Z badań GroupM wynika, że już w najbliższym czasie połowa inwestycji w media będzie oparta na decyzjach wspomaganych przez sztuczną inteligencję, a do 2028 roku będą to już dwie na trzy transakcje. Czytaj więcej »
Z badań GroupM wynika, że już w najbliższym czasie połowa inwestycji w media będzie oparta na decyzjach wspomaganych przez sztuczną inteligencję, a do 2028 roku będą to już dwie na trzy transakcje. Czytaj więcej »
Najlepsze aromaty NESCAFÉ Classic uchwycone w trakcie procesu palenia i mielenia dla unikalnego aromatu i smaku, sprawią, że pozytywnie rozpoczniesz poranek i pozwolą wykorzystać w pełni dzień, który jest przed Tobą. Czytaj więcej »
Rynek produktów FMCG z licencjonowanymi grafikami postaci z bajek, filmów i seriali dalej rośnie. W okresie od maja 2023 r. do kwietnia 2024 r. wartość tego segmentu zbliża się do 482 milionów złotych. Oznacza to wzrost o ponad 17 pp. w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. Dynamiczny wzrost tego rynku pokazuje, jak istotna jest strategia wykorzystania popularnych postaci... Czytaj więcej »
TikTok to prawdziwa kopalnia internetowej rozrywki, która każdego dnia przyciąga miliony użytkowników z całego świata. Od viralowych filmików, przez taneczne wyzwania, aż po kreatywne tutoriale – platforma stała się centrum trendów, wyszukiwarką i miejscem, gdzie każdy może poczuć się jak gwiazda. Jak sobota, to tylko do Lidla! Chyba nie wyobrażaliście sobie lepszego dnia... Czytaj więcej »
W dynamicznie rozwijającym się środowisku rynkowym, a takim śmiało można nazwać branżę FMCG, nieszablonowe promocje oraz aktywacje konsumenckie są kluczowym elementem w walce o uwagę i lojalność konsumentów. Przykładem takich rozwiązań, które przyciągają uwagę klientów oraz zwiększają zaangażowanie – jednocześnie wpływając na sprzedaż – są loterie oraz konkursy. Czytaj więcej »
Aż 80% Polaków w ciągu ostatniego roku wzięło udział w akcji promocyjnej. Co siódmy konsument w naszym kraju twierdzi, że udział w konkursie, loterii lub akcji wsparcia sprzedaży sprawia, że łatwiej zapamiętuje markę lub konkretny produkt związany z akcją. Z kolei aż 66% badanych przyznaje, że chętniej kupuje produkty, dzięki którym może wygrać nagrodę w konkursie,... Czytaj więcej »
W lutym wystartowała nowa platforma komunikacyjna marki Jacobs pod hasłem „Doceniaj to, co wspaniałe”. Nowemu pozycjonowaniu marki towarzyszy również zmiana identyfikacji wizualnej opakowań kaw – na początek mielonych i rozpuszczalnych. Media w kampanii zaplanowała i zakupiła agencja Havas Media. Czytaj więcej »
Kryteria cenowe nadal są ważne przy dokonywaniu zakupów, ale konsumenci wyżej stawiają zaufanie do marki i szeroką ofertę. Co prawda porównują ceny w internecie, ale wciąż chętnie kupują offline – wynika z badania EY Retail Performance Ranking 2023. Zrównoważony rozwój jest jednym z pięciu kluczowych czynników wyboru produktów, choć rodzimi klienci częściej aspirują do... Czytaj więcej »
W ciągu ostatnich dwóch dekad walka z paleniem papierosów okazała się mało efektywna, a liczba palaczy od lat zamiast spadać, stoi w miejscu. Przed listopadowym szczytem w Panamie Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) opublikowała propozycję zaostrzenia zapisów Ramowej konwencji o ograniczeniu użycia tytoniu. Nie ma w nich nic o walce z papierosami, są za to propozycje dotyczące... Czytaj więcej »
Stale rosnące koszty życia zmuszają nas do oszczędności. Aż 91% Polaków deklaruje, że ogranicza wydatki na żywność — wynika z badań BIG InfoMonitor. Co ciekawe, młode pokolenie, wychowane ze smartfonem w ręku, w poszukiwaniu promocji sięga po… drukowane gazetki, które wydawałoby się, że powinny odchodzić w zapomnienie... I tak jest w innych krajach, ale jeszcze nie w... Czytaj więcej »
