Kuchnia śródziemnomorska to nie tylko bogactwo smaków i różnorodne potrawy, to także prozdrowotne właściwości oraz styl życia. Czytaj więcej »
Kuchnia śródziemnomorska to nie tylko bogactwo smaków i różnorodne potrawy, to także prozdrowotne właściwości oraz styl życia. Czytaj więcej »
Polacy uwielbiają celebrować tradycje – a jedną z nich jest grillowanie! Amatorzy posiłków „pod chmurką” z utęsknieniem wyczekują momentu, gdy pogoda pozwoli na rozpoczęcie sezonu, a producenci zawczasu się na ten czas przygotowują poszerzając swoje portfolia o tematyczną ofertę. Czytaj więcej »
Wybierając produkty dla zwierząt domowych właściciele biorą pod uwagę wiele czynników. Zarówno pies, jak i kot potrzebują dopasowanych do swoich potrzeb produktów. A każdy sklep powinien mieć odpowiednią ofertę. Na co zwracają uwagę właściciele zwierząt domowych przy wyborze karmy? Czytaj więcej »
Trendy w handlu zmieniają się bardzo dynamicznie. Nowe pokolenia zawsze wprowadzają dużo zamieszania w branży „dyktując” producentom czego oczekują. Światowe instytuty prześcigają się w prognozowaniu trendów, by firmy mogły sprostać wymaganiom coraz bardziej świadomych swoich wyborów konsumentów. Czytaj więcej »
W strefie kasy jest zawsze bardzo słodko. Jakie znaczenie dla sprzedaży mają produkty umieszczone w tym miejscu? Jak zaplanować ekspozycję, by najlepiej prezentowała ofertę? Jakie są propozycje producentów? Słodycze, baterie, małe napoje i wiele więcej. W strefie kasy znajdziemy same skarby! Czytaj więcej »
Sezon lodowy zbliża się wielkimi krokami. Optymistyczne prognozy pogody zachęcają do działań w kategorii, a spragnieni cieplejszych dni konsumenci, z pewnością sięgną po lody, gdy tylko temperatura będzie sprzyjać takiemu menu. Sprawdzamy jak wygląda ten rynek. Czytaj więcej »
Przed nami wielkie otwarcie sezonu napojowego. Sklepowe półki co roku uginają pod ciężarem wód, soków, nektarów, napojów gazowanych i niegazowanych, napojów izotonicznych, funkcjonalnych i energetyzujących. Kategoria jest niezwykle szeroka i pojemna. Małe sklepy są od lat kluczowym kanałem sprzedaży, oczywiście ich znaczenie jest zróżnicowane względem poszczególnych... Czytaj więcej »
Przed nami jeden z lepszych dla branży sezonów – okres przedświąteczny. Wielkanoc sprzyja wzmożonej sprzedaży wielu kategorii FMCG w sklepach. Czas, w którym przypada jest ważnym momentem dla alkoholi. W tym okresie wzrosty odnotowują droższe warianty trunków mocnych, ale konsumenci równie chętnie sięgają po wino na świąteczny stół. Czytaj więcej »
Za wytrawną stroną wielkanocnych przygotowań stoją wszelkiego rodzaju produkty pozwalające przyrządzić tradycyjne potrawy. Żurek lub barszcz biały, jajka w przeróżnej postaci, domowy pasztet, pieczony schab, różnorodne sałatki i inne przystawki. Wielkanocny stół niemal ugina się od przepysznych dań. Czytaj więcej »
Na świątecznym stole nie może zabraknąć słodkiej części menu. Babki, mazurki i serniki to obowiązkowe pozycje, ale nie brakuje także innych ciast i deserów. Z kolei czekoladowe figurki cieszą zwłaszcza najmłodszych. A cała branża słodyczy odnotowuje piki sprzedaży nie tylko w tej kategorii. Czytaj więcej »
Święta Wielkiej Nocy są bardzo mocno zakorzenione w polskiej kulturze. Na liście zakupów znajduje się mnóstwo tradycyjnych produktów. Słodkości i produkty do pieczenia, wytrawna oferta z wędlinami, mięsami, dodatkami, przyprawami i sosami oraz bogata i różnorodna półka z alkoholami. Czytaj więcej »
