SIG ogłosił w tym roku wprowadzenie zamknięć zintegrowanych z opakowaniem kartonowym. I to aż na trzy lata przed terminem, od którego mają zacząć obowiązywać wymogi prawne UE. Czytaj więcej »
SIG ogłosił w tym roku wprowadzenie zamknięć zintegrowanych z opakowaniem kartonowym. I to aż na trzy lata przed terminem, od którego mają zacząć obowiązywać wymogi prawne UE. Czytaj więcej »
Czwarta fala pandemii COVID-19 właśnie nabiera tempa. Z pewnością każdemu właścicielowi sklepu zależy, by w tych trudnych dla nas wszystkich warunkach zapewnić zarówno swoim klientom, jak i zatrudnionym pracownikom bezpieczeństwo i komfort. Czytaj więcej »
Hasło „produkty sezonowe” konsumentom kojarzy się głównie z warzywami i owocami, które dostępne są na rynku tylko przez określoną część roku. Tymczasem my doskonale wiemy, że sezonowość występuje w wielu grupach towarowych. Choć organizacja ofert produktów sezonowych wymaga od nas dużo zaangażowania to może być źródłem dodatkowych dochodów. Czytaj więcej »
Blisko 200 wystawców z 19 krajów, tysiące odwiedzających, a przede wszystkim rozmowy, pokazy i możliwość wymiany doświadczeń. Zakończyły się Międzynarodowe Targi EuroGastro, które odbyły się w dniach 1-3 września w Ptak Warsaw Expo w Nadarzynie. Podczas wydarzenia Transgourmet i Selgros Cash & Carry zaprezentowały szeroką ofertę produktów i usług skierowanych do wszystkich... Czytaj więcej »
W grupie działa się sprawniej, lepiej i można osiągać wyższe cele. Stąd ogromna popularność sieci franczyzowych zrzeszających sklepy detaliczne. Jak wygląda obecnie rynek? Czy rzeczywiście dla detalistów jest to korzystne rozwiązanie? Czytaj więcej »
Organizując ofertę zoologiczną w sklepie spożywczym jednym z podstawowych zadań jakie musimy sobie postawić jest właściwy dobór asortymentu. Sugerujemy skoncentrować się na trzech grupach zwierząt domowych: psach, kotach oraz małych zwierzętach takich jak króliki i gryzonie (chomiki, szynszyle i kawie – dawniej nazywane świnkami morskimi). Ofertę dla ptaków takich jak papugi... Czytaj więcej »
Bezpieczeństwo klientów i zatrudnionych pracowników jest z pewnością priorytetem dla każdego właściciela sklepu. Co zrobić, by zapewnić komfort i bezpieczeństwo kupującym i obsłudze? W Kärcher od dziesięcioleci zajmujemy się zapewnianiem higieny i czystości. Wiemy w jaki sposób działać, by osiągać jak najlepsze efekty jak najmniejszym kosztem. Wiemy co zrobić, by Twój... Czytaj więcej »
Bezpieczeństwo klientów i zatrudnionych pracowników jest z pewnością priorytetem dla każdego właściciela sklepu. Co zrobić, by zapewnić komfort i bezpieczeństwo kupującym i obsłudze? W Kärcher od dziesięcioleci zajmujemy się zapewnianiem higieny i czystości. Wiemy w jaki sposób działać, by osiągać jak najlepsze efekty jak najmniejszym kosztem. Wiemy co zrobić, by Twój... Czytaj więcej »
Każdy sklep – o małej czy dużej powierzchni, położony w centrum czy na obrzeżach miasta, niezależny czy związany z siecią – musi zadbać o swoich klientów. Produkty muszą być widoczne, ułożone w przemyślany i ułatwiający zakupy sposób, a poruszanie po placówce powinno być intuicyjne. Ważne, by podkreślać walory oferty. Na pierwszy rzut oka klient ma zauważyć... Czytaj więcej »
Przemierzając Polskę w celu organizacji lub rewitalizacji oferty zoo w sklepach spożywczych, w wielu miejscach napotykamy na przypadkowo zorganizowaną półkę. Jakby to, co się na niej znajduje i sposób, w jaki jest wyeksponowane nie miało żadnego znaczenia z punktu widzenia sprzedaży. Chcąc jednak zmaksymalizować przychód z każdego metra kwadratowego sklepu, musimy... Czytaj więcej »
Produkty z segmentu zoologicznego są nadal mocno niedoceniane w sklepach spożywczych, podczas gdy mogą stanowić źródło znaczących dochodów. Fachowość kategorii oraz dynamika zachodzących w niej zmian sprawiają, że stosunkowo trudno poruszać się w gąszczu dziesiątek tysięcy indeksów i wybrać te najlepsze. W konsekwencji – sklepy spożywcze często poprzestają na... Czytaj więcej »
Produkty dla zwierząt to kategoria często traktowana po macoszemu w sklepach spożywczych. Powodów tego stanu rzeczy może być wiele. Pomijając te wynikające z zaniedbania, na pierwszym miejscu wymienilibyśmy fachowość dziedziny. Nawet najlepszemu menadżerowi trudno jest śledzić wiele kategorii jednocześnie, a w szczególności tych specjalistycznych, wymagających dużej ilości... Czytaj więcej »
