Główny Urząd Statystyczny opublikował szybki szacunek wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych w grudniu 2024 r. Czytaj więcej »
Główny Urząd Statystyczny opublikował szybki szacunek wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych w grudniu 2024 r. Czytaj więcej »
Zbliżający się Sylwester 2024 zapowiada się spokojnie i skromnie. Aż 87 proc. Polaków planuje spędzić go we własnym lub rodzinnym gronie, z dala od wystawnych imprez czy plenerowych wydarzeń – wynika z badania „Sylwestrowe plany Polaków” na zlecenie Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Czytaj więcej »
Eksperci prognozują, że rok 2024 zakończymy z inflacją konsumencką w pobliżu 5% rdr. Niektórzy uważają, że w grudniu ceny art. spożywczych wzrosną w stosunku do zeszłego miesiąca o ok. 1%, a w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. będą wyższe o ok. 5,5%. Czytaj więcej »
Eksperci nie są w 100% zgodni co do tego, jakie czynniki będą kluczowe, jednak spodziewają się raczej wzrostu inflacji w grudniu do poziomu ok. 5% rdr. Ma to być efektem drożejącej żywności, ale też niepewnej sytuacji na Bliskim Wschodzie, która przekłada się na ceny paliw. Wzrost cen, właściwie jak co roku, nakręci też zwiększona konsumpcja w okresie świątecznym.... Czytaj więcej »
Polscy producenci mięsa drobiowego walczą o silną pozycję na zagranicznych rynkach. Priorytetem jest dla nich ponowne uruchomienie eksportu do Chin, który został wstrzymany pięć lat temu ze względu na ptasią grypę. Trwa dopracowywanie szczegółów porozumienia w tej sprawie. Czytaj więcej »
W tym roku tylko 11,2% Polaków postanowiło zorganizować święta, zaciągając kredyt lub pożyczkę gotówkową w banku albo w parabanku bądź u znajomych czy rodziny. Tak wynika z badania UCE RESEARCH i Grupy Offerista. Czytaj więcej »
W tym roku zakupy prezentów na lotniskach cieszyły się szczególną popularnością. W okresie od 1 do 19 grudnia 2024 r. sprzedaż perfum i kosmetyków była wyższa o 15,6 proc. niż w analogicznym okresie 2023 r. Dużą popularnością cieszyły się też produkty polskich producentów. Czytaj więcej »
O zakupie konkretnych art. spożywczych na święta najczęściej decyduje cena. Ale w tym roku ma znaczenie dla 78,5% kupujących, a w ub.r. była istotna dla 82,6%. Tym razem 70,1% Polaków stawia na promocję, a rok temu deklarowało to 69,6%. Na jakość wskazuje 53,3% rodaków Czytaj więcej »
W listopadzie 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 4,5% wyższa niż rok wcześniej, ale liczba transakcji spadła o niemal 6% w porównaniu z październikiem 2023 r. - wynika z danych PIH i CMR Panel. Czytaj więcej »
ALDI kontynuuje dynamiczną ekspansję na polskim rynku, otwierając w tym tygodniu aż 8 nowych sklepów w różnych regionach kraju. Dzięki temu sieć osiągnęła dokładnie liczbę 362 placówek, z planami dalszego rozwoju. Czytaj więcej »
Najwięcej konsumentów chce kupić podarunki dla 4-5 osób. Pojedynczy prezent przeważnie ma kosztować 51-100 zł. Najczęściej kupowane będą kosmetyki – 61,6%, zabawki – 56,1%, a także słodycze – 44,7%. Czytaj więcej »
Polacy ostro ruszają po świąteczne zakupy spożywcze. Tydzień przed Bożym Narodzeniem wybiera się po nie 33,8% rodaków, czyli więcej osób niż rok temu. Do tego 28,2% zamierza je zrobić dosłownie kilka dni przed świętami. Czytaj więcej »
Z najnowszego raportu rynkowego wynika, że co drugi ankietowany zamierza bardziej oszczędzać na świątecznych wydatkach niż rok temu. Z kolei przeciwne stanowisko zajmuje blisko czterech na dziesięciu respondentów. Czytaj więcej »
Obecnie najwięcej Polaków przygotowuje świąteczne prezenty dla 4-5 osób – 28,2%. Konsumenci przeważnie część upominków kupią online, a resztę – offline – 45,8%. Czytaj więcej »
Od stycznia 2025 roku funkcję prezesa obejmie Paweł Ziębaczewski, związany z firmą od 18 lat. Dotychczasowy prezes, Janusz Ciepliński, po ponad dwóch dekadach zarządzania, przechodzi do rady nadzorczej, gdzie dołączy do właściciela firmy, Piotra Marczaka. W zarządzie znalazł się również Robert Zdanowski, obecny dyrektor finansowy, z blisko 17-letnim stażem w firmie. Czytaj więcej »
13% Polaków przeznaczy średnio na organizację tegorocznych świąt 200-300 zł w przeliczeniu na jedną osobę. Kwota ta obejmuje wydatki na żywność, dekoracje, prezenty, spotkania czy wyjazdy. Czytaj więcej »
Tylko nieco ponad 11 proc. Polaków chce zaciągnąć pożyczkę lub wziąć kredyt na tegoroczne święta. Czytaj więcej »
Co powiesz, by w nadchodzącym roku pracować na oprogramowaniu handlowym, z którego funkcjonalności będziesz korzystać na 100 proc.? Czytaj więcej »
Po raz kolejny najwięcej osób ruszy na bożonarodzeniowe zakupy spożywcze tydzień przed świętami. Tylko tym razem będzie to dotyczyło 33,8% konsumentów, czyli jeszcze szerszego grona niż rok temu. Czytaj więcej »
