnym sieci dyskontów Action w Polsce. Zastąpił on Sławomira Nitka, który nadal pełni funkcję dyrektora regionalnego Action. Czytaj więcej »

  • Unilever oraz Unia Europejskich Związków Piłkarskich (UEFA) ogłosiły, że marki koncernu należące do części biznesu odpowiadających za artykuły spożywcze (Nutrition) oraz środki higieny osobistej (Personal Care), zostały oficjalnymi sponsorami UEFA EURO 2024™. Czytaj więcej »

  • Zakład napojowy PepsiCo w Żninie stale się modernizuje, stawiając na wydajność przy jednoczesnym poszanowaniu środowiska. Taka właśnie jest nowa linia produkcyjna zbudowana i uruchomiona w niespełna dwa miesiące. W zakładzie rozlewane są kultowe napoje Pepsi, Mirinda, 7UP i Mountain Dew. Czytaj więcej »

  • W Wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów 1 grudnia 2023 r. pojawił się Projekt ustawy o sprzedaży detalicznej produktów lokalnych. Projekt zakłada, że przedsiębiorca będzie zobowiązany do zapewnienia w prowadzonej przez siebie jednostce handlu detalicznego sprzedaży produktów lokalnych: owoców i warzyw, mięsa i produktów mięsnych, mleka i produktów mlecznych... Czytaj więcej »

  • Ponad 19 tys. m² powierzchni, 14 000 miejsc paletowych, 200 nowych miejsc pracy i łatwiejszy dostęp do pełnego asortymentu spożywczego i przemysłowego dla Klientów gastronomicznych z południowej Polski – to główne korzyści wynikające z uruchomienia Centrum Logistyczno-Magazynowego Transgourmet Foodservice w Gliwicach. Firma zapowiada, że pierwsze dostawy z nowej lokalizacji... Czytaj więcej »

  • Z danych udostępnionych przez ZUS wynika, że na koniec lipca br. zadłużonych było prawie 672 tys. aktywnych płatników. To o blisko 4% więcej niż rok wcześniej. Łączna kwota ich zadłużenia wyniosła prawie 19 mld zł, co oznacza wzrost rdr. o ponad 6%. Według znawców tematu, przyczyniła się do tego niekorzystna koniunktura w gospodarce. Nie brakuje też opinii, że na tego typu... Czytaj więcej »

  • Niemal co trzeci z nas za zakup prezentów zabiera się dopiero w grudniu – wynika z cyklicznego Barometru Providenta przeprowadzonego z okazji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia. Co Polacy chcieliby znaleźć pod świątecznym drzewkiem? Na to pytanie także odpowiada najnowsza edycja badania. Czytaj więcej »

  • Rolnictwo i produkcja żywności, zwłaszcza mięsa, mocno się przyczyniają do zmian klimatu i degradacji środowiska. Ten sektor nie uniknie więc reform ukierunkowanych na zrównoważony rozwój. Wymuszają je nie tylko regulacje, ale przede wszystkim konsumenci, którzy coraz częściej wybierają roślinne zamienniki mięsa czy nabiału. – Produkty roślinne są przyszłościową... Czytaj więcej »

  • Dla przedsiębiorców niezależnie od skali prowadzonego biznesu i branży, wydatki na energię są jedną z kluczowych pozycji w budżecie. Szczególnie w sektorze FMCG, gdzie energia jest fundamentem ciągłości funkcjonowania biznesu. Szukasz optymalizacji i chcesz wejść na nowy poziom, budując już teraz przewagę konkurencyjną w obliczu nadchodzących zmian dotyczących raportowania... Czytaj więcej »

  • Eurocash robi kolejny krok w kierunku realizacji strategii na lata 2023-2025. Jednym z jej kluczowych obszarów jest transformacja cyfrowa, a Grupa właśnie konsoliduje wszystkie biznesy technologiczne i cały obszar IT w jednym ręku. Kierownictwo nad nimi przejmuje Szymon Mitoraj, który dołączył do Eurocash w październiku br. Jako członek zarządu ds. cyfryzacji jest dziś... Czytaj więcej »

  • Obroty restauracji Sfinks Polska, SPHINX, Chłopskie Jadło, Lepione Pieczone by Chłopskie Jadło oraz The Burgers, po trzech kwartałach 2023 r. wzrosły do 141,27 mln zł, tj. o blisko 14% r/r. Zwiększyły się także przychody skonsolidowane grupy Sfinks za ten okres o 7% r/r, do 75,71 mln zł oraz wypracowany przez grupę zysk brutto na sprzedaży o ponad 19%, do 21,48 mln zł. To oznacza... Czytaj więcej »

  • Przedsiębiorstwa w coraz większym stopniu stawiają sobie za cel zwiększanie swojej niezależności energetycznej, a także redukowanie emisji CO2 i podążanie za trendami konsumenckimi. Te cele przyświecają również liderowi rynku mleczarskiego – Grupie Mlekovita, która 24 listopada br. zorganizowała I Ogólnopolski Mleczarski Kongres Energetyczny. Tematem przewodnim wydarzenia i... Czytaj więcej »

  • W tym roku, już po raz szósty, Hochland Polska przeprowadził badanie zadowolenia z podejmowanych przez firmę inicjatyw na rzecz społeczności lokalnej. Ankiety wypełniali mieszkańcy Gminy Kaźmierz i Gminy Węgrów oraz pracownicy znajdujących się tam zakładów produkcyjnych Hochland. W 2023 prawidłowo wypełniono 660 ankiet, a średni poziom zadowolenia w każdym z 6 pytań oscyluje... Czytaj więcej »