Współczesne punkty sprzedaży muszą stawić czoła dynamicznie rosnącej konkurencji i coraz bardziej wymagającym klientom. W obliczu tych wyzwań, budowanie trwałego wizerunku marki oraz tworzenie pozytywnych doświadczeń zakupowych stało się kluczowym elementem osiągania sukcesu na rynku. Czytaj więcej »
Ponad 75% Polaków popiera jakąś formę zakazu korzystania z social mediów przez osoby niepełnoletnie bez zgody rodziców bądź opiekunów. Z kolei co dziesiąty ankietowany stwierdza, że nie powinno być w ogóle tego typu obostrzeń. Najwięcej zwolenników ma ograniczenie dla dzieci poniżej 13. roku życia, a nieznacznie mniej – dla osób poniżej 15. roku życia. Rozmowy na ten... Czytaj więcej »
Ostatnie informacje GUS-u nt. sprzedaży detalicznej potwierdzają pogłębienie recesji konsumenckiej. Odnotowano kolejne spadki zarówno rok do roku (5%), jak i w stosunku do poprzedniego miesiąca (3,6%). Szczególnie więc teraz – gdy zmagamy się z rosnącym kosztem utrzymania biznesu i spadkiem popytu na niektóre towary i usługi – marki potrzebują przemyślanych rozwiązań, które... Czytaj więcej »
Z początkiem marca Soul & Mind rozpoczęło współpracę z Wytwórczą Spółdzielnią Prac „Społem”, dołączając do znanego wśród konsumentów #teamukieleckiego. Przez najbliższy rok agencja będzie odpowiadać za tworzenie i realizację działań o charakterze PR. Czytaj więcej »
Agencje mediowa Starcom, należąca do Publicis Groupe, wygrywa przetarg mediowy i tym samym przedłuża współpracę z FoodWell – marką korporacyjną, powstałą z połączenia spółek Bakalland i Purella Superfoods. Czytaj więcej »
Klienci wracają do przedcovidowych modeli zachowań, wzrasta rola nowych kanałów reklamowych, a wdrożenie unijnych dyrektyw (towarowej, cyfrowej i Omnibus) zmieniły nieco reguły w handlu. Sytuację komentują eksperci z branży e-commerce. Czytaj więcej »
Polskie Stowarzyszenie Najemców Powierzchni Handlowych (PSNPH) wskazuje, że przed Świętami Bożego Narodzenia zarządcy galerii handlowych nie ograniczyli wydatków marketingowych – które są elementem kosztów wspólnych i najczęściej nie są w żaden sposób rozliczane ani dokumentowane. Nie było też widać oszczędności na energii – centra handlowe inwestowały pieniądze... Czytaj więcej »
Grupa Chorten podpisała umowę o współpracy ze spółką MSL Consulting, której jednym z udziałowców jest Michał Sadecki, współzałożyciel i wieloletni prezes Polskiej Grupy Supermarketów Top Market. Będzie on doradcą zarządu spółki Chorten Mazowsze, z którą działa obecnie blisko 300 sklepów. Czytaj więcej »
Z punktu widzenia detalisty rynek wciąż jest jeszcze żywotny. Klienci przychodzą i zapełniają koszyki. Zmienia się trochę ich lista zakupowa, ale ciężko mówić, że „przestali kupować”. Spójrzmy jednak na sytuację z perspektywy producenta. No i pomyślmy o... marcu 2023 r. Czytaj więcej »
Działając w zgodzie z najnowszymi trendami, Herbapol-Lublin S.A. rozpoczyna komunikację na Tik Toku. Marka uruchomiła tam swój profil @herbapol_masztownaturze, na którym regularnie pojawiać się będą angażujące i przygotowane w lekkiej formie filmiki. Herbapol zapowiada systematyczny rozwój tego kanału komunikacji. Czytaj więcej »
Na polskim rynku alkoholi od kilku lat zmieniają się trendy. W sprzedaży wciąż króluje piwo, rośnie zwłaszcza popularność segmentu bezalkoholowego, a z drugiej strony – także mocniejszych trunków, takich jak whisky. Niezależnie od kategorii zmiany obejmują też komunikację marek – ze stricte produktowej zmierza w kierunku lifestyle’owych kampanii, skoncentrowanych na... Czytaj więcej »
Kompania Piwowarska kontynuuje współpracę z domem mediowym Zenith, należącym do Publicis Groupe. Kolejny raz, decyzja została podjęta bez przetargu, na bazie przedstawionej oferty i oceny dotychczasowej wpółpracy. Czytaj więcej »
