Wiadomości

  • Nie żyje Paweł Kapuściński

    Sobota, 19 kwietnia 2025

    Z przykrością informujemy, że zmarł Paweł Kapuściński. Czytaj więcej »

  • Wesołych Świąt Wielkanocnych!

    Piątek, 18 kwietnia 2025

    Wesołych Świąt Wielkanocnych! Czytaj więcej »

  • Z najnowszego rynkowego raportu wynika, że w tym roku 24% Polaków w ogóle nie uwzględnia alkoholu w swoich wielkanocnych wydatkach. Z kolei osoby, które planują jego zakup na świąteczny stół, najczęściej chcą zapłacić w sumie 50-100 zł lub poniżej 50 zł – odpowiednio 18,8% i 17%. Czytaj więcej »

  • SPAR Polska pod nowym właścicielem i nowym zarządem konsekwentnie realizuje strategię budowania wysokiej jakości serwisu sklepów SPAR w Polsce. Nabiera wiatru w żagle, odzyskuje wiarygodność, podnosi standardy towarowe i jakościowe sieci SPAR. Spółka idzie do przodu przywracając rentowność i zaufanie do globalnej marki, która działa na krajowym rynku. Odzyskuje swoje... Czytaj więcej »

  • 27 lutego 2025 roku w Nowym Dworze Mazowieckim odbyło się oficjalne otwarcie nowego centrum dystrybucyjnego Frigo Logistics, operatora logistycznego dla produktów wymagających kontrolowanej temperatury. W wydarzeniu udział wzięli m.in.: Prezes Zarządu Frigo Logistics Kris Verbruggen, Ambasador Japonii w Polsce Akira Kono i Burmistrz Nowego Dworu Mazowieckiego Sebastian Sosiński. Czytaj więcej »

  • Eksperci spodziewają się, że przed samą Wielkanocą będzie w sklepach dużo drożej niż przed poprzednią. Potwierdzają to wstępne szacunki z początku kwietnia, z których wynika, że ceny w sklepach poszły w górę o 6,8% rdr. Czytaj więcej »

  • W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski. Czytaj więcej »

  • Z najnowszego badania Grupy Blix wynika, że 84% konsumentów planuje przed Wielkanocą szukać sklepowych promocji. W ubiegłym roku taką chęć deklarowało 81,2% badanych. Obecnie dla 7,6% ta kwestia nie ma znaczenia. Czytaj więcej »

  • Z najnowszego badania rynku wynika, że w tym roku prawie 46% Polaków zamierza ciąć wielkanocne wydatki względem zeszłorocznych. W ub.r. więcej osób planowało ograniczać świąteczne koszty w stosunku do 2022 roku – blisko 53%. Jednak eksperci nadal widzą problem i dodają, że rynek konsumpcji notuje spadki. Czytaj więcej »

  • Aż 53,5% Polaków oczekuje zaostrzonej walki cenowej pomiędzy dyskontami tuż przed świętami, żeby w tym roku kupić taniej produkty na Wielkanoc. Przeciwnego zdania jest 21,2% rodaków. Z kolei 15,3% konsumentów nie potrafi określić się w tym temacie, a 10% w ogóle nie jest nim zainteresowanych. Czytaj więcej »

  • Eksperci komentujący najnowsze badanie rynkowe szacują, że typowa czteroosobowa rodzina łącznie wyda średnio ok. 800-1200 zł na samą żywność. I zauważają, że Polacy, pomimo wzrostu cen, starają się tak dostosować koszyk zakupowy, żeby nie zapłacić więcej pieniędzy niż rok temu. Czytaj więcej »

  • Projekt nowelizacji KSC jest jednym z najważniejszych projektów procedowanych przez Rząd z punktu widzenia warunków prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce. Projekt nowelizacji KSC zmierza jednak nie tylko do transpozycji dyrektywy NIS2, lecz również do wdrożenia dokumentu tzw. 5G Toolbox, który w założeniu nie powinien mieć w ogóle zastosowania do podmiotów MŚP. Czytaj więcej »

  • Drożyzna przed świętami przyspiesza

    Czwartek, 10 kwietnia 2025

    W marcu codzienne zakupy zdrożały średnio o 6,7% rdr. Na 17 obserwowanych kategorii jedna była na minusie, a reszta – na plusie. W lutym wszystko ogółem podrożało o 5,8 rdr. Dwa segmenty poszły w dół, a pozostałe – w górę. Ostatnio w TOP5 drożyzny znalazły się dokładnie te same grupy towarów co poprzednio, w dodatku w identycznej kolejności. Czytaj więcej »

  • Grupa Eurocash kończy w tym roku 30 lat. Z okazji jubileuszu podsumowuje swój wkład w rozwój handlu i mówi wprost: zamykają się głównie sklepy niezrzeszone[1], a detalistom opłaca się integracja z siecią. Jednocześnie podkreśla, że z siecią liczącą ponad 15,5 tys. placówek jest nie tylko czołowym hurtownikiem FMCG, ale też – zgodnie z analizą Deloitte – największym... Czytaj więcej »

  • 45,8% Polaków zamierza zmniejszyć swoje wielkanocne wydatki względem zeszłorocznych. Dla porównania, rok temu blisko 53% osób zakładało pomniejszenie świątecznych kosztów w stosunku do 2022 roku. Obecnie 34,9% rodaków nie planuje zaciskać pasa. Z kolei 9,8% konsumentów jeszcze nie wie, jak zarządzi swoim budżetem - wynika z raportu UCE RESEARCH i Shopfully. Czytaj więcej »

  • Kwietniowe wydanie miesięcznika Hurt & Detal.

