Nieustannie słyszymy o globalnym kryzysie, czy ten czas to dobry okres dla firm typu Cash&Carry?
» Uważam, że pierwsza fala kryzysu jest za nami. Od początku roku we wszystkich sektorach odczuwamy wzrost popytu. Prognozujemy także, że wydarzenia związane z Euro 2012 przyczynią się do znacznego wzrostu obrotów w naszej sieci. Wielu naszych klientów, wiąże duże nadzieje z Mistrzostwami Europy. Jak pokazuje doświadczenie innych krajów – organizatorów, w tym czasie można liczyć na zwiększoną podaż w sklepach detalicznych, jak i znacznie większe obroty w restauracjach i hotelach.
Jak Selgros będzie zachęcał klientów do robienia zakupów w swoich hurtowniach?
» Podstawą naszego działania jest oferowanie klientom szerokiej gamy produktów, w jak najlepszej cenie. Obecnie w każdej z naszych 14 hurtowni wystawiamy około 40 tysięcy produktów, ilość bardzo rzadko spotykaną w polskim handlu. Podstawa oferty jest taka sama w każdej hali, jednak lokalnie uzupełniają ją produkty regionalne. Sądzę, że dla klientów równie ważna jest stała pomoc i opieka z naszej strony. Zawsze kładziemy duży nacisk na jak najlepszą obsługę klienta. Potwierdzeniem naszych starań jest fakt, że w tym roku po raz drugi z kolei otrzymaliśmy „Złoty Laur Klienta 2011” w kategorii „Handel hurtowy”. Nagroda ta, tym bardziej jest dla nas ważna, że przyznają ją sami konsumenci.
Bogaty asortyment to jeden z wyróżników Selgros, czy na bieżąco wprowadzacie nowe produkty do oferty?
» Oczywiście. Przede wszystkim doskonale znamy naszych klientów i wiemy jakiego rodzaju towarów szukają. Dlatego inny asortyment znajdziemy w hurtowni w Białymstoku, a inny we Wrocławiu. Selekcjonujemy produkty oferowane przez producentów, biorąc pod uwagę kryterium wysokiej jakości w rozsądnej cenie. Jeżeli jakiegoś produktu nie ma aktualnie w naszej ofercie, klienci mogą zgłosić takie zapotrzebowanie u kierownika hali, który jeśli będzie tylko taka możliwość zamówi odpowiedni towar. Wielu naszych klientów ceni takie indywidualne podejście.
W czym jeszcze objawia się to indywidualne podejście?
» Jesteśmy jedyną firmą branży Cash&Carry w Polsce, która prowadzi własny rozbiór mięsa. Jego atutami jest świeżość, wysoka jakość oraz wyśmienite walory kulinarne. Dotyczy to mięsa wieprzowego, wołowego i cielęcego. Oferowane przez Selgros elementy mięsne uzyskiwane są z surowca o najwyższej klasie mięsności E i S. Dodatkowo przygotowujemy rozbiór poszczególnych elementów według życzenia klienta. Jest to propozycja szczególnie interesująca dla restauratorów.
Ale inne rodzaje mięs też znajdują się w ofercie?
» Poza wspomnianymi wcześniej wołowiną, wieprzowiną i cielęciną można kupić: jagnięcinę i baraninę, dziczyznę – mięso z dzika, jelenia i sarny, mięsa strusia i kangura, królika oraz szeroki wybór drobiu. W niektórych hurtowniach proponujemy także wędliny z własnej wędzarni. To kolejna unikatowa propozycja dla klientów Selgros.
Selgros wprowadza także wyjątkowe stoiska rybne.
» Rzeczywiście od zeszłego roku nowobudowane hurtownie Selgros są wyposażone w duże i atrakcyjne stoiska rybne. Pierwszą halą, która oferuje świeże ryby była nowa druga hala we Wrocławiu. Docelowo chcemy, żeby wszystkie hurtownie oferowały klientom ryby i owoce morza. Nasza pierwsza hala – poznańska, którą właśnie gruntownie zmodernizowaliśmy, również oferuje bardzo duży wybór świeżych ryb i owoców morza. Regularne dostawy dwa razy w tygodniu oraz szeroki asortyment są interesujące w szczególności dla klientów z sektora gastronomii i hotelarstwa.
Mięso i ryby to produkty, które wymagają specjalnego traktowania. Jak Selgros dba, aby asortyment był zawsze świeży i zdrowy?
» Zgodnie z obowiązującymi w Polsce i w całej Unii Europejskiej normami, firma Selgros wdrożyła system HACCP, który zapewnienia wysoką jakość produktu spożywczego, a w konsekwencji zdrowie i bezpieczeństwo konsumenta. Wprowadzony system HACCP daje nam możliwość pełnej kontroli nad produktem, począwszy od etapu przyjęcia surowca oraz produktów, poprzez produkcję, magazynowanie, aż do momentu sprzedaży. Dlatego nasi klienci mogą mieć pewność, że oferowane produkty zawsze są świeże i bezpieczne.
Dziękuję za rozmowę.