Według najnowszego raportu, 51,2% aktywnych konsumentów zamierza przed najbliższymi świętami udać się na zakupy do galerii i centrów handlowych. W zeszłym roku 48,7% osób odpowiedzialnych za zakupy w swoich domach było przynajmniej raz w tym okresie w tego typu obiektach. Czytaj więcej »
Grupa Ferrero dołączyła do grona firm tworzących Program Partnerstwa Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Zaangażowanie w zrównoważony rozwój planety i lokalnych społeczności to element DNA marki, która na wiele lat przed popularyzacją terminu ESG rozpoczęła raportowanie swoich działań w tych obszarach. Czytaj więcej »
Na upominki dla bliskich Polacy najczęściej przeznaczają kilkaset złotych. Jak wynika z najnowszego badania VeloBanku, co trzecia osoba kupi prezenty za 100-300 zł, a 29% zwiększy swój budżet na ten cel do 600 zł. Polacy chętnie korzystają z rabatów i promocji, częściej też zamiast stacjonarnie wybierają się na zakupy online. Czytaj więcej »
Włodzimierz Wlaźlak, prezes zarządu Lidl Polska, podsumowuje mijający rok oraz osiągnięcia w zakresie inwestycji, innowacji i wsparcia dla lokalnych producentów, a także zdradza plany na przyszłość. W 2025 roku sieć planuje znaczące inwestycje o wartości około 2 miliardów złotych, które obejmą rozwój nowych sklepów, centrów dystrybucyjnych oraz wdrożenie rozwiązań... Czytaj więcej »
Ile pieniędzy średnio zamierzają wydać w tym roku Polacy na celebrację Wigilii i Bożego Narodzenia (m.in. na żywność, dekoracje, prezenty, spotkania czy wyjazdy), w przeliczeniu na jedną osobę? Respondenci mieli do wyboru 13 odpowiedzi. Czytaj więcej »
W listopadzie codzienne zakupy w sklepach zdrożały rdr. o 5,5%, czyli tylko nieco bardziej niż w październiku, gdy wzrost wyniósł 5,4% rdr. Na 17 obserwowanych kategorii tym razem wszystkie były na plusie, a poprzednio jedna znalazła się na minusie. Czytaj więcej »
Abris Capital Partners podpisał przedwstępną umowę sprzedaży swojej spółki portfelowej Pehart, wiodącego rumuńskiego producenta artykułów higieny osobistej, czołowemu funduszowi private equity w krajach bałtyckich - INVL Baltic Sea Growth. Czytaj więcej »
Polacy coraz częściej z wyprzedzeniem kupują prezenty świąteczne. Kierują się przy tym ich funkcjonalnością, ale przede wszystkim ceną. Wielu z nich z tego właśnie powodu wybiera do zakupów okres Black Friday i towarzyszących mu przecen. Na liście najchętniej kupowanych prezentów wysoką pozycję zajmują książki, wśród zabawek dominują za to klocki. Czytaj więcej »
Ostatnie dane o sprzedaży detalicznej nie napawają optymizmem. Mimo że pensja minimalna znacznie poszła w górę, to Polacy ograniczają wydatki na zakup dóbr trwałych, a nawet artykułów pierwszej potrzeby. Spadki sprzedaży notują kategorie m.in. żywności i napojów. Czytaj więcej »
Procedowane zmiany w ustawie o podatku akcyzowym zakładają, że od lipca 2025 roku urządzenia do waporyzacji mają zostać objęte akcyzą w wysokości 40 zł za sztukę, wskutek czego ich cena detaliczna wzrośnie do ok. 80 zł. W kolejnych latach przewidziane są też drastyczne podwyżki opodatkowania na e-liquidy. Czytaj więcej »
Produkcja żywności wciąż opiera się na energochłonnych procesach i paliwach kopalnych, co stawia przed producentami nowe wyzwania[1]. Rośnie presja na optymalizację zasobów, takich jak surowce do produkcji, energia czy woda, a także proces produkcji opakowań, co jednocześnie wiąże się z rosnącymi kosztami operacyjnymi, obejmującymi ceny surowców, opłaty za emisję CO2 czy... Czytaj więcej »
Marka BLITZbee nie tylko tworzy naturalne i funkcjonalne...
Wywiad z Adamem Dutkowskim – Product Management Managerem w...
Wywiad z Urszulą Bonecką oraz Moniką Ziembowską ...
Trzy pytania do Piotra Pilarskiego, Managera ds. Sprzedaży i...
Wywiad z Aleksandrą Jakubowiak, Martini Marketing Managerką w...
Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki...
Według najnowszego raportu rynkowego, 80,4% Polaków w wieku...
Przedstawiciele Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol udzielili...
Projekt MŁODE GŁOWY Fundacji UNAWEZA Martyny Wojciechowskiej...
Podsumowanie ogólnopolskiej zbiórki w sklepach sieci Auchan ...
Marka Kubuś od lat pojawia się na eventach Runmageddonu KIDS...
Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w...
Rekordowa edycja „Dziel się Uśmiechem”...
Nowość od marki Krakus! Odkryj innowacyjny sposób na szybkie...
Z szacunku do tradycji i z myślą o przyszłości Lantmannen...
Hochland Kanapkowy to linia idealnie kremowych serków...
Z okazji jubileuszu 30-lecia Familijne wprowadzają na rynek...
Powiew lata w coffee barze ...
Jeszcze więcej punktów i wyjątkowe nagrody dla klientów...
Startuje kampania z okazji UEFA Women’s EURO 2025...
Tego lata marka Soplica, która w swoim portfolio posiada m.in...
Pełnia smaku piwa nie wymaga alkoholu. Dzięki autentycznym...
Muzyka, smak i design...