Handel

  • Handel zmaga się ze wzrostem kradzieży w sklepach

    Czwartek, 06 października 2022

    Dane Komendy Głównej Policji muszą spędzać sen z oczu z powiek właścicieli sklepów. Pierwsze półrocze 2022 w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku przyniosło wzrost przypadków kradzieży klasyfikowanej jako przestępstwo aż o 28 proc. . Przybyło również kradzieży zaliczanych do wykroczeń – o 12 tys. więcej incydentów (wzrost o 13 proc.) . W całym roku 2021... Czytaj więcej »

  • Niewidziana od przeszło ćwierćwiecza w takiej skali inflacja spowodowała, że konsumenci rozważniej wydają pieniądze. To oznacza, że jeszcze bardziej niż przed tak dynamicznymi podwyżkami zwracają uwagę na ceny na sklepowych półkach. 31 proc. konsumentów przyznaje, że częściej porównuje ceny w różnych sklepach, 38 proc. wybiera przecenione produkty, a 18 proc. zrezygnowało... Czytaj więcej »

  • Polska, która jest piątym rynkiem magazynowym w UE ma szansę na przejęcie sporej części inwestycji i produkcji oraz procesów logistycznych przenoszonych z Azji Czytaj więcej »

  • Handel idzie w lokalność

    Środa, 28 września 2022

    W mniejszych miejscowościach rosną parki handlowe, w dużych miastach powierzchni pod handel dostarczają obiekty wielofunkcyjne i nowe osiedla mieszkaniowe. Czytaj więcej »

  • Polska ma w tej chwili największą gospodarkę cyfrową w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, wartą ok. 44 mld euro. Ma też największy w tym regionie rynek e-commerce, który w ubiegłym roku był wart 27 mld euro i stanowił 17 proc. krajowego handlu. W ostatnich dwóch latach to właśnie e-commerce był głównym motorem cyfryzacji w Polsce – wynika z nowego raportu McKinsey &... Czytaj więcej »

  • Zgodnie z ustawą budżetową w przyszłym roku akcyza na papierosy, tytoń do palenia, cygara, cygaretki, wyroby nowatorskie oraz susz tytoniowy wzrośnie o 10 proc. względem tego roku. Resort finansów w przyjętej mapie akcyzowej zaproponował stopniowe zwiększanie stawki tego podatku również na kolejne lata. Tegoroczna podwyżka akcyzy, wbrew obawom branży, nie przełożyła się na... Czytaj więcej »

  • Rynek spożywczy jest jednym z największych i najdynamiczniej rozwijających się na świecie. Przychody w tym sektorze wyniosą w roku 2022 aż 8,66 bilionów dolarów, a prognozy mówią, że jego wzrost w najbliższych latach wyniesie 6.72% rocznie (CAGR 2022-2027)*. Mimo ogromnych możliwości biznesowych ostatnie lata to dla firm spożywczych pasmo ciągłych wyzwań. Szybko zmieniająca... Czytaj więcej »

  • adidas wybrał Warszawę jako siedzibę największego sklepu w Europie Środkowo-Wschodniej, podkreślając zarazem kluczowe znaczenie miasta dla marki. Nowy sklep oferuje unikatowe, spersonalizowane doświadczenie zakupowe i na każdym kroku opowiada o ważnych dla marki wartościach – sporcie, kulturze i zrównoważonym rozwoju. Na klientów czeka największy wybór produktów adidas w... Czytaj więcej »

  • Taormina – perła Sycylii!

    Środa, 17 sierpnia 2022

    Taormina to jedno z najpiękniejszych miasteczek we Włoszech, które z pewnością zasługuje na miano perły wschodniego wybrzeża Sycylii. Usytuowana jest na wzgórzu z dostępem do Morza Jońskiego i majestatycznym widokiem na wciąż aktywną Etnę. Czytaj więcej »

  • Za błędy zapłacimy wszyscy

    Wtorek, 16 sierpnia 2022

    Cukru już brakuje w sklepach… I niestety nic nie wskazuje na to, że w najbliższej perspektywie będzie lepiej. Warto zatem przygotować się na bardzo trudne miesiące. Czytaj więcej »

