FoodCare jest jednym z największych i najszybciej rozwijających się krajowych producentów żywności. W 2012 r. motorami sprzedaży spółki z podkrakowskiego Zabierzowa były przede wszystkim: kultowa marka FRUGO, napój energetyczny BLACK oraz marka produktów deserowych Gellwe. Sprzedaż FRUGO przekroczyła w ub. r. 300 mln butelek. W tym czasie BLACK zyskał pozycję lidera w kategorii napojów energetycznych, z udziałami w rynku na poziomie 19 proc. pod względem ilościowym (w sztukach).
W grudniu po zakupie marki BLOW do portfolio napojów energetycznych FoodCare dołączył pierwszy w Polsce energetyk skierowany do kobiet. Obok BLACK Energy Drink i N-GINE jest to trzeci napój energetyczny produkowany przez koncern spożywczy z Zabierzowa. Tym samym, FoodCare jest obecnie największym producentem wyrobów tej kategorii w Polsce.
„Mimo trudnej sytuacji gospodarczej, w 2012 r. udało nam się wypracować bardzo dobre wyniki finansowe. W dalszym ciągu stawiamy na dynamiczny rozwój portfela naszych produktów i ich zagraniczną ekspansję” – powiedział Wiesław Włodarski, Prezes FoodCare. – „Prowadzimy zaawansowane rozmowy z kolejnymi partnerami handlowymi i zagranicznymi importerami. W 2013 r. planujemy jeszcze silniej zaznaczyć swoją obecność na arenie międzynarodowej m.in. w rynku rosyjskim” – dodaje Wiesław Włodarski.
Spółka należąca do Wiesława Włodarskiego odnotowała 30 proc. wzrost eksportu w 2012 r. w porównaniu do 2011 r. Obecnie przychody pochodzące z eksportu stanowią blisko 10 proc. całościowych obrotów firmy i w 2012 r. wyniosły 64,3 mln zł. Flagowe marki FoodCare importuje dziś
38 krajów. Głównymi importerami takich brandów, jak Gellwe, FRUGO, BLACK i Fitella są obecnie: Wielka Brytania, Węgry, Czechy, Słowacja, Bułgaria, Turcja czy USA. W 2012 r. do grona importerów dołączyły także: niemal cała Afryka, kraje arabskie, Izrael, Rosja, Ukraina, Białoruś, Szwecja i Chiny. Spółka stale pracuje nad rozwojem eksportu – planuje m.in. znacznie zwiększyć swój udział w rynku rosyjskim.
Dynamicznie rosnąca sprzedaż marek FRUGO i BLACK Energy Drink, skłoniła FoodCare do rozbudowania zakładu w Niepołomicach. Sfinalizowana w 2012 roku inwestycja warta 45 mln zł pozwoliła na zwiększenie powierzchni fabryki aż o 70 proc. Obecnie w zakładzie w ciągu godziny produkowanych jest kilkadziesiąt tysięcy butelek i puszek napojów BLACK, FRUGO, N-GINE, 4MOVE i BLOW. W związku z dynamicznym rozwojem portfolio w 2012 r., spółka planuje dalsze inwestycje w zakładzie produkcyjnym w Niepołomicach w wysokości ok. 4-5 mln EUR. Spółka sukcesywnie pracuje również nad dalszym rozwojem portfela produktów – najbliższe debiuty związane są z marką Fitella. Na tym etapie firma nie ujawnia jednak bardziej szczegółowych informacji.