W 2013 roku firma planuje wzrost przychodów ze sprzedaży o około 5 proc., nie wliczając w to przejęć. Jednym z motorów wzrostu mają być m.in. wejścia w nowe, duże kategorie. Nowością, która właśnie pojawiła się w ofercie są dania gotowe „Lubella – szybko z patelni”.
W 2012 roku zostały zakończone duże inwestycje takie jak: zwiększenie mocy produkcyjnych w zakładzie w Tychach oraz budowa nowoczesnej oczyszczalni ścieków w Olsztynku. W roku bieżącym firma planuje na inwestycje produkcyjne wydać ok. 110 milionów zł.
W 2012 roku przychody ze sprzedaży Grupy Maspex Wadowice, jednej z największych polskich firm w Europie Środkowo – Wschodniej w segmencie produktów spożywczych, osiągnęły poziom 2,91 mld zł. W porównaniu z rokiem ubiegłym to wzrost o 10%, czyli o prawie 270 milionów zł. Maspex ze swoimi sokowymi markami m.in. Tymbark i Kubuś osiągnął rekordowe wyniki sprzedaży w segmencie soków, nektarów i napojów, co przełożyło się na znaczący wzrost udziałów rynkowych do poziomu 50,6% (źródło: Maspex za Nielsen – cała Polska, panel handlu detalicznego, w okresie MAT XII 2012 w kategorii soki, nektary i napoje bez produktów private labels, ilościowo). Firma umocniła również pozycję m.in. w rynku makaronów i mąk z marką Lubella, produktów instant (Puchatek, DecoMorreno, Cremona, Ekland) oraz suplementów diety z marką Plusssz, która jest najczęściej kupowanym preparatem witaminowym w Polsce (źródło: IMS styczeń-grudzień 2012).
„W 2012 roku udało się nam zwiększyć sprzedaż we wszystkich obszarach biznesu i we wszystkich kanałach dystrybucji, co pokazuje, że dobre, wyraziste marki są w stanie nawet w okresach trudniejszych umacniać swoją pozycję na rynku. Uznajemy to za olbrzymi sukces będący efektem skutecznych działań marketingowych i handlowych oraz dobrego wykorzystania naszej przewagi technologicznej” – mówi Krzysztof Pawiński, prezes zarządu Maspex Wadowice.
W ubiegłym roku Grupa Maspex Wadowice osiągnęła też wzrost sprzedaży zagranicznej w porównaniu z poprzednim rokiem. Obecnie stanowi ona 34% przychodów ze sprzedaży. Niewątpliwe oprócz krajów, gdzie spółka ma własne oddziały (Rumunia, Węgry, Czechy, Słowacja, Rosja, Bułgaria), nadal atrakcyjnymi rynkami dla Maspeksu są m.in: Pribałtyka, Bałkany, Wielka Brytania, Irlandia, USA, Kanada, Kraje Nordyckie. W segmencie soków, nektarów i napojów bardzo dużym zainteresowaniem wśród klientów zagranicznych cieszy się marka Kubuś, a także soki i napoje Tymbark (szczególnie egzotyczna linia Owoców Świata od Tymbarku). Z oferty produktów instant bardzo dobrą sprzedaż odnotowały m.in. La Festa w kategoriach cappuccino, czekolady i 3 w 1 oraz herbatki rozpuszczalne Ekland, kakao Brumi (w Polsce Puchatek) i zabielacze do kawy Coffeeta. Łącznie produkty Grupy Maspex Wadowice trafiają do ponad 50 krajów na całym świecie.
Rok 2012 to także realizacja 15 akwizycji Maspeksu. Tymbark Maspex Romania, spółka należąca do Grupy Maspex Wadowice, zakupiła znane na rumuńskim rynku spożywczym marki produktów m.in. marki krakersów Salatini i precli Capollini, jak również linie produkcyjne do ich wytwarzania. Salatini i Capollini to najstarsze na rynku rumuńskim marki krakersów i precli. To również zdecydowani liderzy w swoich segmentach, do których należy 1/3 rynku krakersów i ok. 20% rynku precli. Marki te cieszą się również bardzo wysoką świadomością wśród konsumentów – około 90% konsumentów zna markę Salatini, a ponad 80% markę Capollini. Rynek krakersów i precli w Rumunii rośnie i jest perspektywiczny. Sfinalizowanie transakcji nastąpi po uzyskaniu zgody Urzędu Antymonopolowego. Tymbark Maspex Romania to znany w Rumunii producent produktów instant, soków, nektarów i napojów oraz makaronów. Spółka pojawiła się na rynku rumuńskim w 1996 roku i obecnie jest jednym z największych polskich inwestorów w Rumunii. Należące do firmy marki takie jak: Tedi (w Polsce Kubuś), Tymbark, La Festa, Ekland, czy Coffeeta to zdecydowani liderzy w swoich kategoriach. Rynek rumuński to drugi rynek po polskim, na którym Maspex realizuje największe obroty.
W 2013 roku firma planuje wzrost przychodów ze sprzedaży o około 5 proc., nie wliczając w to przejęć. Jednym z motorów wzrostu mają być m.in. wejścia w nowe, duże kategorie. Nowością, która właśnie pojawiła się w ofercie, są dania gotowe „Lubella – szybko z patelni” w trzech wariantach: „Pieczarkowe świderki”, „Pikantne rurki” oraz „ Szpinakowe świderki”. To prawdziwe danie makaronowe już w 15 minut z jednej patelni (łatwość i wygoda). Połączenie makaronu z pszenicy durum od Lubelli z wyśmienitym sosem bez konserwantów, bez sztucznych barwników, bez glutaminianu sodu. Pierwsza tego typu propozycja w Polsce.
„Wprowadzenie na rynek nowości „Lubella – szybko z patelni” to kolejny krok w realizacji naszej strategii. Lubella to marka kulinarna – oferująca nie tylko makaron, ale także gotowe dania. Myślenie o dalszym rozwoju jest równoznaczne z innowacyjnym podejściem do kategorii, szczególnie ze strony lidera. Nasze nowości to także inspiracja dla konsumentów, jak wykraczać poza standardową kuchnię makaronową” - dodaje Krzysztof Pawiński.
W 2012 roku zostały zakończone duże inwestycje takie jak: zwiększenie mocy produkcyjnych w zakładzie w Tychach oraz budowa nowoczesnej oczyszczalni ścieków w Olsztynku. W roku bieżącym firma planuje na inwestycje produkcyjne wydać ok. 110 milionów zł. Część tej kwoty zostanie przeznaczonych na rozbudowę zakładu i powierzchni magazynkowych w Wadowicach, gdzie wytwarzane są produkty instant. Około 30 milionów będzie zainwestowanych w zwiększenie naszych mocy produkcyjnych w części sokowej. Firma jest także w tracie zdobywania pozwoleń związanych z rozbudową zakładu Lubelli w Lublinie, gdzie powstanie m.in. nowoczesne centrum logistyczne. Wartość tej inwestycji to ok. 50 milionów zł.
tagi: Maspex , Grupa Maspex Wadowice , Lubella , Tymbark , Kubuś ,
W kwietniu ceny w sklepach wzrosły rdr. średnio o 5,6%, czyli...
Grupa Eurocash w pierwszym kwartale 2025 r. wypracowała 6,9...
W I kw. 2025 r. stwierdzono 9,3 tys. przestępstw kradzieży w...
Mennica Skarbowa odnotowała około 50-procentowy wzrost...
Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać...
Obecnie 49,1% Polaków dobrze ocenia swoją sytuację...
Platforma strategicznego dialogu w Warszawie i Waszyngtonie...
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek...