Wiadomości

  • W pierwszych dniach grudnia codzienne zakupy w sklepach zdrożały średnio o ponad 8% rdr. Dla porównania, w całym listopadzie podwyżka wyniosła prawie 7% rdr. Zatem widać, że dynamika wzrostu cen zaczęła przyspieszać. Do tego eksperci wskazują, że przez wzrost popytu konsumenckiego, przed świętami prawie wszystkie kategorie towarów są zagrożone dodatkowymi zwyżkami.... Czytaj więcej »

  • Rosnące ceny zmusiły po raz kolejny Polaków do większego oszczędzania niż rok temu w sezonie świątecznym. Obecnie deklaruje to prawie 59% konsumentów. Najczęściej mówią o tym kobiety i osoby w wieku 18-24 lat. Natomiast tylko niecałe 31% rodaków nie chce zaciskać pasa bardziej niż przed zeszłym Bożym Narodzeniem. Badani nastawieni na większą redukcję wydatków chcą... Czytaj więcej »

  • 400-600 zł to kwota, którą w tym roku najwięcej Polaków zamierza wydać na celebrowanie Wigilii i Bożego Narodzenia, w przeliczeniu na jedną osobę. Tak deklaruje blisko 15% rodaków. Do tego prawie 13% konsumentów wskazuje 800-1000 zł, a niespełna 12% – 1000-1200 zł. Ale najwięcej pieniędzy, czyli przeszło 2000 zł na osobę, przeznaczy ponad 7% społeczeństwa. Najczęściej... Czytaj więcej »

  • Przedświąteczne wydatki będą sporym wyzwaniem dla wielu gospodarstw domowych. Choć inflacja w Polsce spada od kilku miesięcy, to przygotowanie świątecznego stołu będzie droższe niż przed rokiem. Jak wynika z najnowszych danych ASM Sales Force Agency, średnia cena koszyka świątecznego wzrosła w ujęciu rocznym o 13%. Najbardziej poszły w górę ceny groszku i kukurydzy w puszce,... Czytaj więcej »

  • Ponad 13% Polaków planuje zaciągnąć kredyt lub pożyczkę, żeby sprostać świątecznym wydatkom. Prawie 82% rodaków nie ma takiego zamiaru, a niespełna 5% jest niezdecydowanych. Rok temu z ww. rozwiązania skorzystało prawie 12% konsumentów. W ocenie ekspertów, banki i parabanki mogą być niepocieszone ww. wynikami, bo większość społeczeństwa nie chce pożyczać pieniędzy.... Czytaj więcej »

  • Podsumowanie roku 2023 w branży FMCG

    Piątek, 15 grudnia 2023

    2023 rok niewątpliwie był okresem pełnym wyzwań. Inflacja i rosnące ceny dały się we znaki niemal wszystkim uczestnikom rynku FMCG. Koniec roku to idealny moment na podsumowania. Jakie zmiany zaszły na rynku spożywczym? Z jakimi wyzwaniami musieli się mierzyć producenci, i które tematy zdominowały branżowy dyskurs? Czytaj więcej »

  • Z miesiąca na miesiąc podwyżki cen w sklepach słabną. Pokazują to najnowsze dane z rynku, zebrane z blisko 31 tys. placówek handlowych. I tak w listopadzie średni wzrost rdr. wyniósł 6,7%. Tym samym już po raz drugi z rzędu codzienne zakupy zdrożały jednocyfrowo. Najbardziej poszły w górę dodatki spożywcze, bo o ponad 21% rdr. Wśród pięciu najczęściej drożejących... Czytaj więcej »

  • Ważny wyrok TSUE w sprawie frankowiczów

    Czwartek, 14 grudnia 2023

    TSUE wydał dziś wyrok, zgodnie z którym konsument nie może być pozbawiony prawa dochodzenia odsetek za opóźnienie. Wypowiedział się także w temacie terminu przedawnienia roszczeń banku i konsumenta - czytamy w komunikacie UOKiK. Czytaj więcej »

  • W porównaniu do zeszłego roku spadł odsetek Polaków poszukujących żywności na święta w promocjach – z 89% do ponad 85%. Do tego wzrosło zainteresowanie wyłącznie regularnymi cenami – z 2% do blisko 3%. Obecnie ponad 73% konsumentów zapewnia, że zaciska pasa przed Bożym Narodzeniem. Rok temu dotyczyło to 81%. Wówczas 11% rodaków nie ograniczało się, a teraz już 18% nie... Czytaj więcej »

