Advertisement

Handel

  • Dynamiczny rozwój e-commerce wpływa na spadek ruchu w galeriach i centrach handlowych. Jednak klasyczne placówki wciąż mają duży potencjał. Trzeba tylko umiejętnie łączyć online i offline. Takie rozwiązania jak drive-to-store pozwalają poprawić efektywność, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów pozyskania klienta. E-sklepy nie są w stanie zastąpić ww. obiektów w 100%. Czytaj więcej »

  • Czym jest produkt impulsowy? To wygodny towar typu convenience, który kupuje się pod wpływem chwili – bez wcześniejszego planowania ani poważnego rozważania. Zakup ten jest często stymulowany promocją w punkcie sprzedaży lub ekspozycją produktu na widoku klienta. Czytaj więcej »

  • DHL eCommerce opublikował Raport Trendów E-Commerce 2025 (E-Commerce Trends Report 2025), oparty na opiniach 24 000 klientów z 24 kluczowych rynków na całym świecie, w tym z Polski. Tegoroczne badanie składa się z ośmiu rozdziałów, przedstawiających sześć typów konsumentów oraz cztery ich pokolenia podkreślając, jak zmieniające się oczekiwania klientów kształtują... Czytaj więcej »

  • Udział restauracji franczyzowych w sieci Sfinks Polska wzrósł na koniec I kwartału 2025 r. do 93,3% wobec 80% rok wcześniej. Lokale zarządzane przez gastronomiczną spółkę, wypracowały 50,31 mln zł przychodów gastronomicznych w I kwartale 2025 r, co oznacza wzrost o 6% r/r. Przychody skonsolidowane od stycznia do marca br. wyniosły zaś 12,78 mln zł wobec 21,05 przed rokiem i ich... Czytaj więcej »

  • komentuje Artur Kaleńczuk, Senior Key Account Manager w DPD Polska Czytaj więcej »

  • Retail media wyrastają na jedno z najskuteczniejszych narzędzi wpływu na konsumenta w fizycznym punkcie sprzedaży. Z najnowszego badania IPSOS dla in-Store Media wynika, że co 2. Polak zmienia markę kupowanego produktu pod wpływem informacji dostępnej w sklepie – takich jak plakaty, ekrany czy ekspozycje promocyjne[1]. W dobie inflacji i zakupowej przezorności, komunikacja na... Czytaj więcej »

  • Z najnowszego rynkowego raportu wiadomo, jak zmieniły się zachowania zakupowe konsumentów w ostatnim roku. Widać, że najwięcej Polaków zaczęło bardziej skupiać się na szukaniu zniżek i promocji – 37,5%. Niemniej mieszkańcy innych krajów Europy stali się pod tym względem jeszcze bardziej aktywni. Z kolei 32,8% rodaków częściej robi teraz zakupy online. Czytaj więcej »

  • Zakaz sprzedaży napojów energetyzujących osobom niepełnoletnim wpłynął nie tylko na producentów, ale także odbił się na funkcjonowaniu sieci sklepów. W pierwszej połowie 2024 roku we wszystkich sieciach można było zaobserwować przestoje w dystrybucji numerycznej energetyków, ale każda miała w swojej ofercie najpopularniejsze marki. Czytaj więcej »

  • Jak pokazuje najnowsze badanie zrealizowane na zlecenie globalnej platformy e-commerce AliExpress, zakupy w Internecie stały się codziennością we wszystkich grupach wiekowych. Wygoda, przyzwyczajenie i łatwy dostęp sprawiają, że wiek przestaje mieć znaczenie w świecie cyfrowych zakupów. Co więcej, już ponad 57% kupujących online najczęściej wybiera duże serwisy zakupowe, takie... Czytaj więcej »

  • Polskie superowoce

    Poniedziałek, 12 maja 2025

    Pierwszy rekord sezonu! Aż 2/3 Polaków zamierza kupować polskie owoce i warzywa częściej niż dotychczas (65%). Na pierwszym miejscu znalazły się truskawki – częstsze ich zakupy zadeklarowało 9,7 mln Polaków (30%)1. To efekt rosnącego zainteresowania jakością tego, co kupujemy i spożywamy. Zjawisko to obserwowane jest od ubiegłorocznych protestów rolniczych, które zwróciły... Czytaj więcej »

