Z rynku FMCG

Netto wspólnie z Caritas wspiera potrzebujących na Wielkanoc

Środa, 15 marca 2023
Netto ponownie przyłącza się do świątecznej zbiórki żywności „Tak. Pomagam!”, organizowanej przez Caritas Polska. W ponad 100 sklepach sieci znajdą się specjalne kosze, do których każdy zainteresowany będzie mógł włożyć produkty – te trafią następnie do najbardziej potrzebujących. Akcja prowadzona będzie w dniach 17 i 18 marca b.r.
Dobroczynna moc kupowania

To już 22 edycja akcji Caritas „Tak. Pomagam!”. Organizacja od lat angażuje się w pomoc żywnościową skierowaną do osób, które znajdują się w trudnej sytuacji życiowej. Netto po raz kolejny wspiera ten szczytny cel, przyłączając się do wielkanocnej edycji zbiórki i umożliwiając to swoim klientom.

- Aby wesprzeć akcję, wystarczy w dniach 17-18 marca, tj. w najbliższy piątek i sobotę, odwiedzić któryś ze sklepów Netto, biorących udział akcji – tam znajdą się specjalnie oznaczone kosze, do których będzie zbierana żywność. Podczas zakupów warto sięgnąć po opakowanie mąki, cukru czy makaronu więcej, a następnie włożyć je do kosza. To mały gest, mający wielką moc. W końcu dzielenie się jedzeniem to dzielenie się dobrem. – mówi Patrycja Kamińska, PR Manager Netto Polska. 

Co warto włożyć do koszyka?

Chcąc przyłączyć się do akcji, warto sięgać po produkty z długim terminem przydatności do spożycia, jak kasza, mąka, ryż, makaron, cukier, sól, konserwy, dania gotowe w słoikach, przetwory, olej, bakalie, herbata czy kawa.

Świąteczna zbiórka będzie prowadzona w ponad 100 sklepach Netto. Szczegółowa lista lokalizacji dostępna jest tutaj. Akcja obejmuje wszystkie województwa w kraju, w tym sklepy sieci Netto m.in. w Inowrocławiu, Szydłowcu, Biłgoraju, Słupsku, w Szczecinie, Oświęcimiu, w Kielcach czy w Radomiu.

W trakcie 21 przeprowadzonych przez Caritas do tej pory zbiórek zebrano aż 7 166 ton żywności, z czego 20 ton w Netto, które jest partnerem akcji od jej 20 edycji. Dzięki zbiórkom wsparto jak dotąd aż 1 266 000 osób.

Dyskont zaangażowany społecznie

Netto od początku swojej obecności w Polsce, aktywnie działa na rzecz potrzebujących, współpracując z licznymi organizacjami pozarządowymi. Zaangażowanie to opiera się na dwóch głównych filarach: cyklicznych zbiórkach żywności oraz stałym przekazywaniu nadwyżek produktów spożywczych z ponad 550 sklepów w całej Polsce.

Sieć dyskontów Netto w 2022 r. przekazała niemal 4,8 mln kg żywności, której wartość wyniosła blisko 32 mln zł. To wartość dwukrotnie wyższa niż za 2021 r.



Źródło: Netto

tagi: Netto , Caritas , Wielkanoc , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,