Janusz Palikot, twórca największych marek na polskim rynku alkoholowym, w tym marki BUH, wycenianej na 34,2 mln zł, zamierza tworzyć kolejne, tym razem na masową skalę. W swoim projekcie “Janusz Marketingu” zaprasza do współpracy przedsiębiorców i managerów, zamierza podzielić się z nimi biznesowym know-how. Czytaj więcej »
Do grona klientów agencji dołączyły Lody OH! od Wedla. Agencja przygotowała strategię i koncepcję kampanii. Przestrzeń wybrana została na drodze przetargu. Czytaj więcej »
Pracę nad nową platformą i komunikacją ATL Przestrzeń rozpoczęła po wygranym przetargu jeszcze jesienią zeszłego roku. W jej ramach stworzyła nową brand ideę oraz spot TV na polski rynek oraz kilka rynków europejskich. Czytaj więcej »
Niepewność związana z COVID-19 nie zachwiała rozwojem branży spożywczej w Polsce. Prognozy są optymistyczne – oczekiwania względem sprzedaży detalicznej mówią o wzroście 2,5 procent rok do roku*. Zdecydowaną przewagą cieszą się sklepy stacjonarne względem tych internetowych. Ogromna różnorodność produktów spożywczych to wyzwanie dla firm. Jak skutecznie wdrożyć... Czytaj więcej »
Lidl Polska od początku aktywnie wspiera obywateli Ukrainy, przekazując produkty oraz środki finansowe organizacjom takim jak Caritas Polska, Caritas Ukraina oraz Polska Akcja Humanitarna. Sieć nieustannie prowadzi zbiórki żywności oraz artykułów higienicznych w swoich sklepach, a także stwarza możliwości zatrudnienia osobom z Ukrainy w kryzysie uchodźczym. Jako firma... Czytaj więcej »
Odpowiednio budowana marka osobista pomaga uzyskać przewagę konkurencyjną, przyciągnąć kontrahentów i utrzymywać dobre relacje z partnerami. Wpływa też na wizerunek firmy jako pracodawcy. Coraz więcej prezesów firm, w tym największych na rynku, prowadzi profile w mediach społecznościowych. Wielu z nich korzysta przy tym z rad specjalistów, bo social media mogą się okazać... Czytaj więcej »
Do 2030 roku nawet 66 proc. wszystkich miejsc pracy będą stanowić zawody wymagające umiejętności miękkich – wskazuje Deloitte Acces Economics. Wśród najbardziej pożądanych kompetencji eksperci Światowego Forum Ekonomicznego wymieniają m.in. inteligencję emocjonalną, krytyczne myślenie, rozwiązywanie problemów czy zdolność uczenia siebie i innych. Wraz z postępującą... Czytaj więcej »
TIGER Enegry Drink jako pierwsza marka w Polsce zmieniła awatar w mediach społecznościowych na wizerunek łączący tygrysa z… misiem. Dlaczego? Właśnie w ten sposób Tiger zakomunikował swoje wejście w świat NFT. Czytaj więcej »
Krzysztof Włodarski, Project Manager w Zespole Projektów...
Wzbogacone o funkcję analizy planogramów, co umożliwia nowy...
Wywiad z Pawłem Majchrzakiem, Dyrektorem Operacyjnym i...
Trzy pytania do Łukasza Śliwińskiego, Marketing Director CEE...
Wywiad z Jackiem Wyrzykiewiczem, PR & Marketing Services...
Ostatnie dane o sprzedaży detalicznej nie napawają...
Tysiąc firm w Polsce będzie się musiało przebranżowić....
Badanie przeprowadzone przez Tetra Pak ujawnia istotne zmiany w...
Trwająca już 9 lat dotychczasowa udana współpraca pomiędzy...
Miłośnicy tradycyjnych polskich smaków mogą już robić...
Głosowanie rozstrzygnięte...
Rekordowe zaangażowanie klientów...
Browar PINTA, Trzech Kumpli i Widawa...
To kunszt tradycji znany od pokoleń...
Torrone z pistacjami i rodzynkami zachwyca delikatną...
Święta Bożego Narodzenia to magiczny czas, w którym...
100% Arabiki Single Origin od Segafredo...
Nowoczesne oświetlenie do akwariów...
Nowa kampania telewizyjna produktów dżemowych...
Marka Lay’s wchodzi w kolejny etap kampanii...
Rusza świąteczna kampania Milka, która zachęca wszystkich...
Marka zachęca konsumentów do spędzania tego czasu na...
Oranżada Hellena Party zachęca do wspólnego celebrowania...