Chociaż w wielu przypadkach rozwój sieci franczyzowych nieco zwalnia, to nie ulega wątpliwości, że liczba 50 tysięcy ogólnospożywczych placówek handlowych działających pod szyldami franczyzowymi jest w tym roku w zasięgu ręki. Czytaj więcej »
Chociaż w wielu przypadkach rozwój sieci franczyzowych nieco zwalnia, to nie ulega wątpliwości, że liczba 50 tysięcy ogólnospożywczych placówek handlowych działających pod szyldami franczyzowymi jest w tym roku w zasięgu ręki. Czytaj więcej »
Branża handlu i logistyki stale ewoluuje, zmieniają się również wymagania dotyczące wyposażenia sklepów i magazynów. A świetny produkt i dobra cena na półce sklepowej to dziś stanowczo za mało, aby pozyskać i utrzymać klienta. Nowoczesne technologie pozwalają spełnić oczekiwania konsumentów związane z doświadczeniem zakupowym, wygodą i szybkością obsługi czy też... Czytaj więcej »
PWN od wielu lat organizuje plebiscyt, w ramach którego wybierane jest ulubione „młodzieżowe słowo roku”. Gdyby słowo roku miałaby wybrać grupa przedsiębiorców oraz środowisk księgowo-podatkowych w 2023 r. – zdecydowanie zwycięzcą zostałoby wyrażenie „KSeF”. Niestety trudno zgodzić się, że byłoby to ulubione słowo roku, niewywołujące wręcz strachu i paniki... Czytaj więcej »
Innere Stadt – to centralna 1. dzielnica Wiednia i zarazem stare miasto otoczone okazałym bulwarem Ringstrasse. Najbardziej znanymi obiektami Innere Stadt są z pewnością – katedra św. Szczepana, od której rozchodzą się malownicze uliczki i szerokie deptaki pełne turystów a także jeden z największych kompleksów pałacowych świata – Hofburg, ze słynnym muzeum cesarzowej Sisi. Czytaj więcej »
Belgia odgrywa kluczową rolę w europejskim sektorze logistycznym, ze względu na swoje strategiczne porty i doskonałe połączenia z głównymi rynkami, takimi jak Niemcy, Francja, Holandia i Wielka Brytania. Korzystna lokalizacja sprawia, że kraj ten staje się atrakcyjnym miejscem do inwestowania w wielofunkcyjne obiekty logistyczne. Rozpoczęcie działalności w Belgii stanowi... Czytaj więcej »
Panattoni ruszy z kolejną realizacją dla branży retail. W Szczecinie powstanie centrum dystrybucyjne o powierzchni ok. 54 500 m kw., w którym zatrudnienie znajdzie nawet 500 osób. Inwestycja przejdzie certyfikację metodą BREEAM na poziomie Outstanding. Czytaj więcej »
Klienci sklepów Carrefour Polska z początkiem lutego br. zyskali dostęp do nowych, rozbudowanych stref z asortymentem Party i karnawałowym. Zupełnie nowy imprezowy koncept handlowy, który oferuje ponad 1000 produktów z kategorii non-food, działa już w 7 hipermarketach Carrefour w Polsce, a w najbliższych miesiącach pojawi się w kolejnych 10 lokalizacjach. To kolejne po OUTLECIE... Czytaj więcej »
Rynek handlowy w Polsce w dalszym ciągu rośnie - w 2023 r. zasoby powiększyły się o ponad 560 000 m², co oznacza 14% wzrost w porównaniu z 2022 r. i 8% w skali pięcioletniej średniej. Główne trendy pozostały bez zmian a nową podaż zdominowały parki handlowe. Z łączną powierzchnią na poziomie 2,9 miliona m² odpowiadają one za 17% całkowitych zasobów handlowych. Eksperci... Czytaj więcej »
Ubiegły rok stanowił dla branży e-commerce wielopłaszczyznowe wyzwanie, ale również szansę na usystematyzowanie podejmowanych działań. Gwałtowne wzrosty zakupów online wywołane przez pandemię pozwoliły rynkowi uzyskać stabilizację na wysokim poziomie, a także zmierzyć się z rosnącą inflacją, wymagającą sytuacją geopolityczną oraz kryzysem gospodarczym. Wspomniane... Czytaj więcej »
Od wejścia Polski do Unii Europejskiej eksport artykułów rolno-spożywczych wzrósł o 450%, a udział sektora spożywczego w ogólnym eksporcie zwiększył się z 8,6% do 13,3%. Wyprzedzamy tym średnią unijną, która wynosi 10%[1]. W 2022 roku Polska była siódmym eksporterem mięsa na świecie z udziałem 5,3%. Wartość eksportu branży mięsnej wzrosła w przeciągu 4 lat o ponad... Czytaj więcej »
