Zmieniaj sklep - zwiększaj zyski
-
Czwartek, 16 listopada 2023
Prowadzenie sklepu w dużym mieście to wyzwanie pod kątem zwiększonej konkurencji. Detaliści muszą też często korzystać z lokali o ograniczonej powierzchni czy specyficznym rozkładzie pomieszczeń. Jednak przemyślana strategia i bazowanie na mocnych stronach stają się receptą na sukces. Redakcja Hurt & Detal wraz z Shop Doctorem odwiedziła Delikatesy Organic w Warszawie, by...
Czytaj więcej »
-
Piątek, 13 października 2023
Marzeniem każdego detalisty jest sprzedażowy sukces jego sklepu. Jednak, by to osiągnąć, konieczny jest rozwój i wprowadzanie zmian. Otwartość na nowe funkcjonalności, technologie i odwaga w inwestowaniu przynoszą wymierne korzyści. A przykładem kupca, który nie boi się rozwijać jest Agnieszka Górska, właścicielka 5 sklepów Leoś w Białej Podlaskiej i okolicach.
Czytaj więcej »
-
Handel i rynek FMCG w ostatnich latach przeżywają prawdziwy roller coaster. Najpierw pandemia i związane z nią obostrzenia, później problemy z surowcami, logistyką, paliwem… Całości towarzyszy międzynarodowy kryzys i niestabilna sytuacja geopolityczna. W tym wszystkim próbie poddane zostały niemalże wszystkie branże, również handel detaliczny. Jak wygląda on obecnie? O...
Czytaj więcej »
-
Poniedziałek, 17 lipca 2023
Wśród przedsiębiorców często rodzą się pytania o to, jak postępować w przypadku wszczętego postępowania karanego skarbowego. Eksperci zwracają uwagę na to, że podejrzany nie wie na etapie ogłaszania zarzutów, jakim faktycznie materiałem dowodowym dysponuje organ. I jak dodają, zazwyczaj jest on dość nikły, często też bazuje tylko na ustaleniach kontroli lub postępowań...
Czytaj więcej »
-
Czwartek, 13 kwietnia 2023
Prace nad prawnym uregulowaniem franczyzy trwają od lat. Wydaje się, iż nareszcie pojawiła się szansa na ich zakończenie. Ustawa o franczyzie jest coraz bliżej.
Czytaj więcej »
-
Początek roku to zawsze czas zmian. Również w przepisach prawnych, które bardzo często wchodzą w życie właśnie w styczniu. Regulacją na którą czekało wielu, są przepisy dotyczące świadczenia pracy w formie zdalnej. Co nowego czeka nas w 2023? Jak brzmią nowe przepisy dotyczące wykonywania obowiązków służbowych poza siedzibą firmy?
Czytaj więcej »
-
Galopująca inflacja i stale rosnące ceny czy koszty stały się naszą codziennością. Sytuacja z jaką się mierzymy odbija się nie tylko na konsumentach, ale też przedsiębiorcach. Są jednak mechanizmy, które mogą znacząco ułatwić funkcjonowanie w tej rzeczywistości. Okazuje się, że możliwości dofinansowania działalności jest całkiem sporo.
Czytaj więcej »
-
Obecna inflacja wymusza stałe podnoszenie stóp procentowych. To z kolei sprawia, że raty kredytów osiągają niespotykany dotąd poziom. Dla wielu konsumentów i przedsiębiorców – kwoty do spłaty każdego miesiąca nie tylko znacząco nadszarpują dostępny budżet, ale wręcz niekiedy go przekraczają. Jak sobie z tym poradzić? Na ratunek może przyjść instytucja zawieszenia...
Czytaj więcej »
-
W niedzielę 13 lutego br. Główny Inspektorat Pracy, zgodnie z zapowiedziami, przeprowadził kontrole w sklepach, w których prowadzony był handel. Inspektorzy sprawdzili 257 placówek.
Czytaj więcej »
-
-
W czasach, gdy trend zero waste zdaje się przenikać we wszystkie dziedziny życia – inicjatywy, produkty i usługi, które ułatwiają nam niemarnowanie zdają się być na wagę złota. Dzieląc się lub naprawiając możemy dać ulubionym przedmiotom drugie życie. Jednym z nieocenionych w tej kwestii wynalazkiem jest klej błyskawiczny.
Czytaj więcej »
-
Biorąc pod lupę zoologiczne nowości rynkowe, należy mieć na uwadze, że w większości przypadków mają one swoje premiery w kanale specjalistycznym. Tam przechodzą wizerunkowy i handlowy chrzest, a dopiero gdy obronią swoje strategiczne pozycje, mogą zaistnieć w pozostałych kanałach sprzedaży. Sklepy spożywcze są zatem w tej uprzywilejowanej sytuacji, że mogą wybierać...
Czytaj więcej »
-
Żelki i pianki to największa kategoria wśród cukierków paczkowanych. Obecnie stanowią już 39%[1] tego koszyka i zwiększają w nim swój udział, osiągając dynamikę sprzedaży na poziomie przekraczającym 11%[2] w porównaniu do ubiegłego roku.
Czytaj więcej »
-
Co decyduje o innowacyjności produktu? Jak poznać nowatorskie rozwiązanie retail? Wiedza w zakresie innowacyjności zdaje się mieć kluczowe znaczenie dla rozwoju gospodarki i wyznaczeniu liderów rynkowych. Ma też niebagatelne znacznie w kontekście zysków.
