Wiadomości

  • W październiku 2021, podobnie jak w miesiącu poprzednim, obserwowany jest dalszy wzrost obrotów w handlu tradycyjnym – wynika z danych M/platform. W stosunku do analogicznego okresu sprzed roku, łączna wartość sprzedaży w tym kanale była wyższa o 3,7%. To, co odróżniało październik 2021 od poprzedniego miesiąca był powrót do podobnej częstotliwości naszych odwiedzin w... Czytaj więcej »

  • Inflacja w Polsce galopuje a prognozy wskazują, że będzie jeszcze drożej. Największe sieci handlowe wciąż optymalizują swoje strategie cenowe i wprowadzają aktywną politykę promocyjną tak żeby ograniczyć podwyżki cen żywności. Jak wynika z najnowszego Badania i Raportu Koszyk Zakupowy® autorstwa ASM Sales Force Agency, średnie ceny podstawowych produktów utrzymały się na... Czytaj więcej »

  • Do zespołu PRAVDA Sp. z o.o. dołączył Rafał Krauze. Jako Doradca Zarządu ds. Marketingu będzie odpowiedzialny za stworzenie strategii marek należących do spółki. Czytaj więcej »

  • Mazurska Manufaktura S.A., producent rzemieślniczych alkoholi mocnych oraz regionalnego piwa, obejmie 100 proc. udziałów wrocławskiego, rzemieślniczego Browaru Profesja. Zakup sfinansuje nową emisją akcji, którą obejmą obecni właściciele. Impulsem dla transakcji jest strategia rozwoju Spółki zakładająca rozszerzanie portfolio o pozycje kraftowe w wyniku konsolidacji lokalnych... Czytaj więcej »

  • Ważą się losy podwyżek cen alkoholu

    Poniedziałek, 15 listopada 2021

    Już w środę senatorowie pochylą się nad projektem ustawy zakładającym podwyżki akcyzy na alkohol o 10% w 2022 r. oraz dalsze wzrosty cen w latach 2023–2027. Polski przemysł spirytusowy apeluje o zrównoważoną politykę akcyzową państwa. Producenci są gotowi na podwyższenie podatku w przyszłym roku, ale kolejne wzrosty odbierają jako niebezpieczne dla krajowego rynku i zdrowia... Czytaj więcej »

  • Październik przyniósł kolejny szok cenowy

    Poniedziałek, 15 listopada 2021

    Monitoring blisko 36 tys. cen detalicznych wykazał, że w październiku br. w relacji rocznej podrożało aż 8 z 12 analizowanych kategorii. Najmocniej, bo o prawie 60%, zdrożały produkty tłuszczowe. Wśród nich najbardziej wystrzelił w górę olej – aż o blisko 84%. Drugą drożejącą grupą są artykuły sypkie – wzrost o ok. 17%. W pierwszej trójce jest też mięso –... Czytaj więcej »

  • Na święta Bożego Narodzenia Polacy wydadzą o ponad połowę mniej niż jeszcze przed pandemią – wynika z Barometru Providenta. W tym roku na gwiazdkę przeznaczymy średnio 950 zł, nieznacznie więcej niż w 2020 roku. Co piąta osoba przyznaje, że nie będzie jej stać na wszystkie świąteczne wydatki, blisko połowa kupi wszystkie potrzebne rzeczy, ale wybierze te najtańsze.... Czytaj więcej »

  • Polska Izba Handlu przekazała do kancelarii Premiera, Ministra Finansów, Marszałek Sejmu i przewodniczących klubów parlamentarnych apel podpisany przez licznych przedsiębiorców w sprawie procedowanego właśnie w parlamencie podatku przychodowego w ramach Rządowego projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych... Czytaj więcej »

  • DoorDash przejmuje Wolt za 7 mld euro

    Środa, 10 listopada 2021

    DoorDash, amerykańska firma rozwijająca platformę do zamawiania i dostarczania jedzenia przejmuje spółkę Wolt. Transakcja o wartości około 7 mld euro ma być sfinalizowana w pierwszej połowie 2022 roku. Czytaj więcej »

  • W Warszawie odbyła się konferencja prasowa projektu „Trade Milk – Mleczne Skarby 2”, która miała na celu przedstawienie aktualnych wyników handlowych oraz dyskusję na temat przyszłości eksportu mleka i produktów mlecznych z Polski do Chin. W konferencji wziął udział ekspert rynku chińskiego i rolno-spożywczego, pan Jacek Strzelecki, który miał prezentację na temat... Czytaj więcej »