  • Robert Moreń dołączył do zespołu zarządzającego Mars Wrigley Polska, obejmując stanowisko Corporate Affairs Directora. Do jego zadań należy, m.in. rozwój oraz realizacja globalnych i regionalnych strategii komunikacji. Odpowiada za obszary komunikacji wewnętrznej segmentu, public relation, public affairs, consumer care oraz sustainability. Czytaj więcej »

  • Mark Brzeziński, ambasador Stanów Zjednoczonych w Polsce odwiedził kompleks fabryczny firmy Mars w Sochaczewie, producenta m.in. znanych i lubianych na całym świecie produktów czekoladowych, bezcukrowych gum do żucia i jedzenia dla zwierząt. Jednym z ważniejszych tematów rozmów były najnowsze inwestycje amerykańskiej firmy w Polsce oraz globalne zobowiązanie Marsa do osiągnięcie... Czytaj więcej »

  • Po pozytywnym odbiciu nastrojów w HoReCa z III kwartału br. nie ma już ani śladu. Subindeks Barometru EFL na IV kwartał br. był najniższy wśród badanych sektorów i wyniósł tylko 45,3 pkt. To spadek o 4,9 pkt. w porównaniu do poprzedniego kwartału i najniższy wynik od ponad 2 lat (w II kwartale 2021 roku wyniósł 37,2 pkt.). Na odczyt największy wpływ miały prognozy dotyczące... Czytaj więcej »

  • Abris Capital Partners sprzedaje Velvet CARE

    Poniedziałek, 11 grudnia 2023

    Abris Capital Partners - firma private equity specjalizująca się w transformacji ESG, należąca do prestiżowego grona B Corp - podpisała przedwstępną umowę sprzedaży swojej spółki portfelowej Velvet CARE, wiodącego polskiego producenta artykułów higieny osobistej na bazie bibułki celulozowej, globalnej firmie Partners Group. Czytaj więcej »

  • Wciąż narasta problem kradzieży w sklepach, co wyraźnie widać po statystykach. Według prognoz ekspertów, będzie jeszcze gorzej w wyniku niedawnej zmiany przepisów. Obecnie próg kwotowy między wykroczeniem a przestępstwem kradzieży wynosi już 800 zł, czyli o 300 zł więcej niż wcześniej. W branży retailowej coraz częściej pojawiają się opinie, że dzisiaj to główny motor... Czytaj więcej »

  • Nowy Dyrektor Sprzedaży w Hochland Polska

    Poniedziałek, 11 grudnia 2023

    2 stycznia 2024 roku Tomasz Podolski obejmie stanowisko Dyrektora Sprzedaży w Hochland Polska. Firma zyskuje tym samym kolejnego doświadczonego menadżera, osiągającego znaczące sukcesy w branży FMCG. Podolski pracował wcześniej m. in. w Unilever Polska, Danone czy Lorenz Bahlsen Snack-World. Czytaj więcej »

  • Przedstawiciele Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej i partii Razem zorganizowali w Sejmie konferencję na temat proponowanego przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi zakazu stosowania “mięsnych” nazw dla produktów roślinnych. Ich zdaniem projekt godzi w polskich producentów, nie ma oparcia w danych i nie został poprzedzony odpowiednimi konsultacjami i analizami rynku. Czytaj więcej »

  • Mimo wyzwań związanych z pandemią Covid-19, wybuchem wojny i inflacją, grupa spółek DANONE w Polsce zrealizowała strategię ESG w pełnym zakładanym zakresie i wygenerowała 3,6* mld zł wartości dodanej do polskiej gospodarki, co przełożyło się m.in. na utrzymanie 15 tysięcy miejsc pracy**. Zaangażowanie we wsparcie społeczności lokalnych, upowszechnianie odpowiednich... Czytaj więcej »

  • Polska dołączyła do czołówki największych eksporterów drobiu na świecie z wynikiem 1,6 mln ton, w porównaniu do Brazylii 4,4 mln ton i Stanów Zjednoczonych 3,3 mln ton. Polacy są w czołówce konsumpcji mięsa wśród Europejczyków. Spożywamy średnio 73,2 kg mięsa rocznie na osobę, średnia europejska wynosi 67,9 kg. Polska wołowina mimo historycznych spadków staje się coraz... Czytaj więcej »

  • Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe, zajęła pierwsze miejsce w plebiscycie „Kobieta Biznesu 2023”, organizowanego przez redakcję „Pulsu Biznesu”. Czytaj więcej »