  • Sektor e-commerce na przestrzeni ostatnich dwóch lat radził sobie doskonale. Jeszcze w tym roku przewidywano dwucyfrowe wzrosty, mimo galopującej inflacji, rosnących cen, a także rosyjskiej agresji na Ukrainę. Optymizm został jednak przyhamowany w głównej mierze przez czynniki geopolityczne. Jednocześnie idą za tym realne liczby. Raport Salesforce wskazuje, że w pierwszym kwartale... Czytaj więcej »

  • Wojna i inflacja ze znacznym wpływem na

    Czwartek, 04 sierpnia 2022

    Pierwsze półrocze 2022 r. w znacznym stopniu upłynęło pod znakiem wybuchu wojny w Ukrainie, rosnącej inflacji i stóp procentowych. Sytuacja makroekonomiczna rzutowała nie tylko na nastroje konsumentów, ale także na ich decyzje zakupowe. Analiza danych transakcyjnych BLIKA pokazuje, że na przełomie 6 miesięcy mogliśmy zaobserwować dużą zmienność w poszczególnych kategoriach... Czytaj więcej »

  • Rośnie zainteresowanie ofertami pracy z segmentu blue collar. Tylko w lipcu kandydatów nawiązujących kontakt z pracodawcami jest o 11 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2021 roku. Co ciekawe, rośnie też średnia liczba odpowiedzi na pojedyncze ogłoszenie (wzrost o 14 proc. rok do roku). Największą popularnością cieszą się te z gastronomii, obsługi klienta, handlu i pracy za... Czytaj więcej »

  • Polska a świat. Sytuacja na rynku jaj

    Środa, 03 sierpnia 2022

    Komentarza udzieliła Barbara Woźniak, Pełnomocnik Zarządu Ferm Drobiu Woźniak i Prezes firmy Ovotek. Czytaj więcej »

  • Vosbor, twórca pierwszego globalnego marketplace’u do hurtowego handlu towarami rolnymi, pozyskał 7 mln dolarów. Inwestorem wiodącym w rundzie seed był Lux Capital, a udział wziął w niej też polski fundusz Market One Capital. W projekt, jako inwestorzy i członkowie zarządu, włączyli się byli CEO Glencore Agriculture oraz Bunge. Czytaj więcej »

  • Według raportu udostępnionego przez CSIRT NASK – Zespołu Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego w 2021 roku zarejestrowane zostały łącznie 29 483 incydenty bezpieczeństwa, co stanowi wzrost o 182% w porównaniu do liczby incydentów z roku 2020. Rośnie także skala transakcji, w trakcie których zostały skradzione środki finansowe. Dlatego tak ważne jest... Czytaj więcej »

  • Kluczowe znaczenie dla dystrybucji wina na całym świecie ma dobrze dopasowana usługa transportowa. Importerzy często stają przed wyborem - FCL czy LCL, FTL czy LTL? Na co trzeba zwrócić uwagę decydując się na transport całokontenerowy lub drobnicowy? Na pytania odpowiada Hillebrand, globalny operator logistyczny dla branży beverage, dynamicznie rozwijający usługi frachtu morskiego... Czytaj więcej »

  • Borówka amerykańska w ostatnich latach stała się jednym z naszych hitów eksportowych. Rośnie też konsumpcja krajowa, a borówka ze względu na walory zdrowotne jest przez konsumentów postrzegana jako tzw. superfood. Z coraz większymi problemami borykają się jednak producenci tych owoców, dla których wyzwanie stanowi ekstremalna pogoda wynikająca ze zmian klimatycznych. –... Czytaj więcej »

  • Aktualna sytuacja gospodarcza i widmo kryzysu nie sprzyjają zakładaniu czy prowadzeniu firmy na własną rękę. Czy w związku z tym franczyza może być rozwiązaniem dla osób chcących rozpocząć swoją przygodę z biznesem lub dla tych prowadzących działalność samodzielnie? Jak wynika z badania przeprowadzonego w 2022 roku wśród przedsiębiorców w ramach inicjatywy Urodzeni... Czytaj więcej »

  • Dla niektórych temat inflacji staje się już nudny. Jednak od jej przebiegu i sposobów zwalczania zależy byt nawet tysięcy małych firm handlowych, jak również niektórych sieci. Czytaj więcej »

  • Franczyza w czasach inflacji

    Środa, 13 lipca 2022

    Sytuacja rynkowa pogarsza się z miesiąca na miesiąc. Dla detalistów może to oznaczać konieczność wyboru najkorzystniejszej formy prowadzenia biznesu handlowego – franczyzy. Czytaj więcej »