  • W pierwszym kwartale roku obrotowego 2021/2022 sprzedaż Grupy AMBRA wzrosła o 14,0% do 160,4 mln zł. Sprzedaż rosła najszybciej na zagranicznych rynkach działalności Grupy. Wysokiej dynamice sprzedaży sprzyjał również powrót klientów do lokali gastronomicznych i rosnące obroty sieci sklepów CENTRUM WINA/DISTILLERS LIMITED. Czytaj więcej »

  • Henkel ukończył inwestycję wartą blisko cztery miliony euro w zakładzie produkcji detergentów i środków piorących w Raciborzu. Dzięki zainstalowaniu kolejnej linii produkcyjnej w raciborskim zakładzie rozpoczęto wytwarzanie zupełnie nowego asortymentu: płynów do płukania tkanin marek Silan i E oraz płynu do prania specjalistycznego Perwoll. To już druga inwestycja firmy w... Czytaj więcej »

  • Sklepy niezależne przetrwały rok 2020 r. z relatywnie niskimi stratami. Co więcej, aż 70% z nich udało się rozwinąć działalność i wprowadzić w życie nowe pomysły biznesowe – wynika z pierwszego raportu wpływu[1] Grupy Eurocash. Czytaj więcej »

  • W lutym przyszłego roku wejdą w życie krajowe przypisy państw członkowskich UE, które istotnie zwiększą koszty ponoszone przez firmy transportowe. Jeśli działalność przestanie być rentowna dla przewoźników i zabraknie środków transportu, to konsumenci z pewnością odczują brak towarów w sklepach – ostrzegają transportowcy. Dla handlu priorytetem będzie zapewnienie... Czytaj więcej »

  • Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Eurocash w trzecim kwartale 2021 r. wyniosły 7,03 mld zł i były o 1% wyższe niż w analogicznym okresie 2020 r. Sprzedaż w segmencie hurtowym była na porównywalnym poziomie co przed rokiem, natomiast w segmencie detalicznym zwiększyła się o ponad 2% r/r. Skonsolidowana EBITDA (tj. zysk operacyjny powiększony o amortyzację) w omawianym... Czytaj więcej »

  • Na odbywającym się dziś w Paryżu „Digital Day” Carrefour przedstawia kluczowe kierunki swojej strategii cyfrowej do roku 2026 oraz związane z nią cele w zakresie tworzenia wartości. Czytaj więcej »

  • Październikowe odczyty wskaźników nastroju w handlu tradycyjnym (NHT i NHT+1) wskazują na utrzymanie nastrojów po pesymistycznej stronie. NHT za ubiegły miesiąc wyniósł 33,0 pkt. i był wyższy od wrześniowego o 5,9 pkt., zgodnie z wcześniejszymi oczekiwaniami. Prognozy na listopad znajdują się na podobnym poziomie. NHT+1 wyniósł natomiast 33,9 pkt. i był niższy o 0,9 pkt m/m... Czytaj więcej »

  • Polskie produkty mleczarskie najwyższej jakości od MLEKOVITY – lidera mleczarstwa – zdobywają serca i podniebienia nie tylko polskich konsumentów. Jako firma ze 100-procentowym polskim kapitałem, MLEKOVITA kultywuje i wspiera polskość w wielu wymiarach: surowiec pozyskuje od polskich rolników, zapewnia pracę 5 tysiącom osób w swoich zakładach, hurtowniach i sklepach... Czytaj więcej »

  • Global Cosmed odnotował niemal 21mln EBITDA skonsolidowanej mimo szalejącej, globalnej inflacji. To wzrost o 61% vs analogiczny okres sprzed COVID (2019r) i 22% niższy niż w 2020r. Jednocześnie firma zapowiada, że najważniejsza tegoroczna inwestycja jeszcze przed nami. Czytaj więcej »

  • DANONE ogłasza kolejne odważne zobowiązania

    Poniedziałek, 08 listopada 2021

    Trwający właśnie COP 26 kieruje uwagę świata na rosnące wyzwania klimatyczne. Aby skutecznie im przeciwdziałać niezbędne są zarówno odpowiednie regulacje, jak i zaangażowanie konsumentów oraz podmiotów ze wszystkich sektorów gospodarki – w tym producentów żywności. Za pionierskie działania na rzecz ochrony zasobów planety, po raz czwarty z rzędu, został nagrodzony... Czytaj więcej »

