Z rynku FMCG

  • Rozbudowa fabryki Nutricia nabiera tempa

    Piątek, 04 października 2024

    W zakładach produkcyjnych Nutricia w Opolu trwają intensywne prace, których efektem będzie rozpoczęcie w 2025 r. produkcji preparatów do żywienia dojelitowego. Realizacja projektu rozpoczęła się już 3 miesiące po ogłoszeniu we wrześniu 2023 r., wartej 230 mln zł, inwestycji. 1 lipca osiągnięty został ważny kamień milowy całego przedsięwzięcia - budynek przygotowano na... Czytaj więcej »

  • Sieć Auchan zdecydowała się na udostępnienie wózków dla psów w kolejnych 9 sklepach. Od października br. wózki dla psów dostępne są dwunastu sklepach sieci w Polsce. Czytaj więcej »

  • Z okazji początku roku akademickiego sieć Biedronka podsumowuje program praktyk letnich, a także przedstawia szczegóły nowego programu stażowego, dzięki któremu wychowankowie objęci pieczą zastępczą, mieli możliwość rozpoczęcia pierwszej pracy, zdobywając cenne umiejętności, szczególnie kluczowe w pierwszych latach samodzielnej dorosłości. Czytaj więcej »

  • Carrefour i MoneyGram rozszerzają współpracę

    Piątek, 04 października 2024

    Carrefour Polska kontynuuje rozwój współpracy z MoneyGram, umożliwiając swoim klientom realizację łatwych i bezpiecznych przekazów pieniężnych w kraju oraz za granicą. Usługa ta została już uruchomiona w 90 hipermarketach Carrefour, a w najbliższym czasie obejmie wszystkie duże sklepy tej sieci w naszym kraju. Czytaj więcej »

  • Już po raz trzeci mieszkańcy Mazur i licznie odwiedzający ten region turyści mieli okazję przemierzyć smakowity Szlak Maślanki Mrągowskiej. W inicjatywie udział wzięło kilka tysięcy osób, a 300 z nich otrzymało tytuł Zdobywcy Szlaku. Zwieńczeniem tej innowacyjnej, kulinarno-turystycznej atrakcji było wielkie Święto Maślanki Mrągowskiej. Czytaj więcej »

  • Jaką kawę najchętniej pijemy?

    Czwartek, 03 października 2024

    Dla wielu Polaków kawa to coś więcej niż napój – to nieodłączny element porannego rytuału lub sposób na relaks w ciągu dnia. Jak potwierdza badanie przeprowadzone przez Empik, jesteśmy prawdziwymi smakoszami – prawie 70% ankietowanych pije kawę, bo po prostu lubi jej smak. Właśnie z myślą o pasjonatach i domowych baristach, powstał Festiwal kawy i sekcja Lookbook by Empik... Czytaj więcej »

  • W niedzielę 29 września 2024 r. w Giżycku odbył się dziesiąty etap wyścigów w ramach cyklu Łaciate Mazury MTB. Po zakończeniu finałowych zmagań rozdano nagrody w klasyfikacji generalnej – zarówno indywidualnej, jak i drużynowej. Sponsorem tytularnym zawodów była marka Łaciate, należąca do Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol, zaś sponsorem strategicznym – m.in. Łaciate... Czytaj więcej »

  • Zmiany klimatu zagrażają produkcji kawy

    Środa, 02 października 2024

    Ponad 12,5 mln gospodarstw na świecie, w większości małych do 5 ha, uprawia kawowce. Chociaż ceny kawy na światowych rynkach od wielu miesięcy pną się w górę, nie przekłada się to na wyższe zyski dla rolników. Ich problemem jest nie tylko marginalizacja w łańcuchach dostaw, lecz również dynamicznie rosnące koszty produkcji i zmiany klimatu, np. przedłużające się susze... Czytaj więcej »

  • PINTA zbuduje w Beskidach firmowy taproom

    Wtorek, 01 października 2024

    Po pięciu latach od uruchomienia własnego browaru i wprowadzenia na rynek lokalnego piwa Beskidy właściciele rzemieślniczego Browaru PINTA zdecydowali, że zbudują w Wieprzu swój firmowy taproom. Czytaj więcej »

  • W sierpniu br. ruszyła rejestracja szkół do trzeciej edycji cieszącej się popularnością akcji „Szkoły Pełne Talentów”, organizowanej przez Lidl Polska. Od września klienci sieci mogą przy okazji zakupów wspierać wybrane placówki oświatowe, rejestrując na ich konta zebrane Talenciaki. Zaangażowanie klientów nie dziwi, zwłaszcza, że szkoły mogą wygrać wiele nagród. W... Czytaj więcej »

  • Coca-Cola postanowiła uczcić Międzynarodowy Dzień Kawy, ogłaszając wyniki polskiego finału Vergnano World Cup. Zwycięzcą pierwszej lokalnej edycji tego prestiżowego konkursu dla baristów został Ngoc Nguyen Hai, Head Barista warszawskiej kawiarni Coffeedesk. Teraz przed nim kolejne wyzwanie – już 18 października zmierzy się z mistrzami innych krajów w wielkim finale konkursu we... Czytaj więcej »

  • Energy Blast – Ty nie spróbujesz?