  • – Krajowa Grupa Spożywcza w tej chwili zajmuje się m.in. przetwórstwem zboża czy cukru. Naszą ambicją jest jednak to, żeby zajmować się też wytwarzaniem produktów z owoców miękkich i twardych. I chcemy to zrobić w ciągu kilku najbliższych miesięcy – zapowiada Rafał Romanowski, wiceminister rolnictwa i rozwoju wsi. Jak wskazuje, polski sektor rolno-spożywczy jest jednym z... Czytaj więcej »

  • Raport EFL: pokolenie ma znaczenie

    Wtorek, 12 lipca 2022

    Mikro, małe i średnie firmy w Polsce są dziś zarządzane przez przedstawicieli czterech pokoleń: Baby Boomers, Iksów, Igreków i Zetek. Z raportu EFL „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą” wynika, że przynależność do wybranej grupy często determinuje sposób prowadzenia biznesu. 62% Zetek sprzedaje swoje produkty online, podczas gdy wśród pokolenia BB ten odsetek... Czytaj więcej »

  • Ponad połowa wzrostu (54%) będzie pochodzić z trzech kategorii: mody (21 mld zł), elektroniki (19 mld zł) oraz zdrowia i urody (11 mld zł), w sumie mowa o wzroście do 187 mld zł oraz udziału w sprzedaży detalicznej na poziomie 17%, wynika z raportu “Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce 2018-2027” opracowanego przez firmę doradztwa strategicznego Strategy& Polska. Autorzy... Czytaj więcej »

  • Izba Gospodarki Elektronicznej prezentuje szczegółowe wyniki siódmej edycji badania i raportu „Omni-commerce. Kupuję wygodnie". Analizie poddano zjawisko zakupów wielokanałowych i zmiany w zachowaniach zakupowych Polaków oraz nowości w e-commerce. Tegoroczna edycja raportu została wzbogacona o obszary płatności odroczonych oraz zakupów transgranicznych. Czytaj więcej »

  • Pandemia pokrzyżowała wiele planów, ale wpłynęła też na rozwój trendu szybkich dostaw, zwłaszcza w branży gastronomicznej. Q-commerce coraz częściej przygląda się też segment spożywczy. Choć sklepy stacjonarne – a zwłaszcza super- i hipermarkety – są nadal dominującym kanałem sprzedaży żywności, to ich udział spada z roku na rok kosztem kanału online, który... Czytaj więcej »

  • Kompania Piwowarska w 2021 roku miała największy, przekraczający 41 proc., udział w całości sprzedaży piwa bezalkoholowego w Polsce. Do 2030 roku co piąte piwo w ofercie firmy nie będzie zawierało alkoholu. – Nie dążymy do zwiększenia poziomu spożycia piwa na osobę, tylko sugerujemy konsumentom wybór napojów dobrej jakości oraz piw bezalkoholowych – mówi Igor Tikhonov,... Czytaj więcej »

  • – W Polsce nie zabraknie nam produktów na półkach, są natomiast kraje, które w znacznie większym stopniu niż państwa UE doświadczą problemów żywnościowych – mówi Jan Strzelecki, ekspert Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Wśród nich są przede wszystkim kraje Afryki Północnej i Bliskiego Wschodu, w których import pszenicy z Rosji i Ukrainy odpowiadał za 90 proc. dostaw.... Czytaj więcej »

  • Inflacja już wpłynęła na nasze zachowania, ale niektóre potrawy pozostają w naszych jadłospisach niezmienne. Na popularności zyskuje drób (+8p.p. rdr), warzywa i owoce (+10p.p. rdr) oraz wegańskie odpowiedniki mięsa (+2p.p. rdr) - wynika z badania preferencji grillowych Polaków przeprowadzonego w maju przez Agencję badawczą KANTAR na zlecenie Carrefour Polska. Obecna sytuacja... Czytaj więcej »

  • Wartość polskiego rynku żywności ekologicznej szacowana jest na 1,36 mld zł w cenach detalicznych. To stanowi tylko 0,5 proc. całego rynku spożywczego, jednak od kilku lat zarówno wartość, jak i udział rośnie i to w tempie dwucyfrowym. Rozwoju tego segmentu nie zatrzymała pandemia COVID-19 i według ekspertów nie powinna tego zrobić także wojna w Ukrainie i kryzys cenowy.... Czytaj więcej »

więcej artykułów