Handel

Kim jest e-konsument zwracający uwagę na cenę?

Piątek, 22 kwietnia 2022
Zmieniające się trendy konsumenckie wpływają na kierunki rozwoju e-handlu i skupiają uwagę przedsiębiorców. Jak wskazuje badanie Quality Watch zrealizowane na zlecenie Big InfoMonitor z czerwca 2021 roku, narastająca niepewność ekonomiczna w czasach pandemii skłoniła Polaków do większej rezerwy w gospodarowaniu finansami: aż 42 proc. respondentów stara się wydawać pieniądze w sposób bardziej przemyślany niż przed wybuchem COVID-19.[1]

Ustalenia Barometru E-shopper 2021 potwierdzają bardziej racjonalne podejście e-konsumentów do kwestii pieniędzy jako jednego z trendów konsumenckich, który utrzymuje się także po wyhamowaniu pandemii.
 
W raporcie wyodrębniono profil e-konsumentów zwracających uwagę na cenę. Stanowią oni 10 proc. Europejczyków kupujących online. Cechuje ich długi „staż” w zakupach internetowych, większość z nich zaczęła kupować w sieci już ponad 10 lat temu.
 
Wyróżnikiem tej grupy e-konsumentów jest racjonalne podejście do wydawania pieniędzy w Internecie. Nie wykazują spontanicznych zachowań zakupowych typowych dla innych e-kupujących, są oszczędni, odpowiedzialni i decydują się na zakupy online tylko w rozsądnej cenie.
 
Jakiego doręczenia oczekują konsumenci, dla których ważny jest poziom cen?

Dla nabywców z tej grupy ważna jest wygoda, co przejawia się w ich podejściu do dostawy zamówionych produktów. Chcą mieć pewność, że doręczenie jest zgodne z ich rozkładem dnia i preferencjami - a nie na odwrót.


Więcej informacji na temat wniosków z analizy za 2021 r: https://www.dpd.com/wp-content/uploads/sites/260/2022/03/Barometr-e-shopper_2021.pdf




[1] https://media.big.pl/informacje-prasowe/682119/ceny-w-gore-wydatki-w-dol-polacy-chca-ciac-koszty-wyjatek-robia-dla-zywnosci-zdrowia-i-domowych-pupili

 

 

tagi: handel , sprzedaż online , trendy konsumenckie , e-handlu , ekonomia , gospodarka ,