Handel

  • Święta tuż, tuż… Świadczą o tym nie tylko bożonarodzeniowe dekoracje, ale i tłumy w galeriach handlowych i na świątecznych jarmarkach. Czytaj więcej »

  • Lider poolingu paletowego CHEP we współpracy z Animex Foods, największą firmą branży mięsnej w Polsce przeprowadził analizę porównawczą korzystania z poolingu oraz posiadania palet na własność. Efekty badania okazały się jednoznaczne: model oferowany przez CHEP to efektywność kosztowa, znaczna oszczędność czasu i skuteczna realizacja celów zrównoważonego rozwoju. Czytaj więcej »

  • Grupa ID Logistics, jeden z europejskich liderów logistyki kontraktowej, podsumowała wyniki za III kwartał i 9 miesięcy 2022 roku. Czytaj więcej »

  • Niemal połowa Polaków najczęściej robi zakupy internetowe przez telefon komórkowy. Dla porównania 33 proc. odwiedza e-sklepy używając laptopa, a 17 proc. robi to za pośrednictwem komputera stacjonarnego. Czytaj więcej »

  • Jak wygląda inwestowanie w wino?

    Wtorek, 29 listopada 2022

    Większość ludzi, którzy kupują wino, chce go spróbować. Są jednak i tacy, którzy na wino wydają grube pieniądze, a potem nawet nie oglądają kupionych butelek. Wolą wybrać wino niż akcje, bo fermentowany napój z winogron może przynieść większe zyski, na dodatek nieopodatkowane! Czytaj więcej »

  • Każdego roku CERT Polska rejestruje coraz więcej przypadków cyberprzestępstw. Oszuści wykorzystują wszelakie sposoby na to, by wyłudzić dane do logowania, najczęściej te do bankowości internetowej. Przeczytaj o najnowszych danych dotyczących bezpieczeństwa w sieci. Czytaj więcej »

  • Winiarze i dystrybutorzy często stają przed wyborem szybkiej i sprawdzonej opcji transportu, która da im pewność, że wino na czas i w doskonałej jakości, dotrze do konsumentów. Ma to szczególne znaczenie w okresie wzmożonego ruchu towarów, takich jak tradycyjne dostawy przedświąteczne czy noworoczne. Jedną z opcji jest drogowy transport całopojazdowy, dostosowany do przewozu... Czytaj więcej »

  • Inflacja, wzrost cen energii oraz zaburzone łańcuchy dostaw wpływają na koszty produkcji w branży dóbr szybkozbywalnych (FMCG). W świetle wszechobecnych wzrostów cen, obserwujemy zmianę nawyków zakupowych i podział konsumentów na dwa obozy: tych wydających mniej kupując zamienniki droższych marek w większych ilościach oraz tych, którzy są skłonni wydać więcej kupując... Czytaj więcej »

  • Czas oszczędzania i niepewności

    Środa, 16 listopada 2022

    Na początku była pandemia, potem wojna w Ukrainie, następnie potężna inflacja i zagrożenie spowolnieniem gospodarczym, a może nawet recesją. Teraz nadchodzi także kryzys energetyczny. Jak przetrwa te trudne czasy handel spożywczy? Czytaj więcej »

  • Umowy zawierane z kontrahentami

    Poniedziałek, 14 listopada 2022

    Nieodzowną częścią prowadzenia przedsiębiorstwa, zajmującego się produkcją czy dystrybucją jest właściwe uregulowanie umowne interesów. O czym należy pamiętać i co w tej kwestii przewiduje prawo? Czytaj więcej »

  • Ostatnie dni listopada, jak co roku, będą pod znakiem promocji cenowych z okazji Black Friday i Cyber Monday. Ilu z nas skorzysta z atrakcyjnych rabatów oferowanych przez sklepy w tych dniach, jaki budżet przeznaczymy na takie zakupy i jak na nasze plany wpłynie inflacja? Na te i więcej pytań odpowiada badanie, które kolejny rok z rzędu przeprowadził PAYBACK. Czytaj więcej »

