Wiadomości

  • Od 2015 roku w krajach Unii Europejskiej odsetek osób kupujących przez Internet co najmniej raz w roku, wzrósł niemal dwukrotnie, a w 2020 r. w Polsce wyniósł on 61%. Wielkim wygranym trendu na e-commerce jest rynek automatów paczkowych, co potwierdza najnowszy raport Colliers pt. „Rudolf sam sobie nie poradzi – rynek automatów paczkowych w Polsce”. Czytaj więcej »

  • W listopadzie 2021 r. łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 4,9% wyższa niż przed rokiem, a liczba transakcji wzrosła w tym czasie o 4,8% - wynika z danych PIH i CMR Panel. Czytaj więcej »

  • Pandemia wywarła ogromny wpływ na zachowania konsumentów, wzmacniając wiele z wcześniejszych trendów, a także wywołując zupełnie nowe. Nadchodzące Boże Narodzenie będzie już kolejnym, któremu towarzyszyć będą te szczególne uwarunkowania. Co dziś wyróżnia przedświąteczne przygotowania – jakie są zwyczaje zakupowe w przypadku produktów spożywczych, jaki poziom... Czytaj więcej »

  • Nowym prezesem Eurocash z dniem 1 stycznia 2022 roku zostanie Paweł Surówka, obecny doradca zarządu - czytamy w komunikacie spółki. Wieloletni szef i jednocześnie największy akcjonariusz Luis Amaral zrezygnował z funkcji prezesa i planuje stanąć na czele rady nadzorczej Spółki. Czytaj więcej »

  • Polska planuje wdrożyć unikatowy program paszportyzacji żywności. Pilotaż Paszportyzacji Polskiej Żywności ma sprawdzić możliwość uzyskania wiarygodnej informacji o żywności na każdym etapie łańcucha dostaw. Umowę dotyczącą projektu podpisały właśnie Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa oraz Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa. Na rozwiązaniu zyskają konsumenci i... Czytaj więcej »

  • Stokrotka otworzyła swój 800 sklep

    Czwartek, 16 grudnia 2021

    To wielki dzień dla Stokrotki. Sieć otworzyła swój 800. sklep. Jest nim supermarket w Sierpcu, na Mazowszu. Poza tym wyjątkowym otwarciem, dzisiaj uruchomionych zostało kolejnych 12 sklepów. Czytaj więcej »

  • Co czeka rynek magazynowy w 2020 roku?

    Czwartek, 16 grudnia 2021

    Rynek magazynowy odnotował spektakularne wzrosty na przestrzeni ostatnich dwóch lat, stając się wielkim wygranym czasu pandemii COVID-19 i w dalszym ciągu nie zwalnia tempa. Eksperci Colliers przygotowali zestawienie najważniejszych, ich zdaniem, wydarzeń w mijającym roku, a także prognozy na 2022 r. Czytaj więcej »

  • W tym roku na Boże Narodzenie Polacy chcą wydać średnio 950 zł – o połowę mniej niż przed epidemią*. Będą więc szukać okazji i dobrych cen na typowo świąteczne produkty. Czy znajdą je w swoim lokalnym sklepie? Na to pytanie odpowiada najnowszy i ostatni przed tegorocznymi świętami ranking Równi w Biznesie, który sprawdza, w jaki sposób czołowi producenci traktują... Czytaj więcej »

  • Polacy coraz chętniej kupują lokalnie. 30 proc. konsumentów planuje wydać świąteczny budżet w sklepach, które stosują zrównoważone praktyki. Nie zapominają także o tych najbardziej potrzebujących, 2 na 3 osoby planuje finansową pomoc charytatywną – wynika z 24. edycji międzynarodowego badania „Zakupy świąteczne 2021”, przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte. Czytaj więcej »

  • Lidl odnotował największy spadek cen (5,13 proc.) w listopadzie 2021 w porównaniu z ana-logicznym okresem w ubiegłym roku – wynika z opracowania Koszyka Zakupowego ASM. Co więcej Lidl jest najtańszym sklepem wśród dyskontów, z wysoką przewagą cenową oraz drugą najtańszą siecią w całym rankingu. Czytaj więcej »

