Z rynku FMCG

  • Netto od 1 lutego obniży o VAT ceny produktów spożywczych, które aktualnie objęte są stawką podatku wynoszącą 5 proc. Tym samym paragony za zakupy w sklepach sieci będą niższe. Za co zapłacimy mniej? Lista jest długa. Czytaj więcej »

  • Nestlé ogłasza nowy plan przeciwdziałania ryzyku pracy dzieci podczas pozyskiwania kakao. Firma stworzyła innowacyjny program zwiększający dochody rolników, który ma podnieść poziom życia rodzin uprawiających kakao i przyspieszyć wdrażanie praktyk rolnictwa regeneracyjnego oraz zasad równości płci. Czytaj więcej »

  • Ogólnopolska firma kurierska po raz trzeci otrzymała certyfikat Great Place to Work, wyraźnie poprawiając swój wynik sprzed roku. W anonimowym badaniu wypowiedziało się aż 863 pracowników GLS Poland, co stanowi frekwencyjny rekord. Czytaj więcej »

  • Produkty z kategorii pralin wyróżniają się przede wszystkim nietuzinkowymi formami oraz nadzieniem, które stanowić mogą m.in. orzechy, płynna masa czy pianka, a także wyszukane nuty różane, kawowe czy na przykład chili. Wnętrze otacza natomiast czekoladowa skorupka, która po rozgryzieniu uwalnia falę wielozmysłowych doznań. Te małe cuda czekoladowej sztuki zamknięte są w... Czytaj więcej »

  • W bieżącym tygodniu na mapie Polski pojawiło się aż siedem nowych sklepów Netto, których otwarcie jest wynikiem konwersji istniejących dotychczas marketów Tesco w nowoczesne dyskonty Netto 3.0. Czytaj więcej »

  • Łącznie blisko 20.000 różnych produktów będą mogli kupić taniej klienci hiper- i supermarketów Carrefour w całej Polsce. Sieć wychodząc naprzeciw zmianom ustawowym, obniżyła ceny produktów objętych 5-procentową stawką VAT, a także podjęła decyzję o dołączeniu do nich blisko 1000 kolejnych. Klienci sklepów własnych tej marki odczują zmianę już od 1 lutego. Czytaj więcej »

  • Gin Lubuski, jeden ze sztandarowych produktów firmy Henkell Freixenet Polska i najpopularniejszy gin w Polsce, z Certyfikatem Jakości Superior Taste Award! To prestiżowa nagroda przyznawana przez brukselski International Taste Institute. Wyrazisty smak Ginu Lubuskiego doceniono już po raz kolejny. Czytaj więcej »

  • Nie tylko drogie i wykwintne trunki alkoholowe stanowią atrakcyjny cel dla złodziei, jeśli mowa o najczęściej kradzionych produktach spożywczych. Okazuje się, że nie mniejszym zainteresowaniem cieszą się produkty z kategorii premium food, z naciskiem na łososia. Czytaj więcej »

  • Pod szyldem ABC – największej detalicznej sieci handlowej, organizowanej przez Grupę Eurocash – działa obecnie ponad 9 tys. lokalnych sklepów w całej Polsce, prowadzonych przez niezależnych przedsiębiorców, co niezmiennie zapewnia jej pozycję lidera sieci franczyzowych. Od kwietnia 2021 r. już 700 sklepów przeszło zmianę identyfikacji wizualnej. Marka ma też intensywne plany... Czytaj więcej »

  • Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji opracowała raport CSR prezentujący dobre praktyki firm członkowskich w obszarze zrównoważonego rozwoju. Raport przybliża działania podejmowane przez członków POHiD m.in. na rzecz: środowiska i neutralności klimatycznej, zrównoważonej konsumpcji i transformacji żywieniowej, odpowiedzialnego prowadzenia biznesu w odniesieniu do wszystkich... Czytaj więcej »

  • Auchan obniży ceny o VAT

    Środa, 26 stycznia 2022

    Od 1 lutego br. Auchan wprowadza obniżki cen wynikające ze zmiany VAT na ponad 20 tysiącach produktów. Jest to odpowiedź sieci na wprowadzone przez rząd obniżone stawki VAT na produkty wymienione w ustawie. Czytaj więcej »