  • Prezes Zarządu Transgourmet Polska, Alexander Orlowski, otrzymał odznakę honorową „Za zasługi dla województwa wielkopolskiego”. Wyróżnienie zostało wręczone 4 grudnia 2023 roku podczas spotkania świątecznego w Hotelu Andersia w Poznaniu, którego organizatorami były BCC Loża Wielkopolska, Wielkopolska Izba Przemysłowo-Handlowa, Wielkopolski Klub Kapitału, AHK Polska oraz... Czytaj więcej »

  • Rok 2022 określaliśmy mianem dwa tysiące dwudziestego DROGIEGO. Czy 2023 był pod względem drożyzny podobny? Z pewnością. Jak potwierdzają dane M/platform wartość obrotów w sklepach spożywczych wzrosła o kolejne 5,3% (dla porównania w roku 2022 vs 21 był to wzrost o 11,2%). Jednocześnie kupiliśmy aż 8,5% produktów mniej (w roku 2022 vs 21 spadek o 3,3%). Tym samym w dalszym... Czytaj więcej »

  • Paweł Essel został nowym dyrektorem generalnym sieci dyskontów Action w Polsce. Zastąpił on Sławomira Nitka, który nadal pełni funkcję dyrektora regionalnego Action. Czytaj więcej »

  • Unilever oraz Unia Europejskich Związków Piłkarskich (UEFA) ogłosiły, że marki koncernu należące do części biznesu odpowiadających za artykuły spożywcze (Nutrition) oraz środki higieny osobistej (Personal Care), zostały oficjalnymi sponsorami UEFA EURO 2024™. Czytaj więcej »

  • Zakład napojowy PepsiCo w Żninie stale się modernizuje, stawiając na wydajność przy jednoczesnym poszanowaniu środowiska. Taka właśnie jest nowa linia produkcyjna zbudowana i uruchomiona w niespełna dwa miesiące. W zakładzie rozlewane są kultowe napoje Pepsi, Mirinda, 7UP i Mountain Dew. Czytaj więcej »

  • W Wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów 1 grudnia 2023 r. pojawił się Projekt ustawy o sprzedaży detalicznej produktów lokalnych. Projekt zakłada, że przedsiębiorca będzie zobowiązany do zapewnienia w prowadzonej przez siebie jednostce handlu detalicznego sprzedaży produktów lokalnych: owoców i warzyw, mięsa i produktów mięsnych, mleka i produktów mlecznych... Czytaj więcej »

  • Ponad 19 tys. m² powierzchni, 14 000 miejsc paletowych, 200 nowych miejsc pracy i łatwiejszy dostęp do pełnego asortymentu spożywczego i przemysłowego dla Klientów gastronomicznych z południowej Polski – to główne korzyści wynikające z uruchomienia Centrum Logistyczno-Magazynowego Transgourmet Foodservice w Gliwicach. Firma zapowiada, że pierwsze dostawy z nowej lokalizacji... Czytaj więcej »

  • Z danych udostępnionych przez ZUS wynika, że na koniec lipca br. zadłużonych było prawie 672 tys. aktywnych płatników. To o blisko 4% więcej niż rok wcześniej. Łączna kwota ich zadłużenia wyniosła prawie 19 mld zł, co oznacza wzrost rdr. o ponad 6%. Według znawców tematu, przyczyniła się do tego niekorzystna koniunktura w gospodarce. Nie brakuje też opinii, że na tego typu... Czytaj więcej »

  • Niemal co trzeci z nas za zakup prezentów zabiera się dopiero w grudniu – wynika z cyklicznego Barometru Providenta przeprowadzonego z okazji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia. Co Polacy chcieliby znaleźć pod świątecznym drzewkiem? Na to pytanie także odpowiada najnowsza edycja badania. Czytaj więcej »

  • Rolnictwo i produkcja żywności, zwłaszcza mięsa, mocno się przyczyniają do zmian klimatu i degradacji środowiska. Ten sektor nie uniknie więc reform ukierunkowanych na zrównoważony rozwój. Wymuszają je nie tylko regulacje, ale przede wszystkim konsumenci, którzy coraz częściej wybierają roślinne zamienniki mięsa czy nabiału. – Produkty roślinne są przyszłościową... Czytaj więcej »

  • Dla przedsiębiorców niezależnie od skali prowadzonego biznesu i branży, wydatki na energię są jedną z kluczowych pozycji w budżecie. Szczególnie w sektorze FMCG, gdzie energia jest fundamentem ciągłości funkcjonowania biznesu. Szukasz optymalizacji i chcesz wejść na nowy poziom, budując już teraz przewagę konkurencyjną w obliczu nadchodzących zmian dotyczących raportowania... Czytaj więcej »

więcej artykułów