Handel

  • Franczyza kontra dyskonty

    Środa, 15 maja 2024

    Wszystko wskazuje na to, że zrzeszony w sieciach franczyzowych handel tradycyjny poradzi sobie także z dyskontami. Jak będzie z hipermarketami… A jak to uczyni? Czytaj więcej »

  • Współczesny klient lubi mieć wybór i chętnie z niego korzysta. I nie chodzi tylko o różnorodność towarów. Jak pokazuje raport „Łańcuch dostaw omnichannel. Tworzenie harmonijnych doświadczeń klienta”, opracowany przez FM Logistic, jako konsumenci chcemy wybierać też w którym kanale sprzedaży będziemy realizować poszczególne etapy procesu zakupowego. Ostatecznie więc... Czytaj więcej »

  • Wraz z rozwojem sektora handlu detalicznego w Polsce, coraz większą wagę przywiązuje się do skutecznych strategii zarządzania asortymentem oraz utrzymania wysokiej jakości produktów. W tym kontekście niezwykle istotną rolę odgrywają urządzenia chłodnicze i mroźnicze, które nie tylko zapewniają odpowiednie warunki przechowywania, ale także mają istotny wpływ na prezentację i... Czytaj więcej »

  • Letnie biesiady już na stałe wpisały się w sposób spędzania czasu na świeżym powietrzu. Posiłki w plenerze smakują najlepiej, a oferta grillowa i piknikowa jest niezmiennie bogata. Na jakie produkty warto postawić w tym sezonie? Czytaj więcej »

  • Grupa InPost, lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie, zanotowała bardzo udany początek roku. W pierwszym kwartale nastąpił znaczący wzrost w zakresie sprzedaży, rentowności i generowania wolnych przepływów pieniężnych. Grupa zanotowała kolejny kwartał wzrostu powyżej rynku we wszystkich kluczowych krajach, w który jest obecna. Czytaj więcej »

  • Osiągnięcie ponad dwa razy wyższego zysku netto rr w Q1 2024 roku szacuje notowana na GPW spółka holdingowa Mex Polska (0,60 mln zł vs 0,30 mln zł z Q1’ 23). Skonsolidowany zysk operacyjny (EBIT) ma wynieść 1,02 mln zł w porównaniu do 0,70 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego (+45,3 proc. rr). Spodziewane skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży mają przekroczyć... Czytaj więcej »

  • Spiżarnia, jedna z największych polskich firm zajmująca się dystrybucją produktów spożywczych oraz artykułów chemiczno-kosmetycznych do sklepów za granicą, otworzyła nowy oddział w Gdyni, dołączając do swoich struktur, jedną z trójmiejskich firm specjalizującą się w handlu zagranicznym. Czytaj więcej »

  • W I kw. br. ruch w restauracjach typu fast food zwiększył się o 4,7% rdr. Przy tym pizzerie rok do roku odnotowały o ponad połowę mniejszy wzrost niż lokale oferujące kanapki i dania z kurczaka. Jednocześnie liczba klientów wszystkich badanych placówek była o 4,2% większa niż rok wcześniej. I w tym zakresie pizzerie znowu mniej zyskały od tzw. kurczako-burgerowni. W pierwszych... Czytaj więcej »

  • Kiełbasa bezmięsna, burger roślinny, parówka wegetariańska, stek vege – do takich nazw produktów wielu konsumentów zdążyło się przyzwyczaić i coraz chętniej po nie sięga. Pojawiają się jednak pomysły, by zakazać nazewnictwa charakterystycznego dla produktów mięsnych. Również w Polsce pojawiła się propozycja w tym zakresie ze strony poprzedniego składu resortu... Czytaj więcej »

  • Polacy, którzy wybierają się na grilla w czasie majówki, wskazują, jaką część ich wydatków pochłonie alkohol. Łącznie blisko połowa z nich podaje 30-50% kosztów. Patrząc szczegółowo na wyniki, widać, że prawie jedna trzecia zapowiada 30-40%, a ponad jedna piąta – 40-50%. Do tego jedna dziesiąta zakłada 20-30% i jedna dziesiąta mówi o 50-60%. Nie brakuje też... Czytaj więcej »

  • Jak pokazują dane, klienci doceniają benefity, jakie zapewniają im programy lojalnościowe. To narzędzie marketingowe to też korzyść dla przedsiębiorców, którzy zyskują sposób na zaangażowanie swoich klientów. Proponując im dedykowane benefity przy zakupach, mogą zatrzymać klienta na dłużej, także młodego pokolenia, uchodzącego za niezbyt lojalnego. Najnowszy raport z... Czytaj więcej »

  • Franczyza - Twarda czy miękka?

