Ustalenia Barometru E-shopper 2021 potwierdzają bardziej racjonalne podejście e-konsumentów do kwestii pieniędzy jako jednego z trendów konsumenckich, który utrzymuje się także po wyhamowaniu pandemii.
W raporcie wyodrębniono profil e-konsumentów zwracających uwagę na cenę. Stanowią oni 10 proc. Europejczyków kupujących online. Cechuje ich długi „staż” w zakupach internetowych, większość z nich zaczęła kupować w sieci już ponad 10 lat temu.
Wyróżnikiem tej grupy e-konsumentów jest racjonalne podejście do wydawania pieniędzy w Internecie. Nie wykazują spontanicznych zachowań zakupowych typowych dla innych e-kupujących, są oszczędni, odpowiedzialni i decydują się na zakupy online tylko w rozsądnej cenie.
Jakiego doręczenia oczekują konsumenci, dla których ważny jest poziom cen?
Dla nabywców z tej grupy ważna jest wygoda, co przejawia się w ich podejściu do dostawy zamówionych produktów. Chcą mieć pewność, że doręczenie jest zgodne z ich rozkładem dnia i preferencjami - a nie na odwrót.
Więcej informacji na temat wniosków z analizy za 2021 r: https://www.dpd.com/wp-content/uploads/sites/260/2022/03/Barometr-e-shopper_2021.pdf
[1] https://media.big.pl/informacje-prasowe/682119/ceny-w-gore-wydatki-w-dol-polacy-chca-ciac-koszty-wyjatek-robia-dla-zywnosci-zdrowia-i-domowych-pupili
tagi: handel , sprzedaż online , trendy konsumenckie , e-handlu , ekonomia , gospodarka ,
28 października w Teatrze Kamienica w Warszawie odbędzie się...
Napoje w małych opakowaniach stanowią jedną z kluczowych...
Łódzki przedsiębiorca stanął na czele największej tego...
Choć coraz więcej europejskich firm z sukcesem wdraża...
Polityka wciąż blokuje rozwój rynku kryptowalut ...
W 2024 r. polskie bezpośrednie inwestycje zagraniczne wzrosły...
Mennica Skarbowa prognozuje rekordową sprzedaż ponad 20 ton...
Najem zwrotny zyskuje popularność jako elastyczna i...