  • Panattoni, najaktywniejszy deweloper nieruchomości przemysłowych na świecie, rozpoczyna jedną z największych inwestycji na rynku – strategiczny projekt dla swojego wieloletniego partnera – marki Media Expert. W Łodzi powstanie kompleks dwóch hal o łącznej powierzchni ponad 207 000 m kw. w formule BTO (built-to-own). W centrum dystrybucyjnym pracę znajdzie ok. 300 osób, a... Czytaj więcej »

  • W dobie cyfrowego szumu i coraz szybszych decyzji zakupowych coraz większe znaczenie zyskują znane i rozpoznawalne produkty. W jaki sposób sprawić, by konsument łatwo dokonał wyboru w kategoriach z ogromną ofertą na półce? Z pomocą przychodzą kampanie marketingowe. Czytaj więcej »

  • Nietrafione decyzje operacyjne, brak kontroli i niewystarczająca transparentność w procesie dostaw – właśnie tu wielu przedsiębiorców traci najwięcej. Badanie Stuart ujawnia, że z niechcianymi kosztami liczonymi w dziesiątkach tysięcy złotych rocznie mierzy się co czwarty polski handlowiec. To jednak nie tylko uderzenie w budżet, ale i w lojalność klientów, która bywa... Czytaj więcej »

  • W dobie cyfrowego szumu i coraz szybszych decyzji zakupowych coraz większe znaczenie zyskują znane i rozpoznawalne produkty. W jaki sposób sprawić, by konsument łatwo dokonał wyboru w kategoriach z ogromną ofertą na półce? Z pomocą przychodzą kampanie marketingowe. Czytaj więcej »

  • Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Czytaj więcej »

  • Panattoni, najaktywniejszy deweloper nieruchomości przemysłowych na świecie, pozyskał finansowanie od BNP Paribas. Kredyt w wysokości 40 mln euro przeznaczony jest na realizację Panattoni Park Sosnowiec IV. Inwestycja osiągnie w ramach dwóch hal blisko 63 000 m kw., z czego ponad połowę wynajęła wiodąca sieć handlowa. Czytaj więcej »

  • Polacy uwielbiają makarony, dlatego wybór w sklepach jest ogromny. Według danych spółki technologicznej eLeader w 2024 roku na półkach było ponad 1 200 pozycji produktowych. Za pomocą swojego narzędzia Shelf Recognition AI firma sprawdziła, jak wyglądała ekspozycja tej kategorii. Czytaj więcej »

  • Fulfillment, czyli kompleksowa usługa magazynowa, to jeden z filarów rozwoju nowoczesnego e-commerce. W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczności szybkiej dostawy i dynamicznych zmian rynkowych, coraz więcej firm decyduje się na outsourcing logistyki. To rozwiązanie, które nie tylko przyspiesza operacje, ale też pozwala skupić się na tym, co najważniejsze – sprzedaży... Czytaj więcej »

  • Panattoni, najaktywniejszy deweloper nieruchomości przemysłowych na świecie uzyskał kredyt od Alior Banku na rozbudowę swojej najnowszej inwestycji w województwie lubelskim. 14 mln euro zostanie przeznaczone na realizację obiektu typu BTS o powierzchni 11 190 m kw. dla jednego z wiodących operatorów logistycznych. Czytaj więcej »

  • Frigo Logistics, operator logistyczny dla produktów wymagających kontrolowanej temperatury, powiększa kolejne centrum dystrybucyjne. Magazyn-mroźnia w Radomsku zyska dodatkowe 4800 mkw. i po rozbudowie stanie się największym centrum dystrybucyjnym Frigo Logistics w Polsce. Czytaj więcej »