    Poniedziałek, 07 kwietnia 2025

    Kwietniowe wydanie miesięcznika Hurt & Detal jest już w drodze do Czytelników. Czytaj więcej »

  • W tym roku 15,6% Polaków zamierza średnio wydać 200-300 zł na wielkanocną żywność w przeliczeniu na jedną osobę. To najczęściej wskazywana kwota w badaniu UCE RESEARCH i Shopfully. Zatem czteroosobowa rodzina łącznie na samą żywość przeznaczy średnio ok. 800-1200 zł. Na drugim miejscu w zestawieniu znalazł się przedział 150-200 zł – 14,4%. Z kolei 13,7% rodaków nie... Czytaj więcej »

  • Zakłady Przemysłu Cukierniczego Otmuchów, jeden z największych producentów słodyczy w Polsce oraz jeden z wiodących producentów żelek w Europie, realizują kolejny etap strategii biznesowej opartej na produkcji żelek i produktów pochodnych – w marcu ruszyła linia do produkcji pianek Marshmallow. Czytaj więcej »

  • Producenci wybrali najciekawsze młode marki i projekty popularyzacji konsumpcji podczas wydarzenia: Branding Ovation 2025. Czytaj więcej »

  • Prezydent USA Donald Trump ogłosił nową ustawę o wzajemnych taryfach celnych, nakładającą dodatkową 20% opłatę na towary z UE. Wprowadzenie dodatkowych ceł grozi zakłóceniem globalnych łańcuchów dostaw, wzrostem cen i ograniczeniem dostępu do rynku dla rolników i spółdzielni rolniczych po obu stronach Atlantyku, co będzie miało znaczące konsekwencje gospodarcze dla... Czytaj więcej »

  • MAXIMA GRUPĖ, UAB zaprezentowała skonsolidowane wyniki finansowe za rok 2024. W zmiennym i wymagającym otoczeniu rynkowym Stokrotka posiada stabilną pozycję na rynku, dbając o długoterminowy rozwój. Czytaj więcej »

  • Wartość eksportu polskich produktów na zagraniczne rynki, dzięki sieci sprzedaży Lidl Polska w 2024 roku wyniosła ponad 6,8 mld zł[1]. W ciągu ostatnich 7 lat sieć wyeksportowała za granicę krajowe produkty o wartości ponad 32 mld zł. Czytaj więcej »

  • Dokładnie 30 lat temu, 4 kwietnia 1995 roku, powstał w Polsce pierwszy sklep Biedronka. Trzy dekady później, u schyłku 2024 roku, sieć liczyła już 3730 placówek handlowych rozsianych po wszystkich regionach kraju. To nie tylko historia sukcesu biznesowego, ale przede wszystkim opowieść o głębokiej transformacji społecznej Polski. Czytaj więcej »

  • Stock Spirits Group ogłosiła dziś przejęcie The Drinks Company – niezależnego importera i dystrybutora wielokrotnie nagradzanych alkoholi z siedzibą w Wielkiej Brytanii. To posunięcie wzmacnia zdolność Grupy do ekspansji na jeden z największych rynków w Europie i wspiera jej ambicję, aby do 2027 r. stać się wiodącą firmą spirytusową w Europie. Czytaj więcej »

  • W tym roku organizacja świąt wielkanocnych będzie nas kosztować średnio 588,2 zł, czyli o 20 zł więcej niż w ubiegłym roku. O tym, że koszty tegorocznej Wielkanocy będą wyższe od tych poniesionych w latach poprzednich, przekonanych jest niemal 30 proc. respondentów Barometru Providenta. Czytaj więcej »

  • Analitycy szacują, że w marcu w sklepach było o ponad 6% drożej niż rok wcześniej. Jednak przed samą Wielkanocą konsumenci mogą jeszcze bardziej odczuć podwyżki cen. Eksperci prognozują, że w tym roku produkty na świąteczny stół mogą zdrożeć nawet dwucyfrowo rdr. Czytaj więcej »

  • Grupa Eurocash zakończyła rok 2024 z przychodami na poziomie 32,2 mld zł, co oznacza spadek o 0,7% względem roku poprzedniego. Wartość sprzedaży całego segmentu hurtowego w Polsce spadła o 2,7%. Eurocash zakończył zatem rok z umocnioną pozycją i większym udziałem w rynku. Marża brutto wypracowana przez spółkę wyniosła 13,4% i była o 0,2 punktu procentowego mniejsza niż rok... Czytaj więcej »

  • Koncern Philip Morris International (PMI) zakończył wartą niemal 1 mld zł modernizację fabryki w Krakowie. Nowe linie produkcyjne są w stanie wyprodukować w skali roku do 11 mld sztuk wkładów tytoniowych do podgrzewania, w tym do najnowszego systemu podgrzewania tytoniu, który właśnie trafił do sprzedaży w Polsce. To część globalnego planu firmy dotyczącego stopniowego... Czytaj więcej »

  • Według najnowszego badania opinii publicznej, większość społeczeństwa uważa, że w Polsce wciąż nie ma dość galerii i centrów handlowych. Tak deklaruje 46,1% pytanych Polaków. Natomiast 36,4% rodaków twierdzi, że w obecnej sytuacji (w tym gospodarczej, społecznej i rynkowej) jest już przesyt tego typu obiektów. Niezdecydowanych pozostaje 17,5% respondentów. Czytaj więcej »

  • 1 października br. w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny. Nie wszyscy konsumenci zdają sobie sprawę z tego, jakimi regułami będzie się rządzić. Eksperci podkreślają jednak, że podejście społeczeństwa jest pozytywne, choć wdrażaniu systemu towarzyszą pewne obawy. Ich zdaniem nie da się pewnie uniknąć na początku błędów i frustracji, ale pozytywne jest już to,... Czytaj więcej »

więcej artykułów