    Wtorek, 23 kwietnia 2024

    Koncepcje franczyzowe w handlu detalicznym FMCG są niezwykle zróżnicowane. Warto jednak pamiętać i o tym, że w miarę upływu lat koncepcje te ewoluują. Czytaj więcej »

  • Jak odpowiedzieć na preferencje klientów w obszarze płatności? Czytaj więcej »

  • Zgodnie z zapowiedziami Ministerstwa Zdrowia, z dystrybucji niebawem zniknie najsilniej trendująca kategoria EIN, czyli tzw. jednorazówki (e-papierosy jednorazowe). Rynek FMCG musi przygotować się na zmiany w zachowaniach konsumentów. Razem z firmą Fusion Labs przedstawiamy alternatywne produkty do vapingu, które wkrótce zastąpią e-papierosy jednorazowe na półkach sklepowych. Czytaj więcej »

  • Obiektyw na handel - Bazylea

    Wtorek, 16 kwietnia 2024

    Bazylea, to miejsce ekscytujących kontrastów. Choć należy do Szwajcarii, to zlokalizowane jest na styku dwóch innych państw – Francji i Niemiec. Można zatem w ciągu kilkudziesięciu minut przemieszczać się powszechnymi tu tramwajami po trzech krajach. Bazylea jest po Zurychu i Genewie trzecim co do wielkości miastem Szwajcarii, dlatego warto przyjechać tu na zakupy. Należy jednak... Czytaj więcej »

  • Panattoni wybudowało kolejną inwestycję w Małopolsce. City Logistics Kraków Airport II jest zlokalizowany w sąsiedztwie międzynarodowego portu lotniczego Kraków-Balice, gdzie powstaje nowy terminal cargo. Obiekt sprawdzi się do obsługi e-commerce czy logistyki ostatniej mili. Czytaj więcej »

  • Właściciel sklepu ODIDO w miejscowości Grodzisko Górne w województwie podkarpackim opowiada o tym, jak przebiega współpraca z siecią ODIDO oraz jakie rezultaty widzi po dołączeniu do marki. Czytaj więcej »

  • Lidl Polska rozwija swoją ofertę we współpracy z polskimi dostawcami, którym daje szerokie możliwości rozwoju również na rynkach zagranicznych. W 2023 roku wartość eksportu polskich produktów, dzięki sieci sprzedaży Lidl Polska, wyniosła ponad 6,45 mld zł. Ponadto, w ciągu ostatnich 6 lat sieć wyeksportowała za granicę krajowe produkty o wartości ponad 25 mld zł, co... Czytaj więcej »

  • Blisko połowa respondentów badania SimplicityDX przyznaje, że w ciągu ostatnich trzech miesięcy dokonała impulsywnego zakupu w sieci. Wskaźnik ten okazał się jeszcze wyższy, gdy wzięto pod uwagę zakupy realizowane za pośrednictwem mediów społecznościowych. Emocje okazały się złym doradcą - blisko 6 na 10 osób żałuje tej decyzji. Nie oznacza to, że internauci są skazani... Czytaj więcej »

  • Krajowy sektor handlowy ma odnotować aż 75 proc. wzrost w 2024 r. – wynika z najnowszej edycji corocznego badania Adyen Retail Report. To wynik o ponad 17 proc. wyższy niż wyniosła europejska średnia. Szybsze i większe wzrosty blokuje jednak brak odpowiednich danych o klientach – mimo że 65 proc. konsumentów oczekuje większej personalizacji, tylko 1 na 3 handlowców zna swoich... Czytaj więcej »

