Technologia

  • Notowana na tokijskiej giełdzie grupa Glory LTD. umacnia swoją pozycję w sektorze detalicznym w Polsce dzięki nowoczesnym rozwiązaniom do automatyzacji płatności gotówkowych i bezgotówkowych. Na koniec stycznia 2025 roku Glory obsługiwało już w Polsce kilkaset urządzeń dla blisko 10 międzynarodowych i polskich graczy (wobec jednego pilotażowego urządzenia 3 lata temu). Czytaj więcej »

  • Symfonia zaprasza na bezpłatny webinar

    Czwartek, 06 lutego 2025

    Zgodnie z projektem nowelizacji ustawy o podatku VAT (UD125) dane z terminali płatniczych jeszcze w tym roku będą obowiązkowo przesyłane przez agentów rozliczeniowych do Krajowej Administracji Skarbowej (KAS). Nowe przepisy budzą wiele wątpliwości, a eksperci spodziewają się wzmożonej liczby kontroli w firmach, w których dane z plików JPK, rachunku bankowego i terminala nie będą... Czytaj więcej »

  • PepsiCo wprowadza aplikację PepHub

    Czwartek, 06 lutego 2025

    W odpowiedzi na dynamiczny rozwój sprzedaży poprzez platformy cyfrowe,* firma PepsiCo wprowadziła na polski rynek aplikację PepHub, dedykowaną klientom z branży HoReCa (Hotele, Restauracje, Catering, inna nazwa tego segmentu to Away From Home). Czytaj więcej »

  • Do 2032 roku obroty na rynku danych szkoleniowych dla sztucznej inteligencji zwiększą się ponad pięciokrotnie – wynika z prognoz Fortune Business Insights. Źródeł i możliwości gromadzenia danych jest dziś bardzo dużo, w grę wchodzi nie tylko ich zakup, ale problemem jest wiedza, jakie konkretnie dane biznesowe są potrzebne i jak je skutecznie przetworzyć i zinterpretować. Czytaj więcej »

  • Pyszne.pl wprowadza nową aplikację

    Wtorek, 21 stycznia 2025

    Odświeżona platforma Pyszne.pl oferuje intuicyjny interfejs i rozbudowaną ofertę, jak i szereg innowacyjnych rozwiązań wspierających zarówno użytkowników, jak i partnerów marki obecnych na platformie. Czytaj więcej »

  • Sztuczna inteligencja zmienia e-handel

    Poniedziałek, 13 stycznia 2025

    Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych. Czytaj więcej »

  • Po skokowych wzrostach zakupów internetowych z czasu pandemii, mijający rok przyniósł wyraźnie spokojniejsze tempo rozwoju handlu online. Nowe przyspieszenie może jednak pojawić się za sprawą jeszcze wygodniejszych rozwiązań płatniczych, które zyskały na popularności w ostatnich miesiącach. Eksperci Autopay wytypowali te, które lada moment wyjdą z cienia i mają szansę... Czytaj więcej »

  • Nowe funkcjonalności w aplikacji DPD Mobile: możliwość realizowania płatności poprzez Google Pay oraz Apple Pay. To sprawia, że nadawanie przesyłek i zarządzanie nimi staje się prostsze i jeszcze bardziej komfortowe. Czytaj więcej »

  • Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Czytaj więcej »

  • Doświadczony lider technologiczny wspomoże klientów w Europie w radzeniu sobie z wyzwaniami współczesnych czasów. Czytaj więcej »

  • Przedsiębiorcy dostrzegają potencjał sztucznej inteligencji, ale wielu z nich nadal nie wie, jak skutecznie wykorzystać ją w budowaniu przewagi. Takie dane płyną z raportu Comarch „Made in Poland 2024”. Krakowska spółka technologiczna chce zmienić ten stan rzeczy, zwiększając wśród firm świadomość zastosowań AI w biznesie. W tym celu wystartowała z kampanią o... Czytaj więcej »

  • Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się... Czytaj więcej »

  • Symfonia zaprasza na bezpłatny webinar

    Wtorek, 07 stycznia 2025

    Straty finansowe, trudności z kontrolą zapasów, a nawet konsekwencje prawne – to wszystko efekty błędów popełnianych podczas inwentaryzacji – jednego z najbardziej kłopotliwych procesów magazynowych. Istnieją jednak proste sposoby i rozwiązania, które pozwalają skutecznie zapobiegać tego typu problemom. Chcesz dowiedzieć się więcej na ich temat? Czytaj więcej »

  • Signify (Euronext: LIGHT), światowy lider w dziedzinie inteligentnego oświetlenia, wprowadza na rynek nowe funkcje i akcesoria do Philips Hue, zmieniając sposób, w jaki użytkownicy oświetlają, zapewniają rozrywkę i dbają o bezpieczeństwo. Czytaj więcej »

  • W dniach 14-16 stycznia 2025 r. w Międzynarodowym Centrum Targowo-Kongresowym PTAK Warsaw Expo odbędą się targi energii odnawialnych „Solar Energy Expo 2025”. Podczas targów Hinen Poland zaprezentuje się wspólnie z firmą Alians OZE, czołowym producentem rozwiązań w obszarze energetyki odnawialnej dla rynku w Polsce. Czytaj więcej »

  • IBM prezentuje pięć trendów AI na 2025 rok

    Poniedziałek, 30 grudnia 2024

    IBM Institute for Business Value (IBV) w najnowszym raporcie „5 Trendów na 2025 rok”, wskazuje na najważniejsze szanse i wyzwania stojące przed szefami firm w czasach szybkiego rozwoju AI. Czytaj więcej »

  • Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów... Czytaj więcej »

  • Jeszcze do 21 grudnia możesz to zrobić na warunkach promocyjnych: Czytaj więcej »

  • Brak wystarczających środków finansowych, zrozumienia potencjału nowych technologii oraz odpowiedniej kadry zdolnej do realizacji wdrożeń – to według raportu Retail Tech 2024 najważniejsze bariery wewnętrzne, z którymi zmaga się blisko połowa firm z branży retail w procesie cyfrowej transformacji. Czytaj więcej »

  • Kakao nigdy wcześniej nie było produktem tak pożądanym – i jednocześnie kosztownym. Globalne zapotrzebowanie ciągle rośnie, a produkcja stoi przed problematycznymi wyzwaniami. Jak poradzi sobie z nimi przemysł spożywczy? Czytaj więcej »

  • Firma Brother Industries, Ltd. zdobyła nagrodę iF DESIGN AWARD 2024 w 4 kategoriach produktowych: atramentowe urządzenie wielofunkcyjne, drukarka laserowa/urządzenie wielofunkcyjne, przemysłowa maszyna do szycia i hafciarka jednoigłowa. Czytaj więcej »

  • Nowe urządzenie wielofunkcyjne Brother

    Piątek, 29 listopada 2024

    Firma Brother dodała do swojej oferty kompaktowe laserowe urządzenie wielofunkcyjne z serii Toner Benefit – DCP-B7600D. Nowy produkt w asortymencie Brother umożliwia ekonomiczny monochromatyczny druk. To urządzenie 3 w 1 posiada w zestawie toner o wydajności do 2 000 stron, co umożliwia utrzymanie kosztów drukowania na niskim poziomie. Czytaj więcej »

  • Aktor nie ma wątpliwości, że sztuczna inteligencja będzie miała wpływ na zawody artystyczne, w tym aktorstwo, dubbing i lektorstwo. Zaznacza też, że może wprowadzać ludzi w błąd, bo na przykład kiedyś na jego temat wygenerowała nieprawdziwe informacje. Dlatego też podkreśla potrzebę stworzenia ram prawnych, aby chronić ludzi przed nieautoryzowanym używaniem ich wizerunku i... Czytaj więcej »

  • Polskie firmy wciąż mają problem z cyfryzacją, ale coraz lepiej identyfikują swoje potrzeby i chcą inwestować w sztuczną inteligencję: takie wnioski płyną z raportu „Made in Poland. Jak przebiega cyfrowa transformacja w średnich i dużych polskich przedsiębiorstwach” przygotowanego przez firmę badawczo-analityczną PMR Market Experts na zlecenie Comarch. Czytaj więcej »

  • AI coraz częściej wspomaga pracę firm

    Poniedziałek, 28 października 2024

    Adaptacja rozwiązań bazujących na sztucznej inteligencji w firmach jest coraz większa, ale przedsiębiorstwa muszą przyłożyć większą wagę do jej wykorzystywania w sposób świadomy i bezpieczny. – Dość powszechnym zjawiskiem w korporacjach jest obecnie tzw. Shadow AI, czyli wykorzystanie rozwiązań sztucznej inteligencji i narzędzi zewnętrznych dostawców do wspomagania pracy.... Czytaj więcej »

  • Starsza kadra menedżerska okazuje się głównym „hamulcowym” we wdrażaniu technologii z zakresu sztucznej inteligencji w firmach – twierdzą eksperci. Brakuje nam solidnej edukacji cyfrowej, dostosowywania prawa do zmieniającego się świata i umiejętnego wykorzystania źródeł danych. W efekcie Polska pod kątem wdrażania SI w firmach wyprzedza w Unii Europejskiej tylko Bułgarię... Czytaj więcej »

  • Wycieki i utrata danych kosztują firmy coraz więcej

    Poniedziałek, 21 października 2024

    Konsekwencje incydentów naruszenia i utraty danych są dla firm coraz bardziej dotkliwe: w ubiegłym roku kosztowały je średnio 2,61 mln dol., odpowiadały za 26 godz. nieplanowanego przestoju i spowodowały stratę 2,45 TB danych – wynika z ostatniego raportu „Global Data Protection Index”. – Świadomość dotycząca konieczności zabezpieczania danych w firmach z roku na rok... Czytaj więcej »

  • Niewielki odsetek firm w Polsce, bo jedynie 21 proc., korzysta z rozwiązań opartych o sztuczną inteligencję (AI). Kluczową barierą pozostają wysokie koszty wdrożeń i trudności w połączeniu z obecnymi procesami. Wśród części przedsiębiorstw pojawiają się również obawy, że w przyszłości rozwój AI może wpłynąć na redukcję zatrudnienia. Raport z badań wykonanych przez... Czytaj więcej »

  • Firma MAGO uruchomiła automatyczną witrynę samoobsługową MAGO NEXTO DISPLAY z ofertą GORĄCO POLECAM w samym sercu Warszawy, tuż obok Złotych Tarasów! To kolejny innowacyjny krok w rozwoju linii automatycznych sklepów MAGO NEXTO, który umożliwia szybki, wygodny i nowoczesny sposób zakupów. Czytaj więcej »

  • DPD Polska zainstalowała już ponad 8 tysięcy automatów paczkowych SwipBox Infinity w ramach ogólnopolskiej sieci DPD Pickup, która liczy łącznie 30 tysięcy punktów i automatów odbioru. Do końca 2024 roku zostanie zainstalowanych kolejnych tysiąc zewnętrznych, wolnostojących urządzeń. Czytaj więcej »

więcej artykułów