  • Stokrotka sfinalizowała transakcję przejęcia lokalnej sieci sklepów, działających w województwie mazowieckim. Placówki będące dotąd własnością firmy P.P.H.U „J.R.T.W.M. – Krawczyk” są już własnością firmy Stokrotka. Czytaj więcej »

  • Na początku listopada magazyn Press oraz agencja informacyjna PRESS-SERVICE Monitoring Mediów ogłosiły wyniki XVI rankingu Top Marka. W branży FMCG-PIWA I CYDRY w pierwszej piątce zwycięzców znalazły się aż 3 marki z portfolio Grupy Żywiec. Pierwsze i drugie miejsce zajęły kolejno marki Żywiec oraz Heineken. Warka znalazła się na czwartej pozycji. Czytaj więcej »

  • Eksperci przekonują, że obecnie inwestowanie w metale szlachetne wydaje się rozsądną opcją. Ale dodają, że zawsze z takim działaniem związane jest ryzyko. Najmniejsze wahania notowań dotyczą złota, będącego w nieznacznym trendzie wzrostowym. Dobrym rozwiązaniem dla inwestorów z niewielkim portfelem jest też srebro. Ponadto warto zwrócić uwagę na platynę, bardzo rzadki... Czytaj więcej »

  • 49 proc. polskich firm zapewnia swoim pracownikom dostęp do szkoleń, kursów i programów rozwoju kompetencji – wynika z tegorocznego badania Nationale-Nederlanden. W warunkach największego od 15 lat niedoboru kadr na polskim rynku pracy pieniądze przestały być wystarczającym sposobem wynagradzania i motywowania pracowników. Dlatego firmy zapewniają im szereg innych benefitów, a w... Czytaj więcej »

  • Zgodnie z propozycjami rządu w ciągu kolejnych sześciu lat akcyza na mocne alkohole wzrośnie sumarycznie o 40–45 proc. To oznacza, że półlitrowa butelka wódki będzie kosztować 50 zł – wskazuje Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy. Tak wysoki wzrost może mocno uderzyć w kondycję branży, która w ostatnich miesiącach boryka się z rosnącymi kosztami produkcji i... Czytaj więcej »

  • Zakończyła się XXIV edycja Targów Biznes Żywność Medycyna Auto Flota Rzeszów 2021 r. Wydarzenie zostało zorganizowane na dużą skalę: zarówno w formie stacjonarnej, jak w online. Na zwiedzających czekało ponad 300 wystawców z całej Polski i z zagranicy. Organizatorem była GK Specjał oraz sieci franczyzowe: Nasz Sklep, Livio i Rabat Detal. Czytaj więcej »

  • Z danych Colliers wynika, że na koniec III kw. 2021r. jego zasoby osiągnęły poziom 22,6 mln mkw. Obecnie w budowie znajduje się ponad 3,6 mln mkw. powierzchni - najwięcej w historii rynku. Czytaj więcej »

  • W pierwszych trzech kwartałach 2021 r. Dino Polska konsekwentnie zwiększała rozmiary swojej sieci handlowej otwierając 234 nowe sklepy, tj. o 53% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. W tym samym czasie przychody ze sprzedaży wyniosły 9,5 mld zł, o 29% więcej niż przed rokiem, przy wzroście sprzedaży like-for-like (w sklepach istniejących od ponad roku) o 9,9%. Czytaj więcej »

  • Prawie jeden na czterech Polaków chce w tym roku wystąpić do swojego pracodawcy o podwyżkę pensji. Z kolei blisko dwa razy tyle rodaków nie planuje tego. O wyższym wynagrodzeniu zamierzają rozmawiać głównie osoby w wieku 23-35 lat, zarabiające powyżej 9 tys. zł netto miesięcznie, z miast liczących ponad 500 tys. mieszkańców. Do tego widać, że pracownicy oczekują... Czytaj więcej »

  • Marki własne zyskują na popularności

    Czwartek, 04 listopada 2021

    Popularność marek własnych będzie dalej rosnąć, ponieważ przekonują się do nich nowe grupy klientów, w tym osoby zamożne, wynika z badania międzynarodowej firmy doradczej Bain & Company. Czytaj więcej »

więcej artykułów