Czy produkty pochodzenia roślinnego podbiją menu Polaków? Z pewnością wiele zmienia się w świadomości konsumentów, a na sklepowych półkach znajdziemy sporo zamienników i alternatyw zarówno dla wegetarian, wegan czy fleksitarian. Czytaj więcej »
Polacy od zawsze chętnie degustowali dania rodem z dalekich zakątków świata. A w ostatnich latach rośnie trend samodzielnego przygotowywania takich potraw. I to nie tylko tych europejskich, na przykład z krajów basenu morza Śródziemnego, ale często z odległych państw Afryki czy Azji. Czytaj więcej »
Gotowanie to nie zawsze i nie dla każdego czysta przyjemność. Czasami potrzebujemy czegoś gotowego bądź wyjątkowo łatwego i szybkiego w przygotowaniu. Na ratunek spieszą producenci oferując ciekawą i smaczną ofertę. Czytaj więcej »
Dieta ma ogromny wpływ nie tylko na nasze zdrowie, ale też samopoczucie. Dobór odpowiednich produktów, właściwych porcji, dbanie o zawartość witamin i składników odżywczych odgrywają niebagatelną rolę. A wszystko zaczyna się od śniadania. Czytaj więcej »
Rynek słodyczy mimo wielu perturbacji wciąż jest na fali wzrostowej. Słodkie wybory Polaków bywają klasyczne, ale również innowacyjne. Prezentujemy przegląd sklepowych paragonów. Czytaj więcej »
Wielkanoc to wyjątkowa okazja do rodzinnych spotkań. Ale też niezwykle istotny okres dla handlu. Które kategorie zyskują na znaczeniu w tym okresie i jak zaplanować ofertę świąteczną w sklepie? Przygotowania do świąt czas zacząć! Czytaj więcej »
W kuchni azjatyckiej nie ma miejsca na nudę. Potrawy japońskie, chińskie, tajskie, koreańskie czy wietnamskie charakteryzują się bogactwem i różnorodnością smaków. Zawdzięczamy je oryginalnym składnikom i przyprawom, z których wiele ma bardzo pozytywny wpływ na nasz organizm. Również sposób przygotowania niektórych potraw jak gotowanie na parze czy w woku sprzyja... Czytaj więcej »
Rok 2024 będzie obfitował w ciekawe trendy na rynku spożywczym. Produkty z ziarnami kakowca, roślinne ryby czy gotowe dania premium to tylko jedne z wielu propozycji. Czy są zaskakujące? Ocenicie sami. Jakie produkty będą w szybkim tempie znikać z półek i co wpłynie na wybory konsumentów? Czytaj więcej »
Nabiał jest jedną z głównych kategorii produktowych w sklepie, po którą klienci przychodzą niemal codziennie. Jest także niezwykle wymagająca. Rozwój całej kategorii nabiału w głównej mierze opiera się o trendy takie jak dbałość o zdrowie, krótka etykieta, dobry skład, wysoka jakość, bezpieczeństwo, ciekawe połączenia smakowe, a także polskie pochodzenie i produkcja z... Czytaj więcej »
Aromatyczna gorąca kawa, a do tego świeży pączek nadziany konfiturą bądź marmoladą – taki duet skusi niemal każdego, zwłaszcza w tłusty czwartek. A ten dzień już niedługo, więc czas zaopatrzyć się we wszelkiego rodzaju produkty potrzebne do przygotowań słodkości. Do tego różnorodne pozycje kaw i herbat uzupełnią ofertę w ostatnim tygodniu karnawału. Czytaj więcej »
Walentynki to idealna okazja, by okazać jak silne są nasze uczucia. Wiele osób w tym dniu chce wręczyć prezent ukochanej osobie. Słodkości, kwiaty, kosmetyki, wino… – pomysłów na podarunki może być wiele. A jakie prezenty robią bliskim Polacy? Czytaj więcej »
Czy przepis na idealną imprezę istnieje? Niemal każdy organizator imprezy ma swoje sprawdzone menu na przekąski i drinki. Z pewnością nie brakuje zarówno pozycji wytrwanych, jak i na słodko oraz dań ciepłych. W szklankach i kieliszkach lądują ulubione drinki, wina i alkohole mocne. Całość uzupełniają napoje i soki, chipsy, paluszki czy krakersy. I przepis na idealną imprezę... Czytaj więcej »