Każdy, nawet najmniejszy sklep może przynieść wysoki dochód. Od właściciela wymaga to jednak przemyślanej strategii – szczególnie w doborze asortymentu. Niestandardowe kategorie, rozszerzenie oferty produktowej w najpopularniejszych segmentach czy zaoferowanie ciekawych usług może być kluczem do sukcesu. Nie bez znaczenia jest też reklama, a także podkreślanie lokalności. Czytaj więcej »
Tomasz Kajdzik, Dyrektor Działu Systemów Mobilnych i Platformy Connector w Asseco Business Solutions, opowiada o tym jak usprawnić rozliczanie rabatów i innych benefitów w branży retail. Czytaj więcej »
Pasja do handlu widoczna jest nie tylko w asortymencie sklepu czy liczbie paragonów, ale przede wszystkim w tym, w jaki sposób rozwijany jest biznes. Nowe kategorie, dodatkowe usługi, niestandardowa ekspozycja czy atrakcyjne programy lojalnościowe to tylko część z pomysłów jakie mogą znacząco wyróżnić placówkę na tle konkurencji, a tym samym zwiększyć obrót i zyski.... Czytaj więcej »
Bogata oferta produktów wrażliwych na temperaturę wymaga od właścicieli sklepów inwestycji w niezawodny sprzęt. A o wyborze decyduje wiele zmiennych – istotna jest niezawodność, cena, estetyka, a także innowacyjność projektu. Czytaj więcej »
Dopasowanie asortymentu do potrzeb klientów jest kluczowym elementem funkcjonowania sklepu. Dzięki temu placówka może nie tylko generować wysoki dochód, ale też zyskiwać sympatię odwiedzających ją osób. Szczególnie istotne jest to w miejscach, gdzie mamy dużą konkurencję. Chodzi nie tylko o dostarczenie produktów, których nie można znaleźć nigdzie indziej w okolicy, ale... Czytaj więcej »
W ostatnich miesiącach prezes UOKiK Tomasz Chróstny poinformował o wszczęciu aż dwóch postępowań, które dotyczą budzących wątpliwości działań sieci handlowych względem dostawców. Mowa tu o pobieraniu niedozwolonych opłat, tzw. opłat półkowych. Tego typu nieuczciwe praktyki wciąż mają miejsce. I choć w prowadzonych postępowaniach mowa jedynie o dostawcach sektora... Czytaj więcej »
Dopasowanie charakteru sklepu do jego lokalizacji często odgrywa kluczową rolę w osiąganych zyskach. Kawa i kanapki dla przejezdnych, bombonierki i czekoladki dla odwiedzających swoich bliskich czy szeroka oferta produktów codziennych dla okolicznych mieszkańców to klucz do sukcesu w sklepie położonym przy głównej drodze w niewielkiej miejscowości. W przypadku klientów... Czytaj więcej »
W okresie kilku miesięcy pandemii COVID-19 rozwój polskiego rynku franczyzy nieco spowolnił, wszystko wskazuje jednak na to, że już wkrótce ponownie przyspieszy. Bo miejsca dla spożywczych sieci franczyzowych jest wciąż sporo. Czytaj więcej »
Jak przygotować film o swoim sklepie spożywczym? Na co zwrócić uwagę, co powiedzieć? W jaki sposób nagrać i czym? Na te pytania odpowiada dr Marek Borowiński, znany jako Shop Doctor. Czytaj więcej »
Małe sklepy spożywcze cieszą się uznaniem klientów. Czytaj więcej »
Emil Dzianok, Dyrektor handlowy i Członek zarządu Jawo...
Tomasz Głoskowski, Dyrektor Generalny Partner Center...
Krzysztof Kłos, Wiceprezes ds. handlu i marketingu SM Ryki...
Historia Suempol to opowieść o odwadze, innowacjach i...
Paulina Kołodko, Marketing Manager w Grupie Maspex....
28 października w Teatrze Kamienica w Warszawie odbędzie się...
Napoje w małych opakowaniach stanowią jedną z kluczowych...
Łódzki przedsiębiorca stanął na czele największej tego...
Już 18 października w Lublinie ...
Ceny napojów z mlekiem rosną szybciej niż espresso –...
Sober October, czyli „Trzeźwy Październik”, to...
Największa polska sieć supermarketów POLOmarket zakończyła...
Z okazji Światowego Dnia Zdrowia Psychicznego Żabka i...
Spółdzielnia Mleczarska Ryki prezentuje KremSer – naturalny...
ABEL wprowadza do oferty trzy nowe propozycje z linii warzyw na...
Wielkopolski Indyk, świadomy rosnących oczekiwań...
Segment produktów ekologicznych rośnie w siłę, a JAWO...
To propozycja dla klientów poszukujących jakości i smaku...
Jesienią, marka Amica ponownie zaprasza klientów do udziału...
Otsochodzi, Lohleq i Atutowy stworzyli nowy singiel oraz klip....
Świeże podejście...
Bezpłatny terminal płatniczy i darmowe wysyłki od InPost w...
Rusza wspólna kampania marek Lubella i Łowicz z portfolio...