Handel

  • Nowe obowiązki dla e-sklepów

    Czwartek, 12 grudnia 2024

    13 grudnia br. w życie wchodzą zapisy unijnego rozporządzenia w sprawie bezpieczeństwa produktów. Wprowadza ono szereg obowiązków dla producentów, ale też importerów czy sprzedawców dotyczących m.in. informowania o właściwościach oferowanych produktów czy reagowania na ewentualne wypadki z ich udziałem. Nowy akt prawny dostosowuje przepisy do nowych wyzwań związanych m.in. z... Czytaj więcej »

  • Branża ziołowo-owocowa jest niezwykle złożonym segmentem rynku. Na jej stabilność wpływa wiele czynników, jak m.in. inflacja, sytuacja gospodarcza, rosnące koszty surowców i usług, a także zmiany klimatu czy – coraz częstsze – anomalie pogodowe. Firmy działające w branży muszą nie tylko dbać o ofertę zgodną z oczekiwaniami konsumentów, ale też elastycznie reagować na... Czytaj więcej »

  • Wszystkie przesyłki nadane przez Paczkomat® 22 grudnia zjawią się u odbiorców przed Wigilią, jeśli nadawca dostarczy je do sieci InPost do godziny 13.00, a w niektórych strefach nawet do 16.00. Ponadto, w ramach specjalnej oferty dla wybranych sklepów e-commerce m.in. Amazon, Decathlon, KRUK, Media Expert Media Markt, Modivo, SUPER-PHARM, X-kom, przesyłki nadane nawet 23 grudnia do... Czytaj więcej »

  • Kto rządzi tubkami?

    Poniedziałek, 09 grudnia 2024

    Jak wynika z danych eLeader, spółki technologicznej specjalizującej się w dostarczaniu rozwiązań do wspierania sprzedaży, w formie tubek sprzedawane jest już 312 różnych produktów. Które marki wykorzystujące takie opakowania były najbardziej widoczne na sklepowych półkach w tym roku? Czytaj więcej »

  • Innowacyjne metody zwracania towaru, czy też nowoczesne technologie, takie jak wyszukiwanie produktów za pomocą zdjęć i wirtualne przymierzalnie, zyskują coraz większą popularność wśród polskich konsumentów, szczególnie tych młodych. Jak wynika z raportu Santander Consumer Banku „Doświadczenia e-commerce”, już 43 proc. Polaków korzystało z funkcji wyszukiwania produktów... Czytaj więcej »

  • Jak wynika z danych Komendy Głównej Policji, w trzech kwartałach tego roku stwierdzono ponad 22,9 tys. przestępstw kradzieży w sklepach. To o 30,5 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2023 r[1]. i choć liczba zgłoszonych przestępstw spadła, nie oznacza to, że skala zjawiska faktycznie jest mniejsza. Czytaj więcej »

  • Co i za ile kupią Polacy pod choinkę?

    Piątek, 06 grudnia 2024

    Większość z nas lubi kupować prezenty świąteczne i szuka takich, które sprawią najbliższym przyjemność. Co czwarta pytana osoba na upominki wyda ponad 250 zł więcej niż w ubiegłym roku - wynika z badania przeprowadzonego przez PayPo – polskiego lidera usług BNPL Czytaj więcej »

  • Mimo trudnych warunków makroekonomicznych i utrzymujących się zakłóceń w łańcuchach dostaw, europejski sektor detaliczny produktów nienależących do branży spożywczej zaczyna wykazywać oznaki stabilizacji. Jednak w najbliższych latach detaliści będą musieli zmierzyć się z wyzwaniami, takimi jak potrzeba głębszej optymalizacji kosztów, wdrożenie sztucznej inteligencji... Czytaj więcej »

  • Panattoni ruszył z budową nowego parku w Wielkopolsce – Panattoni Park Poznań XIV w Głuchowie. Pierwszymi najemcami są firmy Gasa Group oraz Markat Plus. Zakończenie budowy planowane jest na luty 2025 roku. Czytaj więcej »

  • Rok 2024 miał być początkiem oddechu dla branży transportowo-spedycyjnej. Jednak rzeczywistość brutalnie zweryfikowała optymistyczne prognozy. Firmy logistyczne, a także transportowe i spedycyjne zmagają się z kryzysem finansowym, a przewidywania na 2025 rok nie przynoszą rewolucyjnych zmian. Co czeka branże TSL w ciągu nadchodzących 12 miesięcy? Czytaj więcej »

  • Jogurty łyżeczkowe, batoniki proteinowe czy napoje izotoniczne już od dawna nie są niczym nowym na sklepowych półkach. Niestety te specyficzne kategorie produktowe często pozostają niewidoczne dla sprzedażowej analityki. Czytaj więcej »

  • Burzliwy przełom 2024 i 2025 roku w logistyce

    Poniedziałek, 02 grudnia 2024

    Monitorowanie i prognozowanie warunków zewnętrznych jest w logistyce podstawą. Eksperci DSV – Global Transport and Logistics przeanalizowali czynniki, które będą miały kluczowy wpływ na globalne, europejskie i krajowe łańcuchy dostaw, jak i na kierunek rozwoju branży. Czytaj więcej »

  • Przybierające na sile napięcia pomiędzy Stanami Zjednoczonymi a Chinami wpływają na zmiany dotychczasowych globalnych łańcuchów dostaw i torują drogę nowym potęgom handlowym – wynika z nowych badań przeprowadzonych przez Allianz Trade, światowego lidera w dziedzinie ubezpieczeń należności handlowych. Czytaj więcej »

  • 56% spedycji zbadanych przez Transcash przyznało, że w 2024 roku rozważa wszczęcie procesu restrukturyzacji, a 4% znajduje się w jego trakcie. Finansowy Indeks Branży TSL pokazuje spadek nastrojów wśród przedstawicieli branży spedycyjnej. Czytaj więcej »