    Wtorek, 01 października 2024

    W październiku na TikToku wystartowała muzyczna kampania #EnergyBlast wspierana działaniami influencer marketingu pod hasłem „Ty nie spróbujesz?”. Czytaj więcej »

  • Kawosze w Polsce wypijają średnio 2,4 filiżanki kawy, a aż 87% z nich sięga po nią każdego dnia – wynika z przeprowadzonego na zlecenie Tchibo Warszawa sp. z o.o. badania agencji Kantar[1]. Czy to przekłada się na znajomość ziaren lub otwartość eksperymentowania w tym zakresie? A może wciąż wolimy tradycyjne metody parzenia? Obchodzony 1 października Międzynarodowy Dzień... Czytaj więcej »

  • Kraft Heinz z nowym biurem w Warszawie

    Poniedziałek, 30 września 2024

    Kraft Heinz, czołowy producent żywności w Polsce, przeniósł swoją siedzibę do budynku przy ulicy Żaryna na warszawskim Mokotowie. Nowe biuro jest nie tylko funkcjonalne i dopasowane do stylu pracy firmy, ale także zaprojektowane zgodnie z brandbookiem. Ponadto liczne udogodnienia wspierają kreatywność pracowników i budowę wewnętrznych relacji. Czytaj więcej »

  • Tradycyjnie ostatnia niedziela września upłynęła pod znakiem największej imprezy biegowej w Kaźmierzu. W samym sercu Kaźmierza wystartowało kilkuset biegaczy w kilku biegach. Były strefy kibicowania na całej trasie, koncerty, happeningi i atrakcje dla całych rodzin sportowców i kibiców w strefie biegacza. Czytaj więcej »

  • Rosnące ceny ziaren, zmiany klimatyczne wpływające na uprawy, rozporządzenie UE dotyczące wylesiania (EUDR) – to tylko niektóre z wyzwań stojących przed całym rynkiem kawy. Z okazji Międzynarodowego Dnia Kawy, obchodzonego 29 września, Fairtrade Polska zwraca uwagę na drobnych rolników uprawiających kawę, którzy odpowiadają nawet za 70% jej światowej produkcji. W tym dniu... Czytaj więcej »

  • Mlekpol na targach Polagra 2024

    Czwartek, 26 września 2024

    Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol prezentuje bogatą ofertę swoich produktów podczas targów Polagra 2024. Wiceprezes Zarządu Małgorzata Cebelińska wystąpiła także w debacie „Lokalne produkty na globalnym rynku. Eksport jako naturalna ścieżka rozwoju biznesu”. Polagra to ponadto okazja do obchodów 50-lecia serka homogenizowanego Rolmlecz, zwanego przez konsumentów serkiem z... Czytaj więcej »

  • Tchibo otworzyło swój pierwszy lokal w Radomiu, zlokalizowany w Galerii Słonecznej (ul. Bolesława Chrobrego 1). Nowa przestrzeń łączy funkcje sklepu i kawiarni z wyprowadzonym na zewnątrz ogródkiem, oferując klientom wyjątkowe doświadczenia kawowe – na miejscu i „na wynos” – oraz dostęp do szerokiej oferty non-food. To kolejny krok Tchibo w stronę realizacji nowej... Czytaj więcej »

  • Ponad 37,5 tysiąca przebadanych pracowników to nowy rekord programu „Razem zadbajmy o zdrowie” zrealizowanego przez sieć Biedronka, największego pracodawcę w Polsce. Firma, oferująca jeden z najbogatszych pakietów benefitów na rynku, umożliwiła swoim pracownikom przeprowadzenie specjalistycznych badań krwi o wartości ponad 600 zł, m.in. sprawdzających markery nowotworowe –... Czytaj więcej »

  • POLOmarket świętuje 27. urodziny

    Czwartek, 26 września 2024

    POLOmarket rozpoczął obchody swoich 27 urodzin. Z tej okazji jak co roku, największa polska sieć supermarketów, zaprasza swoich klientów do wspólnego świętowania. Od 25 września do 15 października w sklepach i aplikacji czekają super oferty oraz urodzinowy konkurs, w którym do wygrania jest aż milion Frikasów w programie lojalnościowym. Czytaj więcej »