  • Mijający rok podobnie jak poprzedni postawił przed przedsiębiorstwami wiele wyzwań. Trwająca pandemia COVID-19, zmieniające się oczekiwania konsumentów, rosnąca inflacja, wzrost cen – czy w takich warunkach udało się firmom zwiększyć zyski i utrzymać pozycję na rynku? Pandemia i lockdown nie pozostały bez wpływu również na branżę franczyzową. W wielu przypadkach... Czytaj więcej »

  • Najważniejsze trendy, które będą kształtowały rynek handlowy przez najbliższe 12 miesięcy. Prognozy ekspertów Colliers. Czytaj więcej »

  • Po trudnym dla branży handlowej, pandemicznym 2020 r., bieżący rok przyniósł powrót aktywności na tym rynku. W reakcji na zmieniające się trendy zakupowe, potrzeby klientów i ograniczenia związane z sytuacją epidemiczną firmy zaczęły wprowadzać nowe rozwiązania i formaty, które na nowo definiują branżę. Eksperci Colliers wybrali najistotniejsze wydarzenia 2021 r. Czytaj więcej »

  • Sieć Netto zadecydowała o całkowitym wycofaniu ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego. Klienci znajdą na półkach sieci wyłącznie jaja ściółkowe, jaja z wolnego wybiegu, jaja bio i jaja od kur zielononóżek. Jak czytamy w komunikacie Netto, zapowiadana już wcześniej decyzja o wycofaniu ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego podyktowana jest przede wszystkim troską o dobrostan zwierząt. Czytaj więcej »

  • Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji przedstawiła stanowisko w sprawie systemu kaucyjnego na opakowania jednorazowego użytku po napojach. Czytaj więcej »

  • Wartość przeciętnego koszyka zakupowego wciąż rośnie, a to dzieje się kosztem częstotliwości wizyt w sklepach. Spośród wszystkich kategorii placówek handlowych, największym zwycięzcą zachodzących zmian są dyskonty. Takie dane płyną z najnowszych badań Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia. Czytaj więcej »

  • Na koniec września 2021 roku zadłużenie branży beauty wyniosło ponad 100 mln zł. W ciągu roku kwota ta wzrosła o niecałe 4%, natomiast przez 2 lata – już o blisko 30%. Z kolei w KRD dług ten podskoczył ostatnio do ok. 56 mln zł. To wzrost o ponad 2% w skali roku i o prawie 50% od III kwartału 2019 roku - wynika z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor i bazy informacji... Czytaj więcej »

  • Inflacja w listopadzie br. przebiła prognozy rynkowe i wyniosła 7,7%. Zdaniem wielu ekspertów zbliżające się święta mogą być najdroższe od 20 lat. Z analiz ASM Sales Force Agency wynika, że sieci handlowe nadal starają się minimalizować wpływ wzrostu kosztów na końcową cenę dla klientów. W niektórych przypadkach, ceny produktów kojarzonych ze świętami były jednak w... Czytaj więcej »

  • Krynica Vitamin, jeden z największych polskich producentów napojów bezalkoholowych i niskoalkoholowych, wdrożyła w zakładzie produkcyjnym na południowym Podlasiu nowoczesny system zarządzania ruchem produktów w magazynie, tzw. WMS (Warehouse Management System). W ocenie Spółki, to technologiczny skok do przodu, który usprawni współpracę z klientami – znanymi markami napojowymi... Czytaj więcej »

  • Po zniesieniu restrykcji Carrefour ponownie zintensyfikował konsekwentne wsparcie sprzedaży w swoich 20 galeriach handlowych w całej Polsce. Jak zauważa zarządca, klienci centrów odczuwają potrzebę powrotu do normalnych, komfortowych zakupów i usług. Widać to w coraz pełniejszym sposobie korzystania z oferty galerii, co przekłada się na dane dotyczące obrotów najemców. Ważnym... Czytaj więcej »

  • Marcin Celejowski odchodzi z Grupy Żywiec

    Poniedziałek, 13 grudnia 2021

    Jak informuje Zarząd Grupy Żywiec S.A. w dniu 10 grudnia 2021 r. wpłynęło do Spółki oświadczenie Członka Zarządu i Dyrektora Sprzedaży Pana Marcina Celejowskiego o rezygnacji z dniem 1 lutego 2022 r. z funkcji Członka Zarządu. Czytaj więcej »

