Grupa Muszkieterów w ramach opracowanej strategii rozwoju dokonuje decentralizacji logistyki dla dwóch swoich szyldów Intermarché i Bricomarché. Do tej pory usługi logistyczne dla obu sieci świadczyła jedna, centralnie zarządzana struktura w ramach całej Grupy. 1 czerwca br. obszar logistyki został rozdzielony i stał się integralną częścią centrali każdej z marek. Zmiana ta wpisuje się w długoterminową strategię Power, której głównym założeniem jest orientacja na klienta, a co za tym idzie konieczność dostosowania łańcucha dostaw do specyfiki każdego z szyldów.
Dzięki nowej strategii Intermarché i Bricomarché zyskają bezpośredni wpływ na kształtowanie usług logistycznych. W obu przypadkach będą one lepiej dostosowane do zmieniających się potrzeb każdego z brandów, rytmu dostaw, różnic w asortymencie oraz aspektów związanych z sezonowością. Transformacja logistyki zagwarantuje obu sieciom decyzyjność w podejmowanych działaniach, a co się z tym wiąże, odpowiedzialność za swoje wyniki operacyjne.
Obecny zespół odpowiadający za usługi logistyczne dla sieci Intermarché i Bricomarché będzie kontynuował pracę na rzecz szyldów Grupy Muszkieterów i nadal będzie mógł się rozwijać w jego strukturach. Część pracowników skupi się na rozwijaniu swoich kompetencji w ramach Intermarché, część będzie odpowiadać za analogiczny obszar w Bricomarché.
Jesteśmy przekonani, że nasza wewnętrzna transformacja w obszarze logistyki przyniesie wiele korzyści. Oba szyldy Grupy Muszkieterów zyskują większą niż kiedykolwiek kontrolę nad procesami logistycznymi, dzięki czemu mogą dynamiczniej odpowiadać na aktualne potrzeby swoich klientów – mówi Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów. Do obecnych zmian przygotowywaliśmy się od wielu miesięcy. W tym celu powołaliśmy interdyscyplinarną grupę projektową, dzięki której przekazanie odpowiedzialności za logistykę strukturom w ramach szyldów Intermarché i Bricomarché odbywa się bardzo płynnie.
GRUPA MUSZKIETERÓW ANALIZUJE WSZELKIE OPCJE DLA INFRASTRUKTURY LOGISTYCZNEJ I LOKALIZACJI MAGAZYNÓW
Elementem nowej strategii logistycznej będzie także określenie docelowej lokalizacji magazynów Grupy. W pierwszym etapie opracowany zostanie schemat działania głównego centrum logistycznego Muszkieterów, pełniącego funkcję bazy magazynowo-dystrybucyjnej zarówno dla sieci Bricomarché, jak i Intermarché, zlokalizowanego obecnie w Swadzimiu pod Poznaniem. Wkrótce rozpoczną się negocjacje w tym zakresie.
Podjęte działania mają na celu zwiększenie konkurencyjności obydwu sieci na swoich rynkach i osiąganie coraz wyższego poziomu skuteczności operacyjnej.
Inflacja przekładająca się na presję płacową, rosnące...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.