Spożycie słodyczy w Polsce rośnie. Na rynku pojawia się coraz więcej ciekawych nowości dopasowanych do potrzeb konsumentów. A te związane są nie tylko z nowymi zaskakującymi smakami, ale i skojarzeniami, komunikacją czy wartościami firmy. Słodka półka jest pełna możliwości. Czytaj więcej »
Karnawałowe menu to przede wszystkim przekąski, wędliny, sery, koreczki, kanapki, ale też dania na ciepło – zapiekanki, pizza i wiele innych. Na słono można serwować m.in. chipsy, paluszki, krakersy czy popcorn, a na słodko choćby ciastka, czekolady i cukierki. Musi być smacznie i wygodnie. Nie zapominając o napojach i sokach. Czytaj więcej »
Podgrzewany tytoń czy e-papieros rewolucjonizują rynek, także w Polsce. W miarę wzrostu popularności alternatywnych produktów oraz rosnącej świadomości zdrowotnej, tradycyjne papierosy mogą z czasem stracić swoje miejsce jako dominujący produkt na rynku. Czy tak będzie i kiedy rzeczywiście to tego dojdzie – nie wie nikt, jedno jest pewne – rynek ten podlega bardzo dynamicznym... Czytaj więcej »
Ostatnia chwila, by przygotować sklep na Boże Narodzenie. Producenci muszą przygotować sezonową ofertę, a detaliści odpowiednio wcześniej zapełnić sklepowe półki zarówno produktami tradycyjnymi, jak i tymi, które przypadną do gustu nowoczesnym stylom spędzania świąt. Czytaj więcej »
Święta, sylwester i karnawał to okazje, które mają ze sobą wiele wspólnego. Toasty. Czy to alkoholowe czy w wersji 0.0% – możliwości jest wiele. Również dlatego, że Polacy coraz chętniej eksperymentują ze smakami. I tak jak w święta króluje tradycja, tak karnawał to najlepsza okazja, aby wypróbować nowe receptury. Czytaj więcej »
Wsparcie odporności to podstawa w okresie jesienno-zimowym. Eksperci mówią jednym głosem: odpowiednia dieta jest jednym z ważniejszych czynników. Oczywiście nie bez znaczenia są także inne aspekty jak aktywność fizyczna czy odpowiednia ilość snu. Dbajmy o siebie! Czytaj więcej »
Okres jesienno-zimowy to czas kojarzący się z wieczorami w przytulnych okolicznościach. Muzyka, świecie, domowe kino, dobra książka czy ulubiony podcast plus coś ciepłego do picia i smaczna przekąska. To zimowy scenariusz niejednego wieczoru w wielu polskich domach. Czytaj więcej »
Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia, ale czy polskie...
Paweł Gaca, Prezes Zarządu SM Spomlek, w rozmowie z...
Wywiad z Joanną Dolęgą-Semczuk, Członkiem Zarządu...
Mieszko Musiał, Prezes Zarządu Carlsberg Polska...
„Startujemy z wyjątkową akcją społeczną „Beskidzkie...
Startujący niedługo system kaucyjny nie jest gotowy do...
Analiza 91 tys. cen detalicznych pokazała, że w lipcu...
To pierwsze tego typu rozwiązanie na polskim rynku, a dla...
New York International Spirits Competition...
Retail przyszłości tworzy się już dziś! ...
Ten krok wpisuje się w szerszy ruch europejski, w ramach...
Jest lekkie, cudownie orzeźwiające, idealne zarówno do...
To kolejny krok w realizacji strategii...
Serek kremowy w trzech uwielbianych przez dzieci smakach:...
Poznaj nowy wymiar skyra w lżejszej wersji. Bakoma Skyr 0%...
Mlekpol rozszerza ofertę wysokobiałkowych jogurtów pitnych o...
Tosterki to wysokiej jakości ser topiony w plasterkach...
Oferta Sofio poszerzyła się o nową przekąskę z południa...
W ramach kampanii Grupy Żywiec Trzymaj Pion pod hasłem...
Żywiec Zdrój Mocny Gaz wraca w nowej, odświeżonej odsłonie...
YOC, technologiczna firma działająca na rynku...
Tegoroczne hasło kampanii prowadzonej przez Grupę Żywiec...
Czasem wystarczy godzina tygodniowo, by ktoś uwierzył, że...