Grupa Muszkieterów, która odpowiada za rozwój supermarketów spożywczych Intermarché oraz typu „dom i ogród” Bricomarché, przedłużyła umowę najmu GLP Poznań I Logistics Centre na kolejną dekadę. Czytaj więcej »
Marka MARTINI wspólnie z Małgosią Mintą na początku roku wytypowała kilka światowych trendów, które w 2024 roku mają szansę podbić Polskę. Zmiany w sposobie spędzania czasu i podróżowania, ale też na talerzu i w kieliszku. Co czeka nas w najbliższym czasie? Czytaj więcej »
Wydawać by się mogło, że wysoka inflacja, z którą od dawna mierzą się konsumenci sprawi, że będą oni wybierać najbardziej przystępne cenowo alkohole. Tak się jednak nie stało i to właśnie segment alkoholi premium i ultrapremium rośnie najszybciej. Dotyczy zarówno wysokoprocentowych trunków jak wódka czy whisky, ale także wina oraz piwa. Dane Nielsen pokazują, że pijemy... Czytaj więcej »
Skłodowscy Sp. z o.o., producent wysokiej jakości mrożonych burgerów wołowych, stawia przed sobą ambitne cele, a część z nich zamierza zrealizować jeszcze w tym roku. Nowe inwestycje, konsekwentnie wypełniana i rozbudowywana strategia zrównoważonego rozwoju oraz zwiększanie udziału produktów marki na rynku polskim i wybranych rynkach europejskich stanowią kamień milowy w... Czytaj więcej »
Panattoni, najaktywniejszy deweloper nieruchomości przemysłowych na świecie, sfinalizował w 2023 roku sprzedaż dwunastu parków przemysłowych w całej Polsce. Łączna wartość transakcji to około 500 000 000 euro. Czytaj więcej »
Ostatnie lata nie były łatwe dla sektora logistycznego. Firmy uczestniczące w łańcuchu dostaw mocno odczuły okres pandemii, niepokoje geopolityczne w Europie i Azji, wzrosty cen surowców energetycznych oraz inflację i recesję. Chcąc zwiększyć odporność i stabilność biznesu, wiele przedsiębiorstw inwestuje w innowacje technologiczne, które wzmocnią łańcuch dostaw oraz... Czytaj więcej »
Z danych zebranych przez Polską Radę Centrów Handlowych wynika, że w 2023 r. w Polsce powstało 35 nowych obiektów handlowych, a kolejnych 14 zostało rozbudowanych lub zmodernizowanych. Ich łączna powierzchnia handlowa wyniosła ponad 424 tys. mkw. GLA, w tym 149 tys. mkw. GLA oddano w I półroczu, a kolejne 275 tys. mkw. GLA w II półroczu 2023 r. Dzięki tym inwestycjom całkowita... Czytaj więcej »
Panattoni zmierza po trzeci milion metrów kwadratowych na Śląsku. Deweloper rozwija się między innymi w Rudzie Śląskiej, gdzie wynajął już 200 000 m kw. Firma ruszyła z kolejną realizacją - trzeciego budynku w ramach Panattoni Park Ruda Śląska II, który w całości zostanie zajęty przez Konimpex. Czytaj więcej »
Wg badań Kantar, aż 94% polskich internautów robiących zakupy online wybiera Paczkomat® InPost jako formę dostawy, a 83% jako formę wysyłki. Ponadto 81% badanych uznaje Paczkomat® InPost za najbardziej ekologiczny sposób dostaw. InPost jest też najlepiej rozpoznawalną marką dostarczającą paczki – otrzymał aż 98% wskazań i najbardziej znaną firmą dostaw do automatów... Czytaj więcej »
Handel tradycyjny w ostatnim czasie wraca do wyników sprzed pandemii – w galeriach handlowych sukcesywnie rośnie odwiedzalność i obroty, a sytuacja najemców, po szczególnie ciężkich latach 2021–2022, znacznie się poprawia. – Lokale w galeriach są wypełnione, wynajęte. Popyt na rynku wydaje się stabilny i zdrowy – mówi Maciej Kotowski z JLL. Jak wskazuje, w tym roku na... Czytaj więcej »
The Bridge to najwyższy budynek, jaki jest obecnie budowany w Polsce. Jego konstrukcja osiągnęła już imponującą liczbę 40 pięter biurowych i 160 m wysokości. W tym momencie trwa budowa kondygnacji technicznych, z którymi wieżowiec będzie mierzył aż 174 m. Inwestycja Ghelamco będzie jednym z najnowocześniejszych i najbardziej przyjaznych środowisku biurowców w Europie... Czytaj więcej »
Transgourmet Foodservice i Selgros HoReCa wierzy w biznes swoich Klientów i wspiera ich na wielu płaszczyznach, co umożliwia przedsiębiorcom z branży gastronomicznej rozwijanie swojej działalności. Jednym z Klientów Selgros HoReCa jest restauracja Ermitaż, która na mapie Krakowa funkcjonuje od 1996 roku. O obrazie gastronomii w latach 90., wyzwaniach związanych z prowadzeniem lokalu... Czytaj więcej »