  • Mimo wyzwań związanych z pandemią Covid-19, wybuchem wojny i inflacją, grupa spółek DANONE w Polsce zrealizowała strategię ESG w pełnym zakładanym zakresie i wygenerowała 3,6* mld zł wartości dodanej do polskiej gospodarki, co przełożyło się m.in. na utrzymanie 15 tysięcy miejsc pracy**. Zaangażowanie we wsparcie społeczności lokalnych, upowszechnianie odpowiednich... Czytaj więcej »

  • Sądy przeżywają najazd frankowiczów

    Środa, 29 listopada 2023

    Według danych uzyskanych z 47 sądów okręgowych, od stycznia do końca września br. wpłynęło do nich o ponad 30% więcej spraw frankowych niż w analogicznym okresie ub.r. Zdecydowanie najwięcej pozwów zostało złożonych w SO w Warszawie, choć w tym przypadku widzimy spadek rdr. o blisko 35%. W pozostałych sądach odnotowano same wzrosty, niekiedy nawet trzycyfrowe. Przykładowo, w... Czytaj więcej »

  • Handel obawia się słabej końcówki roku

    Wtorek, 28 listopada 2023

    Subindeks Barometru EFL dla handlu na ostatni kwartał tego roku wyniósł 49,7 pkt., o 2,6 pkt. więcej niż kwartał wcześniej. Choć jest to najwyższy wynik tego sektora od dwóch lat (w IV kwartale 2021 – 50, 1 pkt.), to niestety firmy obawiają się słabego zamknięcia roku pod kątem sprzedaży. Tylko 6% liczy na większe przychody w IV kwartale, podczas gdy 24% prognozuje ich... Czytaj więcej »

  • Wzrost kosztów surowców, pracy i produkcji przy jednoczesnym spadku cen na światowych rynkach spowodował istotne pogorszenie koniunktury w europejskim mleczarstwie. Odczuwają to także polscy producenci. Dla wielu z nich przy obecnych cenach i kosztach już podstawowa produkcja stanowi wyzwanie, a dodatkowo czeka ich jeszcze dostosowywanie się do nowych wymogów środowiskowych, np.... Czytaj więcej »

  • Nawet połowa wyrzucanych produktów w sklepach spożywczych to owoce i warzywa, a najczęstszym powodem wyrzucania żywności jest jej psucie się wraz z upływem czasu – wynika z badania przeprowadzonego przez Grupą Eurocash. Spółka już po raz trzeci, we współpracy z Caritas Polska i Federacją Polskich Banków Żywności, zorganizowała kampanię społeczno-edukacyjną pod hasłem... Czytaj więcej »

  • Dynamika podwyżek cen pieczywa lekko hamuje. W październiku w sklepach było drożej niż rok wcześniej średnio o blisko 12%, we wrześniu – o prawie 13%, a w sierpniu – o niecałe 21%. Jednak sytuacja wciąż jest mocno napięta, zwłaszcza że od 2024 roku kilka czynników może mocno wpłynąć na finalne ceny detaliczne. Zdaniem ekspertów, należy się tego poważnie obawiać.... Czytaj więcej »

  • Spiżarnia, jedna z największych polskich firm zajmującą się dystrybucją produktów spożywczych i artykułów chemiczno-kosmetycznych za granicę, powiększyła właśnie swoją bazę magazynową. Pozyskała także nowych odbiorców w Europie Zachodniej. Wszystko wskazuje też na to, że spółka osiągnie za 2023 r. obroty sięgające blisko 1 mld zł. Czytaj więcej »

  • Związek Polskich Przetwórców Mleka zwrócił się do Premiera RP, Ministerstwa Infrastruktury, Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, Ministerstwa Spraw Zagranicznych, Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Przewodniczących wszystkich klubów i kół poselskich aktualnie zasiadających w Sejmie z apelem o podjęcie niezbędnych działań w celu przywrócenia normalnego... Czytaj więcej »

  • Dwa lata temu Grupa Chorten przeniosła się do nowej siedziby w Łyskach pod Białymstokiem, gdzie powstało centrum biurowo-magazynowe na jej potrzeby. W tym roku firma obsługująca sklepy detalistów w całej Polsce powiększyła się o kolejne blisko 1000 m kw. powierzchni biurowej, by móc oferować nowe usługi i rozwijać zespół specjalistów. Czytaj więcej »

  • W październiku 2023 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 2,9% wyższa niż przed rokiem, a liczba transakcji spadła o 6,3%. - wynika z danych PIH i CMR Panel. Czytaj więcej »

  • Blisko 2,15 mld litrów mleka Mlekovita przerobiła w przez 10 miesięcy 2023 roku – to już kolejny rekordowy wynik w 95-letniej historii firmy. Dynamika w stosunku do tego samego okresu ubiegłego roku wyniosła ponad 109%. Czytaj więcej »

  • 67 proc. restauratorów zauważyło, że wskutek wysokiej inflacji Polacy zaciskają pasa i rzadziej pojawiają się w tym roku w restauracjach i lokalach gastronomicznych. Natomiast 69 proc. wskazuje, że jeśli klienci już się pojawią, to zostawiają niższe paragony – wynika z raportu „Polska na Talerzu” Kantar i Makro Polska. Mniejsze wydatki konsumentów to – obok podwyżek cen... Czytaj więcej »

  • Firmy w Polsce dostrzegają stopniowo spadającą inflację, gdyż obawy o rosnące ceny są najmniejsze w ciągu całego roku. Z Barometru EFL na IV kwartał tego roku wynika, że 44% firm uważa, że kondycja ich biznesu w najbliższych miesiącach pogorszy się przez inflację. To o 6 p.p. mniej niż kwartał wcześniej i 14 p.p. mniej niż pół roku temu. Zdecydowanie częściej takie... Czytaj więcej »

więcej artykułów