  • Mex Polska – notowana na GPW spółka holdingowa działająca na rynku gastronomicznym – wypracowała w 2023 r. 95,4 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, co stanowi wzrost o 16,6% w porównaniu do 2022 r. To historycznie najwyższy wynik przychodów w prawie 25-letniej historii Spółki. W samym IV kwartale 2023 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 22 mln zł.... Czytaj więcej »

  • Lidl Polska zabiera głos w sprawie niskich cen! Prezes Lidl Polska, Włodzimierz Wlaźlak, w najnowszym podcaście „Dobry temat” opowiada o tym, co wpływa na kształtowanie cen przez sieci handlowe i jak łączyć niskie ceny ze społeczną odpowiedzialnością biznesu. Podcast prowadzi Karol Okrasa. Czytaj więcej »

  • Eurocash chwali się operacyjną sprawnością swojego supermarketu e-grocery, który niemal 100 proc. zamówień realizuje w komplecie i w terminie wskazanym przez klienta. Jak wskazuje Szymon Mitoraj, członek zarządu Grupy odpowiedzialny za cyfryzację, Frisco może osiągać tak dobre wyniki dzięki doświadczeniu i niezależności od sieci offline. Atutem marki są też technologie. –... Czytaj więcej »

  • Znów przybywa firm zmagających się z zatorami płatniczymi - wynika z badania „Skaner MŚP” za I kw., zrealizowanego dla BIG InfoMonitor. Niechcianym bohaterem rosnących problemów ze ściąganiem należności jest transport. Nadal źle jest też w handlu. A gdy nie ma pieniędzy w kasie trudno opłacić własne zobowiązania. Zaległości w transporcie wzrosły w minionym roku o niemal... Czytaj więcej »

  • Łatwy dostęp, szybkość procesu oraz sprawne, intuicyjne rozwiązania odgrywają ogromną rolę w decyzjach zakupowych pokolenia Z. Najnowszy raport z marca 2024, pt. „Zakupy internetowe i w aplikacji mobilnej” przygotowany na zlecenie MediaMarktSaturn Polska pokazuje, że młodzi Polacy preferują kupowanie w sieci. Aż 86,2% robi to przynajmniej raz w miesiącu bądź częściej[1]. Czytaj więcej »

  • Wobec prognozowanego podwojenia globalnej emisji dwutlenku węgla do 2050 roku, rośnie znaczenie zaangażowania firm w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Przed wyzwaniem realizacji celów redukcji emisji stoi też branża beverage. Jak dążenie do dekarbonizacji już teraz wpływa na zarządzanie łańcuchami dostaw napojów i zmienia podejście dostawców usług logistycznych? Na... Czytaj więcej »

  • Blisko połowa aktywnych konsumentów chce ograniczyć tegoroczne wydatki wielkanocne w sklepach względem zeszłorocznych. Jednak w tym roku takich osób jest zdecydowanie mniej niż tych, które w ub.r. chciały mocniej zaciskać pasa. Obecnie 31% nie planuje cięć i tego typu deklaracji jest więcej niż poprzednio. Natomiast najczęściej przewidywana redukcja jest na poziomie 15-20%.... Czytaj więcej »

  • Aż 71 proc. konsumentów na całym świecie deklaruje, że obecnie robi zakupy w sklepach stacjonarnych równie często lub nawet częściej niż przed pandemią – tak wynika z najnowszych badań[1]. Co trzecia osoba jest zdania, że angażujące treści cyfrowe i spersonalizowane doświadczenia mają największy wpływ na decyzje zakupowe konsumentów. Jak zatem przyciągnąć klientów?... Czytaj więcej »

  • Czy możemy sobie wyobrazić sklepy, gdzie zakupy stają się jeszcze bardziej płynne i wygodne? Świat handlu detalicznego stale ewoluuje, a kluczem do sukcesu jest dostosowanie się do potrzeb współczesnego klienta. Czytaj więcej »

  • Spotykany jest pogląd, że w porównaniu z innymi krajami, możliwość załatwieniu wielu spraw w Polsce przez internet jest czymś co nas wyróżnia. Przejawem tego rozwijającego się procesu w Polsce jest fakt, że podatnicy od wielu lat mogą rozliczać się z fiskusem elektronicznie. Organy skarbowe wstępnie przygotowują zeznania podatkowe. Czytaj więcej »

więcej artykułów