  • Ostatni kwartał roku to dla branży e-commerce jeden z najbardziej intensywnych okresów. Black Friday, Cyber Monday, Dzień Darmowej Dostawy, Mikołajki i Boże Narodzenie - to okazje, które właściciele sklepów internetowych starają się maksymalnie wykorzystać. Co roku jest to czas wyjątkowo wysokich obrotów i bardzo dużej liczby przeprowadzonych online transakcji. Czy i w tym roku... Czytaj więcej »

  • Handel znajduje się właśnie w najbardziej gorącym kwartale roku. Black Friday, Cyber Monday, a przede wszystkim Boże Narodzenie – to najważniejsze dla sprzedawców momenty w kalendarzu. Firmy będą musiały płynnie przechodzić od jednego momentu szczytowego ruchu w sklepach do kolejnego, utrzymując jednocześnie równowagę między zapewnieniem dostępności towarów na czas oraz... Czytaj więcej »

  • Konsumenci najbardziej przywiązują się do marek słonych przekąsek, kosmetyków i alkoholu. Znacznie mniejsze znaczenie odgrywają marki pozostałych produktów spożywczych, zwłaszcza tłuszczy i produktów sypkich - wynika z raportu Ranking Popularności Marek FMCG 2022 od Listonic. Które marki najlepiej radzą sobie w nowej rzeczywistości? Czytaj więcej »

  • Wina południowoafrykańskie to jedne z najbardziej znanych win na świecie, cieszące się dużą popularnością także w Polsce. Jednakże w ciągu ostatnich kilku lat winiarze z RPA musieli stawić czoła wielu wyzwaniom, co przełożyło się na produkcję i eksport. Jak kształtuje się obecnie sytuacja na południowoafrykańskim rynku wina - przedstawia Hillebrand Gori, globalny operator... Czytaj więcej »

  • W ubiegłym roku obrotowym zakończonym 30 września Pepco Group uruchomiło w Europie 516 nowych sklepów wobec planowanych wcześniej 450, i taki sam plan ma na obecny rok. Należąca do Grupy marka Pepco działa już w 17 krajach, w tym miesiącu otworzyła pierwsze placówki w Grecji, a w ciągu najbliższych 12 miesięcy pojawi się także w Portugalii oraz Bośni i Hercegowinie. Prowadzi... Czytaj więcej »

  • Według wyników tegorocznej edycji badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Muszkieterów, zarządzającej sieciami Intermarché i Bricomarché, rosnąca inflacja wpływa na częstotliwość zakupów internetowych. Ponad 30 proc. respondentów robiących zakupy online deklaruje, że rzadziej kupuje produkty spożywcze w takiej formie. Podobnie jest w przypadku zakupu artykułów... Czytaj więcej »

  • Według najnowszych danych nasycenie rynku centrami handlowymi w Polsce jest nieznacznie poniżej poziomu średniej dla Europy Zachodniej. Dzięki czemu to parki handlowe wyznaczają obecnie kierunki rozwoju sektora handlowego i dominują pod względem przyrostu podaży. Jednak oba formaty będą się mierzyć teraz ze znacznymi wzrostami kosztów energii elektrycznej, eksploatacji i czynszów... Czytaj więcej »

  • – Szacujemy, że szara strefa w branży płynów do elektronicznych papierosów osiąga około 350 mln zł – mówi Piotr Zieliński, prezes Vaping Association Polska. Jak wskazuje, nielegalny rynek kwitnie od czasu wprowadzenia akcyzy na tego rodzaju wyroby, a źródłem problemu jest przede wszystkim wysoki poziom opodatkowania i nieprecyzyjne regulacje w ustawie o podatku akcyzowym.... Czytaj więcej »

  • Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) oraz Polskie Stowarzyszenie Najemców Powierzchni Handlowych (PSNPH) podczas Pierwszego Kongresu ZPPHiU oraz PSNPH przedyskutowały najistotniejsze kwestie poruszane przez Kodeks Najlepszych Praktyk w umowach najmu według najemców. Przygotowany przez PSNPH Kodeks, uaktualniający dokument powstały w 2011 roku, wskazuje na oczekiwane... Czytaj więcej »