  • BLITZbee: synonim naturalnej energii

    Czwartek, 10 kwietnia 2025

    BLITZbee to innowacyjny i funkcjonalny napój o naturalnym składzie. Dzięki zawartości miodu i kofeiny dodaje energii, a cytrusowym dodatkom zawdzięcza orzeźwiający smak. O początkach firmy i jej planach na przyszłość opowiada Klaudia Saferna – współwłaścicielka marki napojów BLITZbee. Czytaj więcej »

  • Marka Duda, znana Polkom i Polakom od ponad trzech dekad, przechodzi największą transformację w swojej historii. Nowe logo, odświeżone opakowania i zmienione pozycjonowanie to efekt szeroko zakrojonej strategii biznesowej, którą Cedrob Foods – właściciel marki – konsekwentnie realizował w ostatnich latach. Efekty można już obserwować na półkach sklepowych. Czytaj więcej »

  • Według prognoz amerykańskiej Administracji Handlu Międzynarodowego wartość europejskiego rynku e-commerce osiągnie do 2027 roku 902 miliardy dolarów. Dynamiczny wzrost sektora e-zakupów może znacząco wpłynąć na dalszy rozwój polskiej branży logistycznej, która już teraz odpowiada za dostawy na terenie regionu CEE oraz w całej Europie. Czytaj więcej »

  • Z najnowszych danych Colliers wynika, że tylko w 2024 roku parki handlowe odpowiadały za ponad 86% nowej podaży, jaka pojawiła się na rynku – czytamy w najnowszym raporcie Market Insights. Aż 37 z 40 zrealizowanych nowych inwestycji przypadało na ten format. W rezultacie już ponad 22% zasobów na rynku stanowią parki handlowe. Czytaj więcej »

  • Panattoni pozyskał finansowanie w wysokości 74,5 mln euro od PKO Banku Polskiego. Kredyt przeznaczony jest na realizację projektu Wrocław Campus 2 – jednej z największych inwestycji dewelopera na Dolnym Śląsku. Czytaj więcej »

  • Gdzie kawę kupują Millenialsi? Jaka przekąska jest najpopularniejsza wśród Zetek? PMR Market Experts zbadało rynek produktów food-to-go w Polsce. Ten w 2024 roku wzrósł o blisko 10% r/r. Wpłynął na to rozwój oferty produktów ready-to-eat* i ready-to-serve* w sklepach, na stacjach paliw oraz w piekarniach i cukierniach. Duże znaczenie miała też popularność tych produktów... Czytaj więcej »

  • Pokolenie silver przejmuje e-grocery

    Środa, 26 marca 2025

    E-grocery rośnie w siłę, a jednym z jego największych motorów napędowych może okazać się pokolenie silver. Dziś już co druga osoba w wieku 50+ robi zakupy online, a to otwiera przed sklepami spożywczymi ogromne możliwości. Czytaj więcej »

  • Polski, świąteczny stół jest bardzo zróżnicowany. Dobór alkoholi do potraw wymaga nieco wysiłku. Jedna odmiana wina, czy jeden gatunek wódki to zdecydowanie za mało, aby pasowały do wszystkiego. Tę złożoność widać w trendach zakupowych. Aby je wyjaśnić, muszę podać kilka przykładów food pairingu. Czytaj więcej »

  • W Polsce dużym zainteresowaniem cieszą się białe ryby jak mintaj czy dorsz. Choć trzy czwarte poławianych białych ryb pochodzi z certyfikowanych rybołówstw, to produkty MSC stanowią obecnie zaledwie 5–10 proc. wszystkich produktów z białych ryb dostępnych na polskim rynku. Czytaj więcej »

  • W 2024 roku eksport polskich produktów i przetworów rolno-spożywczych wzrósł w porównaniu z rokiem poprzednim do rekordowej wartości w euro. Pozytywną dynamikę odnotował handel zarówno z krajami Unii, jak i spoza wspólnoty. Dalsze sukcesy polskich eksporterów będą zależały m.in. od zwiększania udziału produktów wysokoprzetworzonych w zagranicznej sprzedaży. Wszystko... Czytaj więcej »

więcej artykułów