Z rynku FMCG

Od 1 lutego Netto z cenami niższymi o VAT

Piątek, 28 stycznia 2022
Netto od 1 lutego obniży o VAT ceny produktów spożywczych, które aktualnie objęte są stawką podatku wynoszącą 5 proc. Tym samym paragony za zakupy w sklepach sieci będą niższe. Za co zapłacimy mniej? Lista jest długa.
- To jasne, że w naszych sklepach będzie można skorzystać na obowiązującej od 1 lutego obniżce stawki VAT z 5 proc. do 0 proc. Działamy w interesie naszych klientów, dlatego mogą się oni spodziewać jeszcze niższych paragonów, robiąc u nas zakupy od początku lutego – podkreśla Hugo Mesquita, CEO Netto Polska. 

Produkty spożywcze, które dziś objęte są stawką VAT wynoszącą 5 proc., stanowią ponad 50 proc. stałego asortymentu Netto. Obniżki będą zatem dotyczyły tzw. artykułów codziennego użytku. Mowa m.in. o produktach przemysłu mleczarskiego, przetworach ze zbóż i wyrobach piekarniczych oraz niektórych napojach. Od 1 lutego zmniejszą się także ceny mięsa, ryb, warzyw i owoców (świeżych i przetworzonych) oraz orzechów jadalnych. 

– Może obniżki nie będą wysokie, ale biorąc pod uwagę długość listy produktów nimi objętych, klienci z pewnością je odczują. W naszych sklepach od 1 lutego ceny wielu produktów, w tym przede wszystkim tych kupowanych na co dzień, będą niższe – dodaje Mesquita.

Obok zmiany stawki VAT na korzystniejszą, Netto realizuje politykę cenową, która dba o portfele klientów. Rabaty zmieniające się co tydzień, które obejmują najczęściej kupowane przez klientów produkty, promocje czasowe, specjalne ceny na wybrane produkty na konkretny dzień tygodnia czy oferty weekendowe na wybrany asortyment to tylko niektóre z mechanizmów które stosuje Netto.

– Jesteśmy po stronie klientów, chcemy by odczuwali korzyść z zakupów w Netto. Sami też przecież jesteśmy konsumentami i wiemy, że cena jest kluczowym czynnikiem podczas zakupów. Dlatego w najbliższym czasie planujemy jeszcze więcej działań, które wzmocnią atrakcyjność cenową Netto – zapowiada Mesquita.

Ulotka Netto z cenami obniżonymi o VAT znajduje się tutaj.



tagi: Netto , VAT , ceny , rynek spożywczy , FMCG , sprzedaż handel , konsument , przemysł spożywczy ,