W postpandemicznej, ogarniętej chaosem geopolitycznym rzeczywistości, w której szaleje inflacja, a ceny energii zmieniają się zbyt dynamicznie, postawienie na rozwiązania stabilne, trwałe, bezpieczne i przy tym opłacalne jest na wagę złota. Rynek zielonej energii, który oferuje pokaźny portfel rozwiązań i modeli sprzedażowych dla biznesów o różnej skali, może przynieść... Czytaj więcej »
Największe w Polsce targi branży cukierniczej i lodziarskiej – Expo Sweet – zaczną się w tym roku 25 lutego i potrwają 4 dni. Kolejny już raz nie zabraknie na nich stoiska Hochland Professional, na którym promowane będą specjały przygotowane z wykorzystaniem produktów dostępnych w ofercie Food Service Hochland Professional. Czytaj więcej »
Rzemieślniczy Browar PINTA warzy coraz więcej piwa. W 2023 roku osiągnął najlepszy wynik w swojej historii. Czytaj więcej »
Poziom drożyzny w sklepach w I kw. br. będą wyznaczały głównie działania nowego rządu i reakcje producentów na bieżącą sytuację, w tym wzrost płacy minimalnej. Koszty codziennych zakupów będą też oczywiście zależne od cen surowców, energii, ropy i gazu. Jeżeli nic nie wstrząśnie rynkiem i inflacja utrzyma trend spadkowy, to żywność i napoje powinny zdrożeć średnio... Czytaj więcej »
W okresie przedświątecznym w 2023 r. odnotowano najwyższą średnią stopę rabatów od 2020 r. Innym zauważalnym trendem jest wyraźny wzrost zakupów dokonywanych pod wpływem sztucznej inteligencji – takie wnioski płyną na podstawie analizy danych Salesforce zebranych na podstawie analizy aktywności cyfrowej ponad 1,5 miliarda kupujących. Ciekawym trendem jest również znacząco... Czytaj więcej »
Platforma targowa chce wzmocnić swoje wpływy na rynkach zagranicznych, skupiając blisko 900 międzynarodowych firm z ponad 60 krajów. Znaczący wzrost dotyczy azjatyckich przedsiębiorstw – z Chin i Hongkongu, Tajlandii, Korei Południowej czy Tajwanu. Czytaj więcej »
Transgourmet Foodservice i Selgros HoReCa wierzy w biznes swoich Klientów i wspiera ich na wielu płaszczyznach, co umożliwia przedsiębiorcom z branży gastronomicznej rozwijanie swojej działalności. Jednym z Klientów Selgros HoReCa jest restauracja Lizawka z Poznania, która podbija podniebienia Gości już od 50 lat. O wyjątkowości dań z dziczyzny, współczesnych problemach w... Czytaj więcej »
„DINO POLSKA” S.A. otworzyła w 2023 r. 250 nowych sklepów. Na koniec 2023 r. sieć liczyła 2406 sklepów. Powierzchnia sprzedaży sklepów Dino wyniosła 947,9 tys. mkw. wobec 847,8 tys. mkw. rok temu. Czytaj więcej »
Marta Całus, Trade&Marketing Manager, LAKMA STREFA...
Karolina Kuźnicka-Salhuana, Senior Brand Manager Lipton &...
Rozmowa z Anną Matułą – Dyrektorem ds. Audytu Zakładów...
Jakie trendy na rynku alkoholi są najbardziej widoczne?...
Na początku marca w Krakowie odbyła się XVI edycja...
Według danych National Wine Agency of Georgia (LEPL) w ciągu...
Jak wynika z raportu UCE RESEARCH, Hiper-Com Poland i Grupy...
Marka Almette rozpoczęła kolejny etap proekologicznego...
To pokój zagadek w całości poświęcony strategii...
W dniach 9 do 21. maja NORTH COAST zaprasza na wielkie święto...
Marka SNACK !T, należąca do firmy Tarczyński S.A., została...
Żyjemy w czasach, w których liczy się efekt ilościowy...
Soplica nie przestaje zaskakiwać! Kolejny rok wypuszcza nową...
Pyszny smak, kremowa konsystencja, najwyższej jakości mleko i...
Firma Heinz ogłosiła wprowadzenie na polski rynek nowego...
Żubrowka, jedna z wiodących marek wódki na świecie...
Somersby Pink Grapefruit Light 4%, to orzeźwiający smak...
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem...
Desperados, najpopularniejsze imprezowe piwo w Polsce, od lat...
10 kwietnia wystartowała najnowsza kampania Employer...
Kolejna współpraca OSHEE z absolutnym topem polskiej sceny...
Przez cały kwiecień trwa kampania reklamowa owocowych...