Sprzedawca nie może żądać od konsumenta aby ten, w przypadku składania reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową, dostarczył reklamowany towar w oryginalnym opakowaniu. Brak oryginalnego opakowania nie może być w takiej sytuacji podstawą odmowy przyjęcia reklamacji.
Inaczej jest gdy konsument składa reklamację na podstawie gwarancji. Gwarancja jest dobrowolnym oświadczeniem gwaranta określającym obowiązki gwaranta oraz uprawnienia kupującego, w przypadku, gdy właściwość sprzedanego towaru nie odpowiada właściwości wskazanej w tym oświadczeniu. Sprzedawca może żądać dostarczenia towaru w oryginalnym opakowaniu, jeżeli taki wymóg został zamieszczony w gwarancji.”
Kolumnę przygotowują prawnicy firmy prawniczej
Kochański Zięba Rąpała i Partnerzy
www.kochanski.pl
tagi: Kochański Zięba Rąpała i Partnerzy ,
W lipcu ceny w sklepach były średnio o 5,7% wyższe niż rok...
Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję...
Startujący niedługo system kaucyjny nie jest gotowy do...
Rozmowę kwalifikacyjną warto traktować jak dialog...
Zdaniem ekspertów, dane pokazują coraz większą...
W obliczu narastających napięć geopolitycznych i...
To coraz istotniejszy klient dla sektora bankowego...
Instytucje kontrolujące stopniowo zmieniają swój charakter...