  • Według danych ONZ każdego roku na świecie marnowana jest ponad 1/3 wyprodukowanej żywności. Powoduje to straty zarówno ekonomiczne, jak i środowiskowe, bowiem takie marnotrawstwo jest jednym z istotnych czynników wpływających na zmiany klimatyczne. Dzięki wdrażanym od lat działaniom i inicjatywom, Danone zapobiega marnowaniu produktów i minimalizuje straty surowców w procesie... Czytaj więcej »

  • Właśnie wystartowała kolejna odsłona programu edukacyjnego dla przedszkoli i szkół podstawowych – WINIARY „Gotuj się na zmiany”. Tematem przewodnim tegorocznej edycji jest zero waste. Na uczestników czeka jeszcze więcej konkursów, niespodzianek i atrakcyjnych nagród przygotowanych we współpracy z wyjątkowymi ambasadorami. Czytaj więcej »

  • Poprawa dobrostanu krów mlecznych, choć w pierwszej fazie wiąże się z kosztami, to w dłuższej perspektywie czasowej prowadzi do samych korzyści - zauważa Dorota Grabarczyk, analityk rynku mleka Polskiej Federacji Hodowców Bydła i Producentów Mleka. - Lepszy dobrostan sprawia, że krowy są zdrowsze, dają więcej mleka i ma ono lepsze parametry. A to przekłada się na poprawę... Czytaj więcej »

  • Od początku klęski żywiołowej spowodowanej powodzią w południowej części Polski, Lidl Polska wraz ze swoimi klientami przekazał już ponad 375 ton towarów dla mieszkańców terenów dotkniętych kataklizmem. Sieć rozesłała potrzebującym pomoc o łącznej wartości 1,2 mln zł i nie zaprzestaje swoich działań. W poniedziałek, 23 września, we wszystkich sklepach uruchomiono... Czytaj więcej »

  • Czy eksport jest naturalną ścieżką rozwoju biznesu w branży spożywczej? Dlaczego ESG i niemarnowanie żywności są tak ważne? To tylko wybrane zagadnienia, które będą podejmowane podczas poznańskich Targów POLAGRA i Targów Smaki Regionów. W programie są także rozmowy z ekspertami oraz degustacje polskich specjałów. Lidl Polska jest partnerem obu wydarzeń i jednym z... Czytaj więcej »

  • Mlekpol wspiera szpital w Nysie

    Poniedziałek, 23 września 2024

    W obliczu dramatycznych skutków powodzi, które dotknęły znaczny obszar naszego kraju, Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol postanowiła, poza innymi planowanymi przez siebie formami pomocy, dołączyć do organizowanej przez Fundację TVN akcji wsparcia dla szpitala w Nysie. Czytaj więcej »

  • Nowy lokal na Lotnisku Chopina

    Poniedziałek, 23 września 2024

    Lagardère Travel Retail w Polsce, we współpracy z Henkell Freixenet Polska, producentem m.in. win musujących Mionetto, stworzył nowy koncept handlowy na Lotnisku Chopina w Warszawie, Prosecco Bar. - Tworzymy miejsca, które nie tylko wpisują się w potrzeby lotniska i pasażerów, ale podkreślają też filozofię marek, z którymi współpracujemy – mówi Dariusz Sinkiewicz, dyrektor... Czytaj więcej »

  • Choć w obecnych czasach prowadzenie dobrze prosperującej restauracji to duże wyzwanie i sztuka wyboru, to Mateusz Gessler się nie poddaje. Jak zauważa, Polacy, a w szczególności mieszkańcy Warszawy, nie chcą porzucać swoich nawyków i nadal chętnie odwiedzają swoje ulubione restauracje, by zjeść dobry obiad czy kolację. Zamówienia nie są już może takie duże jak kiedyś, ale... Czytaj więcej »

  • Żubrówka, jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek wódki na świecie, zyskała uznanie nie tylko polskich miłośników alkoholi, ale także czołowych barmanów z całego globu. Jednym z najbardziej znanych entuzjastów tej wyjątkowej wódki jest Hiroyasu Kayama, właściciel legendarnego baru Bar BenFiddich w Tokio, który zdobył 4. miejsce w prestiżowym rankingu Asia's Best... Czytaj więcej »

  • Sieć sklepów Auchan przeznaczy pół miliona złotych na pomoc mieszkańcom terenów dotkniętych powodziami w południowo-zachodniej Polsce. Wsparcie w postaci najbardziej potrzebnych produktów, w tym wody pitnej, jest sukcesywnie przekazywane osobom dotkniętym skutkami powodzi. Dla zapewnienia skuteczności podejmowanych działań i ukierunkowanej pomocy akcja realizowana jest we... Czytaj więcej »

więcej artykułów