  • eSkarbonka SPAR w 30. Finale WOŚP

    Poniedziałek, 24 stycznia 2022

    Sieć SPAR zaangażowała się we wsparcie Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy – podczas 30. Finału WOŚP SPAR zaprasza wolontariuszy do wszystkich swoich sklepów w Poznaniu i okolicach, zapewni także dla nich przekąski i napoje. Dodatkowo sieć SPAR przygotowała dedykowaną eSkarbonkę i zaprosiła do udziału wszystkich swoich partnerów detalicznych z całej Polski, a... Czytaj więcej »

  • Mazurska Manufaktura S.A. ze Szczytna, specjalizująca się w produkcji mocnych alkoholi kraftowych oraz piwa, zapowiedziała projekt „Muzeum Browarów Nie.Zapomnianych”. Wystawa będzie poświęcona historycznym browarom, których produkcje i prawa do marek sukcesywnie odzyskuje spółka. Otwarcie muzeum zapowiedziano na czerwiec bieżącego roku. Czytaj więcej »

  • Ekspansja Grupy Chorten. Kolejny sklep w Lublinie

    Poniedziałek, 24 stycznia 2022

    Nowy sklep z logo Grupy Chorten został otwarty w Lublinie. W województwie lubelskim z Polską Grupą Sklepów Spożywczych współpracuje blisko 200 placówek partnerskich. Czytaj więcej »

  • Decathlon Basic w hipermarkecie Carrefour

    Piątek, 21 stycznia 2022

    22 stycznia na terenie pabianickiego hipermarketu Carrefour otworzy się sklep marki Decathlon, oferującej sprzęt sportowy. To pierwszy w Polsce przykład współpracy sieci handlowej oraz sportowej przy formacie store-in-store, który pozwoli na zapewnienie dostępu do oferty Decathlon w mniejszych miastach. Klienci testowego sklepu znajdą ponad 2 tysiące artykułów sportowych z... Czytaj więcej »

  • CHEP, firma oferująca rozwiązania z zakresu obsługi łańcucha dostaw i lider w dziedzinie poolingu palet, po raz kolejny dowiodła swojego zaangażowania na rzecz redukcji emisji dwutlenku węgla, organizując wspólne trasy transportowe dla firmy WEPA – dostawcy profesjonalnych i osobistych produktów higienicznych. Czytaj więcej »

  • Kolejne 2 supermarkety SPAR Express otwierają się na stacjach AVIA – w Poznaniu przy ul. Mieszka oraz ul. Grunwaldzkiej. To kontynuacja współpracy obu marek, realizowana w ramach pilotażu na pięciu stacjach AVIA. W grudniu 2021 roku otwarte zostały sklepy w Poznaniu przy ul. Juraszów i w Bielsku Białej przy ul. Żywieckiej. Czytaj więcej »

  • Lidl Polska zostaje Top Employer po raz 9

    Czwartek, 20 stycznia 2022

    Niezależny Top Employers Institute corocznie przyznaje certyfikaty dla najlepszych pracodawców na świecie. Firma Lidl Polska po raz 9. znalazła się w gronie wyróżnionych firm, co oznacza, że należy do najlepszych pracodawców w kraju. W tym roku sieć Lidl została doceniona w sumie w 25 krajach, otrzymując także wyróżnienie Top Employer Europe. Czytaj więcej »

  • Żywiec Zdrój, marka, która od lat stoi po stronie natury, kolejny raz z rzędu zrealizowała bezprecedensowe zobowiązanie złożone na Szczycie Klimatycznym COP24. Ekwiwalent całego plastiku wprowadzonego przez firmę na rynek w 2021 roku został zebrany i poddany recyklingowi. Żywiec Zdrój pozostaje pierwszym i jedynym producentem wody butelkowanej w Polsce, który zamyka obieg... Czytaj więcej »

  • POLOmarket otwiera nowe placówki handlowe w Szczecinie i Lęborku. Są to pierwsze obiekty z szyldem POLOmarket, jakie sieć otwiera w tych miastach. Czytaj więcej »

  • Celebruj z HELIO #PopcornDay!