Czytaj więcej »
-
-
Niedziela, 14 listopada 2021
SIG ogłosił w tym roku wprowadzenie zamknięć zintegrowanych z opakowaniem kartonowym. I to aż na trzy lata przed terminem, od którego mają zacząć obowiązywać wymogi prawne UE.
Czytaj więcej »
-
Niedziela, 14 listopada 2021
Czwarta fala pandemii COVID-19 właśnie nabiera tempa. Z pewnością każdemu właścicielowi sklepu zależy, by w tych trudnych dla nas wszystkich warunkach zapewnić zarówno swoim klientom, jak i zatrudnionym pracownikom bezpieczeństwo i komfort.
Czytaj więcej »
-
Piątek, 15 października 2021
-
Piątek, 15 października 2021
Hasło „produkty sezonowe” konsumentom kojarzy się głównie z warzywami i owocami, które dostępne są na rynku tylko przez określoną część roku. Tymczasem my doskonale wiemy, że sezonowość występuje w wielu grupach towarowych. Choć organizacja ofert produktów sezonowych wymaga od nas dużo zaangażowania to może być źródłem dodatkowych dochodów.
Czytaj więcej »
-
Piątek, 15 października 2021
Blisko 200 wystawców z 19 krajów, tysiące odwiedzających, a przede wszystkim rozmowy, pokazy i możliwość wymiany doświadczeń. Zakończyły się Międzynarodowe Targi EuroGastro, które odbyły się w dniach 1-3 września w Ptak Warsaw Expo w Nadarzynie. Podczas wydarzenia Transgourmet i Selgros Cash & Carry zaprezentowały szeroką ofertę produktów i usług skierowanych do wszystkich...
Czytaj więcej »
-
Poniedziałek, 06 września 2021
W grupie działa się sprawniej, lepiej i można osiągać wyższe cele. Stąd ogromna popularność sieci franczyzowych zrzeszających sklepy detaliczne. Jak wygląda obecnie rynek? Czy rzeczywiście dla detalistów jest to korzystne rozwiązanie?
Czytaj więcej »
-
Poniedziałek, 06 września 2021
-
Poniedziałek, 06 września 2021
Organizując ofertę zoologiczną w sklepie spożywczym jednym z podstawowych zadań jakie musimy sobie postawić jest właściwy dobór asortymentu. Sugerujemy skoncentrować się na trzech grupach zwierząt domowych: psach, kotach oraz małych zwierzętach takich jak króliki i gryzonie (chomiki, szynszyle i kawie – dawniej nazywane świnkami morskimi). Ofertę dla ptaków takich jak papugi...
Czytaj więcej »
-
Poniedziałek, 06 września 2021
Bezpieczeństwo klientów i zatrudnionych pracowników jest z pewnością priorytetem dla każdego właściciela sklepu. Co zrobić, by zapewnić komfort i bezpieczeństwo kupującym i obsłudze? W Kärcher od dziesięcioleci zajmujemy się zapewnianiem higieny i czystości. Wiemy w jaki sposób działać, by osiągać jak najlepsze efekty jak najmniejszym kosztem. Wiemy co zrobić, by Twój...
Czytaj więcej »
-
Bezpieczeństwo klientów i zatrudnionych pracowników jest z pewnością priorytetem dla każdego właściciela sklepu. Co zrobić, by zapewnić komfort i bezpieczeństwo kupującym i obsłudze? W Kärcher od dziesięcioleci zajmujemy się zapewnianiem higieny i czystości. Wiemy w jaki sposób działać, by osiągać jak najlepsze efekty jak najmniejszym kosztem. Wiemy co zrobić, by Twój...
Czytaj więcej »
-
Poniedziałek, 02 sierpnia 2021
Każdy sklep – o małej czy dużej powierzchni, położony w centrum czy na obrzeżach miasta, niezależny czy związany z siecią – musi zadbać o swoich klientów. Produkty muszą być widoczne, ułożone w przemyślany i ułatwiający zakupy sposób, a poruszanie po placówce powinno być intuicyjne. Ważne, by podkreślać walory oferty. Na pierwszy rzut oka klient ma zauważyć...
Czytaj więcej »
-
Poniedziałek, 02 sierpnia 2021
Przemierzając Polskę w celu organizacji lub rewitalizacji oferty zoo w sklepach spożywczych, w wielu miejscach napotykamy na przypadkowo zorganizowaną półkę. Jakby to, co się na niej znajduje i sposób, w jaki jest wyeksponowane nie miało żadnego znaczenia z punktu widzenia sprzedaży. Chcąc jednak zmaksymalizować przychód z każdego metra kwadratowego sklepu, musimy...
Czytaj więcej »
-
-
Produkty z segmentu zoologicznego są nadal mocno niedoceniane w sklepach spożywczych, podczas gdy mogą stanowić źródło znaczących dochodów. Fachowość kategorii oraz dynamika zachodzących w niej zmian sprawiają, że stosunkowo trudno poruszać się w gąszczu dziesiątek tysięcy indeksów i wybrać te najlepsze. W konsekwencji – sklepy spożywcze często poprzestają na...
Czytaj więcej »
-
Czwartek, 10 czerwca 2021
więcej artykułów