  • Na tle rosnącej inflacji, która dotknęła większość krajów europejskich*, najnowsze badanie firmy Mintel pokazuje, że cena etycznej żywności i napojów** stanowi największą barierę zakupową dla konsumentów w Europie. Czytaj więcej »

  • Hochland stawia na lokalne społeczności

    Poniedziałek, 13 grudnia 2021

    Hochland Polska dąży do podniesienia standardów rozwoju, ochrony środowiska i poszanowania praw, a także koordynuje interesy zainteresowanych stron we wspólnym podejściu do jakości i zrównoważoności. CSR zdefiniowano tu jako system zarządzania relacjami pomiędzy firmą a otaczającym je środowiskiem, traktując lokalne społeczności jako jeden z priorytetów. Czytaj więcej »

  • W listopadzie br. w relacji rocznej podrożało aż 9 z 12 analizowanych kategorii. Zdecydowanie najbardziej, bo o przeszło 60%, poszły w górę art. Tłuszczowe – wynika z cyklicznego raportu „INDEKS CEN W SKLEPACH DETALICZNYCH”. Wśród nich znowu wyróżnia się olej, który kosztował o prawie 80% więcej niż rok wcześniej. Drugą drożejącą grupą są produkty inne, obejmujące... Czytaj więcej »

  • Zmniejsza się konsumpcja owoców

    Piątek, 10 grudnia 2021

    W ostatnich czasach producenci owoców w Polsce borykają się z wieloma problemami. Dostosowanie sposobu produkcji do obecnych trendów konsumenckich oraz strategii unijnej Green Deal jest koniecznością, aby dalej być znaczącym graczem na arenie międzynarodowej i utrzymać pozycję lidera w produkcji owoców. Ten proces zmian z powodzeniem wprowadzono już w innych krajach, które są... Czytaj więcej »

  • Świąteczne przygotowanie deserów, wspólne dekorowanie pierniczków czy własnoręcznie wykonane prezenty dla najbliższych – niemal każdy z nas czeka na te ciepłe, rodzinne momenty. Wie o tym marka Diamant, która ponownie przybliża nas do tych chwil zachęcając nie tylko do słodkich, kulinarnych wariacji, ale i do wsparcia dzieci i młodzieży pod opieką Stowarzyszenia SOS Wioski... Czytaj więcej »

  • Zimowe miesiące to czas, na który słodka branża czeka niemal cały rok. Sezon 2020 r. pokazał, że w niepewnej sytuacji, konsumenci nie chcą rezygnować z celebracji, ponieważ to właśnie w niej odnajdują największą przyjemność. Prognozy dla tegorocznych świąt wyglądają podobnie, a producenci odpowiadają na potrzeby konsumenckie uwielbianymi klasykami oraz limitowanymi seriami... Czytaj więcej »

  • W tym roku blisko 90% Polaków kupi świąteczne prezenty - to wzrost aż o 15 pp. wobec ubiegłego roku*. Jednak niemal co trzeci (31,5%) z nas przeznaczy na nie mniej pieniędzy niż w 2020 r. – wynika z badania Gumtree przeprowadzonego przez SW Research. Po zeszłorocznym Bożym Narodzeniu, do którego Polacy przygotowywali się w realiach lockdownu, będą to kolejne święta obchodzone w... Czytaj więcej »

  • Hochland lubi nowe wyzwania!

    Środa, 08 grudnia 2021

    Firma Hochland Polska lubi nowe wyzwania, dlatego we współpracy z Polską Federacją Hodowców Bydła i Producentów Mleka opracowała projekt pod nazwą Akademia Młodego Hodowcy. Program ten skierowany jest do młodych dostawców mleka, którzy niedawno przejęli bądź w przyszłości planują przejąć gospodarstwo od rodziców. Akademia składa się z cyklu 12 spotkań, z których każde... Czytaj więcej »

  • Prezes UOKiK wydał warunkową zgodę na nabycie przez Carrefour Polska powierzchni handlowej wykorzystywanej przez hipermarket Tesco. Transakcja może dojść do skutku pod warunkiem zmniejszenia powierzchni innego sklepu Carrefour. Za sprawą zaproponowanego warunku zachowana zostanie konkurencja na rynku z korzyścią dla konsumentów. Czytaj więcej »

więcej artykułów