    Środa, 19 stycznia 2022

    Jest niezastąpiony podczas domowych seansów filmowych czy spotkań ze znajomymi. Jego popularność na całym świecie sprawiła, że doczekał się swojego święta! 19 stycznia obchodzony jest Dzień Popcornu! Celebruj go razem z HELIO! ;-) Czytaj więcej »

  • Lech jako jedna z pierwszych marek piwnych w Polsce wykorzystuje do produkcji energię wiatrową. Współpraca Kompanii Piwowarskiej z RWE, niemieckim producentem energetycznym, została zainaugurowana w 2019 roku, dając Kompanii Piwowarskiej możliwość zakupu takiej samej ilości energii pozyskiwanej z wiatru, jaka jest potrzebna do rocznego uwarzenia piwa Lech. Marka staje się zatem... Czytaj więcej »

  • Grupa Żabka jest obecnie największą siecią sklepów autonomicznych w Europie – uruchomiła 25 sklepów wspieranych przez sztuczną inteligencję, o nazwie Żabka Nano. Innowacyjny koncept, pozwalający na szybkie zakupy bez kasjerów, kolejek i gotówki, jest precyzyjnie dostosowany do charakteru lokalizacji oraz profilu klientów. Sklepy działają w kilku formatach, takich jak... Czytaj więcej »

  • 20 stycznia otwarte zostaną kolejne sklepy w ramach konwersji Tesco, a wraz z nimi sieć Netto przekroczy liczbę 600 placówek w Polsce. To kolejny ważny kamień milowy, który w krótkim czasie osiągnęło Netto. Dynamiczny rozwój sieci z 400 sklepów w maju 2021 r. do 600 w styczniu 2022 r. to efekt przede wszystkim sprawnie prowadzonej integracji Tesco z Netto, która jest w końcowej... Czytaj więcej »

  • „Zostań pomocnikiem Świętego Mikołaja” to cykliczna akcja realizowana od 13 lat przez Wawel i Fundację „Wawel z Rodziną”. Do tej pory, dzięki projektowi pracownicy marki Wawel w ramach wolontariatu przekazali aż 132 ton słodyczy ponad 440 placówkom opiekuńczo-wychowawczym w całej Polsce. Czytaj więcej »

  • Pora na Pola SA, internetowy targ naturalnego jedzenia, planuje pozyskać 1,9 mln zł w czwartej emisji akcji w crowdfundingu udziałowym. Na koniec 2023 roku przewiduje debiut na NewConnect. W poprzednich emisjach w spółkę zainwestowało ponad 1500 inwestorów. Zapisy na akcje ruszyły 18 stycznia o godzinie 9:00. Czytaj więcej »

  • Międzynarodowa Fundacja Grupy Carrefour co roku wspiera organizacje zajmujące się transformacją żywieniową opartą na współpracy. Instytucja koncentruje się między innymi na walce z wykluczeniem społecznym, zbiórkach żywności, rozwoju gospodarstw rolnych, czy wspieraniu zawodów związanych z gastronomią. W tym roku Fundacja po raz pierwszy wspiera polskie inwestycje w nowe... Czytaj więcej »

  • Program odbioru butelek zwrotnych bez paragonu ruszył 22 kwietnia – w Światowy Dzień Ziemi – we wszystkich hiper- i supermarketach Carrefour Polska. Sprawne rozpoczęcie akcji było możliwe dzięki współpracy z głównymi partnerami, Grupą Żywiec, Kompanią Piwowarską oraz Carlsberg Polska. Od kwietnia klienci w całej Polsce mogą oddać wszelkie butelki zwrotne w jednym z ponad... Czytaj więcej »

  • Wieloletnie partnerstwo z firmą CHEP wpisuje się w strategię Coca-Cola „Net Zero 2040”, polegającą na osiągnięciu zerowej emisji netto do roku 2040. Obie firmy nie ustają we wspólnym zaangażowaniu na rzecz ograniczenia emisji CO2. Czytaj więcej »

  • Łódź, ul. Łąkowa 19 – pod tym adresem znajduje się pierwszy w tym mieście sklep w nowym brandingu Grupy Chorten. Placówki współpracujące z Polską Grupą Sklepów Spożywczych są w każdym regionie kraju. Czytaj więcej »

więcej artykułów