  • Zagrożenia i szanse eCommerce w czasach kryzysu

    Środa, 19 października 2022

    Rynek eCommerce zmaga się z problemami będącymi rezultatem światowego kryzysu gospodarczego oraz spowolnieniem wynikającym z powrotu części konsumentów do zakupów stacjonarnych. W tej sytuacji niektórzy przedsiębiorcy decydują się na nieprzemyślane działania, które mogą kosztować ich utratę klientów. Jednak Polacy nie rezygnują z zakupów online, a dla aż 79 proc. jest to... Czytaj więcej »

  • Umowy w zakresie prawa pracy

    Wtorek, 18 października 2022

    Umowa o pracę zobowiązuje obie strony, czyli pracownika i pracodawcę do wypełniania względem siebie obowiązków określonych w Kodeksie pracy i innych ustawach. Każdej ze stron umowy przysługują też pewne przywileje. Strony powinny je poznać, aby uniknąć niepotrzebnych błędów i nieporozumień. Czytaj więcej »

  • – W tej chwili 1 z 10 kg odpadów potrafimy już zwrócić z powrotem do obiegu. Jednak dla Polski niezwykle ważne jest to, żeby jak najszybciej zwiększać udział tzw. współczynnika cyrkularności w szeroko rozumianej gospodarce – podkreśla Robert Chciuk, pełnomocnik ds. GOZ w Ministerstwie Klimatu i Środowiska. Jak pokazuje nowo opublikowany raport „Circular Restart! Polish... Czytaj więcej »

  • Handel zmaga się ze wzrostem kradzieży w sklepach

    Czwartek, 06 października 2022

    Dane Komendy Głównej Policji muszą spędzać sen z oczu z powiek właścicieli sklepów. Pierwsze półrocze 2022 w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku przyniosło wzrost przypadków kradzieży klasyfikowanej jako przestępstwo aż o 28 proc. . Przybyło również kradzieży zaliczanych do wykroczeń – o 12 tys. więcej incydentów (wzrost o 13 proc.) . W całym roku 2021... Czytaj więcej »

  • Niewidziana od przeszło ćwierćwiecza w takiej skali inflacja spowodowała, że konsumenci rozważniej wydają pieniądze. To oznacza, że jeszcze bardziej niż przed tak dynamicznymi podwyżkami zwracają uwagę na ceny na sklepowych półkach. 31 proc. konsumentów przyznaje, że częściej porównuje ceny w różnych sklepach, 38 proc. wybiera przecenione produkty, a 18 proc. zrezygnowało... Czytaj więcej »

  • Polska, która jest piątym rynkiem magazynowym w UE ma szansę na przejęcie sporej części inwestycji i produkcji oraz procesów logistycznych przenoszonych z Azji Czytaj więcej »

  • Handel idzie w lokalność

    Środa, 28 września 2022

    W mniejszych miejscowościach rosną parki handlowe, w dużych miastach powierzchni pod handel dostarczają obiekty wielofunkcyjne i nowe osiedla mieszkaniowe. Czytaj więcej »

  • Polska ma w tej chwili największą gospodarkę cyfrową w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, wartą ok. 44 mld euro. Ma też największy w tym regionie rynek e-commerce, który w ubiegłym roku był wart 27 mld euro i stanowił 17 proc. krajowego handlu. W ostatnich dwóch latach to właśnie e-commerce był głównym motorem cyfryzacji w Polsce – wynika z nowego raportu McKinsey &... Czytaj więcej »

  • Zgodnie z ustawą budżetową w przyszłym roku akcyza na papierosy, tytoń do palenia, cygara, cygaretki, wyroby nowatorskie oraz susz tytoniowy wzrośnie o 10 proc. względem tego roku. Resort finansów w przyjętej mapie akcyzowej zaproponował stopniowe zwiększanie stawki tego podatku również na kolejne lata. Tegoroczna podwyżka akcyzy, wbrew obawom branży, nie przełożyła się na... Czytaj więcej »

  • Rynek spożywczy jest jednym z największych i najdynamiczniej rozwijających się na świecie. Przychody w tym sektorze wyniosą w roku 2022 aż 8,66 bilionów dolarów, a prognozy mówią, że jego wzrost w najbliższych latach wyniesie 6.72% rocznie (CAGR 2022-2027)*. Mimo ogromnych możliwości biznesowych ostatnie lata to dla firm spożywczych pasmo ciągłych wyzwań. Szybko zmieniająca... Czytaj więcej »

więcej artykułów