  • Panattoni, najaktywniejszy deweloper nieruchomości przemysłowych na świecie, ruszy w grudniu z budową nowego parku w województwie śląskim – Panattoni Park Sosnowiec V. Inwestycja obejmie docelowo dwa budynki o łącznej powierzchni ponad 52 000 m kw. Pierwszym najemcą jest firma Hebe, dla której w ramach obiektu zostanie przygotowane centrum dystrybucyjne w formule BTS. Czytaj więcej »

  • Znajomość marki InPost sięga 99%

    Czwartek, 28 listopada 2024

    Według najnowszych badań Kantar – międzynarodowej agencji badawczej – InPost jest najlepiej rozpoznawalną marką dostarczającą przesyłki – otrzymał aż 99% wskazań. Czytaj więcej »

  • W ramach V edycji programu „BLIX AWARDS – Wybór Konsumentów” blisko 140 tys. Polaków wskazało, które sieci handlowe powinny zostać nagrodzone w kategorii „ZDROWA ŻYWNOŚĆ – OFERTA ROKU 2024”. Czytaj więcej »

  • Rosnące koszty życia sprawiają, że konsumenci będą ostrożnie podchodzili do wzmożonych wydatków podczas zbliżającego się okresu zakupów bożonarodzeniowych. Dlatego chętniej będą polowali na okazje podczas przedświątecznych wyprzedaży takich jak Black Friday. Równolegle, rośnie wśród konsumentów sceptycyzm odnośnie realnej wartości wyprzedaży – wynika z badania EY... Czytaj więcej »

  • Firmy transportowe hamują

    Wtorek, 26 listopada 2024

    Subindeks dla sektora transportu, spedycji i logistyki na IV kwartał br. wyniósł 51,6 pkt., o 2,2 pkt. mniej niż w poprzednim kwartale. To trzeci z rzędu spadek branżowego wskaźnika i najniższy wynik w całym roku. Mniej firm planuje zwiększyć inwestycje (13 proc. vs. 26 proc. w III kwartale br.) i nieco mniej prognozuje wzrost przychodów (25 proc. vs. 29 proc. w III kwartale br.). Czytaj więcej »

  • Ghelamco sprzedało Warsaw UNIT

    Wtorek, 26 listopada 2024

    Ghelamco, czołowy deweloper na polskim rynku nieruchomości komercyjnych, sprzedało swoją flagową inwestycję w centrum Warszawy – wieżowiec Warsaw UNIT przy rondzie Daszyńskiego. Czytaj więcej »

  • Obecnie w Polsce i na świecie sprzedaż wchodzi w najbardziej intensywny okres w roku a sektor magazynowo-logistyczny, od miesięcy przygotowujący się na ten szczyt, wytęża siły, by sprostać ogromnej liczbie zamówień. Lokomotywą jest niewątpliwie e-commerce, ale już nie tylko w okresie jesienno-zimowym. Czytaj więcej »

  • Policja notuje spadek liczby kradzieży sklepowych

    Poniedziałek, 25 listopada 2024

    W okresie od stycznia do października zarejestrowano 206 tys. przypadków drobnych kradzieży (do 800 zł), co oznacza spadek w porównaniu z analogicznym okresem 2023 roku. Czytaj więcej »

  • Analiza opinii blisko 140 tys. Polaków, którzy wzięli udział w V edycji programu branżowego „BLIX AWARDS – Wybór Konsumentów” wykazała które sklepy w Polsce są najbardziej prospołeczne Czytaj więcej »

  • W tym roku spadnie liczba Polaków, którzy skorzystają z wyprzedaży w Black Friday i Cyber Monday – przynajmniej tak wynika z deklaracji ankietowanych w badaniu PAYBACK Opinion Poll. Pomimo tego nadal w znakomitej większości uważamy, że są one dobrym sposobem na złowienie promocji i oszczędności. Czytaj więcej »

  • Spiżarnia umacnia się na rynku brytyjskim

    Czwartek, 21 listopada 2024

    Spiżarnia otworzyła właśnie nowy magazyn w Wielkiej Brytanii. Czytaj więcej »

  • Jak wynika z badania Deloitte konsumenci nie tracą optymizmu – w tegorocznym sezonie świątecznym planują zwiększyć wydatki aż o 8 proc. w porównaniu z 2023 rokiem. Rekordową popularnością cieszą się promocje. Czytaj więcej »

  • 52% klientów centrów handlowych odwiedza je w wyniku zainteresowania zakupem produktu wyszukanego w internecie, podobnie 52% udaje się do galerii w celu sprawdzenia produktu wyszukanego w internecie. - wynika z badania Omnisense[1] zrealizowane na zlecenie Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) i Polskiego Stowarzyszenia Najemców Powierzchni Handlowych (PSNPH). Czytaj więcej »

  • Black Friday nie traci na popularności

    Wtorek, 19 listopada 2024

    64,2% Polaków zamierza zrobić jakieś zakupy w ramach najbliższego Black Friday. W ub.r. tak deklarowało 63,2% ankietowanych. Teraz 18,9% rodaków nie chce skorzystać z okazji. Czytaj więcej »

  • Świadomość zmiany klimatu i dbałość o naturę rosną wraz z wiekiem, a startupy mogą pomóc w zwiększaniu dostępności przyjaznych dla środowiska produktów i usług - to wnioski z badań Ipsos oraz Startup Academy, przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Autorzy wykazali również, że zachowania proekologiczne są równie popularne w dużych miastach, jak i w małych... Czytaj więcej »

  • Organizacja MSC opublikowała ranking sieci zaangażowanych w promocję zrównoważonych połowów. Czytaj więcej »

więcej artykułów