Shop Doctor

Profesjonalne wyposażenie – chłodnictwo

Środa, 17 marca 2021 Autor: Joanna Kowalska, HURT & DETAL Nr 03/181. Marzec 2021
Bogata oferta produktów wrażliwych na temperaturę wymaga od właścicieli sklepów inwestycji w niezawodny sprzęt. A o wyborze decyduje wiele zmiennych – istotna jest niezawodność, cena, estetyka, a także innowacyjność projektu.
Lady i regały chłodnicze, zamrażarki, lodówki – to istotny element wyposażenia każdego sklepu. Szczególnie w obecnych czasach, gdy bezpieczeństwo żywności jest wyjątkowo ważne. Chłodzenia wymagają m.in. wędliny, nabiał, niektóre rodzaje warzyw i owoców, ryby, soki czy wiele przekąsek. Znaczenia nabiera też segment produktów garmażeryjnych i szeroko rozumianej kategorii „on the go”, gdzie znajdziemy nie tylko kanapki, ale też ciekawe dania na każdy posiłek dnia. Nie możemy zapominać o sezonowej potrzebie chłodzenia napojów, wody czy alkoholi – co znacząco wpływa na obrót i zyski sklepu. Równie istotna jest oferta produktów mrożonych, wśród których pojawia się coraz więcej pozycji.

Lada, regał a może szafa?

Wybór konkretnego sprzętu zależy od metrażu sklepu, rodzaju i wielkości oferowanego asortymentu, a także oczekiwań względem wyglądu, estetyki, wydajności i energooszczędności. Lady chłodnicze to sprzęt znany dobrze z większości sklepów z żywnością. Mieści się w nich towar, który podaje sprzedawca – zwykle są to wędliny i wyroby cukiernicze. Przy wyborze konkretnego modelu warto zwrócić uwagę na to, w jaki sposób producent rozwiązał problem łączenia poszczególnych elementów – czy jest on trwały i czy jednocześnie nie zasłania produktów znajdujących się wewnątrz. Przy wielkogabarytowych ladach istotne jest również to, czy projekt pozwala na bezproblemowe ustawienie produktów komplementarnych na ich szczytach. Nie mniej istotne wydają się też być kolor sprzętu – który powinien odpowiadać wystrojowi placówki – a także sprawne serwisowanie.

Regały to meble, które zwykle znajdziemy w alejkach z nabiałem. W wielkopowierzchniowych placówkach często zastępowane są szafami z przeszklonymi drzwiami, które zapewniają znaczne oszczędności energii, ale dla części z klientów stanowią barierę w swobodnym sięganiu po produkty. Wybór powinien być poparty obserwacjami, a także rozmową z klientami, którzy stale przychodzą do sklepu. Przy tego typu wyposażeniu ważne jest oświetlenie, które pomaga w lepszej prezentacji towaru.

Na każdą potrzebę

Silna konkurencja sprawia, że producenci wyposażenia chłodniczego sięgają po niestandardowe rozwiązania w swoim asortymencie. Takie jak małe przeszklone lodówki na ofertę przy strefie kasy, pozwalające zwiększyć zysk z każdego paragonu, czy projektowanie mebli o bardzo dużym przeszkleniu, które pozwala na lepszą prezentację produktów to tylko jedne z wielu przykładów.

Estetyka mebla chłodniczego wpływa na wygląd umieszczonych w nim towarów – niezależnie od kategorii. Dobrze wyeksponowany produkt szybciej zwraca uwagę klienta. Natężenie dźwięku emitowanego przez regał czy ladę również wpływa na komfort robienia zakupów. Z kolei w przypadku produktów szybko psujących się, jak warzywa i owoce, wybór odpowiedniego sprzętu może wydłużyć okres przydatności do spożycia i tym samym ograniczyć straty sklepu na wspomnianej kategorii.

W ostatnim roku klienci szczególnie zwracają uwagę na czystość i higienę w sklepach, w których robią swoje codzienne zakupy. Wybór mebli łatwych w czyszczeniu i utrzymaniu to nie tylko pewność, ze klient to doceni, ale też odciążenie personelu, który swój czas może przeznaczyć na obsługę klienta, dołożenie towaru czy też przyjęcie zamówienia.

Oprócz wyboru odpowiedniego modelu sprzętu chłodniczego ważny jest też jego producent – to od jego profesjonalizmu zależy późniejsza współpraca i rozwój. Dobry partner to szybki rozwój. A niezawodny sprzęt – wysokie zyski i komfort pracy.

Joanna Kowalska
Redaktor




tagi: chłodnictwo , profesjonalne wyposażenie , produkty wrażliwe , innowacje , inwestycje , sprzęt chłodniczy , FMCG , rynek spożywczy ,