Kategorie produktów

Sokołów: Mijający rok był dla branży mięsnej wyjątkowo wymagający

Poniedziałek, 15 grudnia 2025 HURT & DETAL Nr 12/238. Grudzień 2025
Mijający rok był dla branży mięsnej wyjątkowo wymagający. Mierzyliśmy się z rosnącymi kosztami produkcji, restrykcjami wynikającymi z chorób zwierząt oraz rekordowo wysokimi cenami i ograniczoną dostępnością surowca, głównie wołowiny.
Mimo tych wyzwań udało nam się osiągnąć wyznaczone cele. Zrealizowaliśmy kluczowe inwestycje o łącznej wartości ok. 125 mln złotych, zoptymalizowaliśmy wiele procesów i poprawiliśmy efektywność pracy. Rozbudowaliśmy instalacje fotowoltaiczne, dzięki czemu ich moc wzrośnie 10-krotnie i pozwoli ograniczyć zużycie energii. Rozwinęliśmy także działalność eksportową: wznowiliśmy sprzedaż naszych wyrobów do Korei Południowej oraz umocniliśmy pozycję na rynkach europejskich. Rynek coraz silniej przesuwa się w stronę produktów convenience: od wędlin plastrowanych po dania gotowe i koncepty „on the go”. W 2025 roku wprowadziliśmy 85 nowych produktów zgodnych z oczekiwaniami konsumentów. Przykładem tego są doskonałe wędliny plastrowane, szynka i schab „Jak u Dziadka” – o wysokiej mięsności, wędzone w tradycyjny sposób drewnem olchowo-bukowym, PRZEkąski Sokołów – cieniutkie plasterki kiełbas w wygodnym kubeczku czy dania gotowe: klopsiki, kotlety mielone i kotlety schabowe. W 2026 roku zamierzamy kontynuować nasz rozwój poprzez inwestycje w automatyzację procesów, podnoszenie efektywności, umacnianie marki Sokołów oraz budowanie szerokiej dostępności naszych produktów – zarówno w kraju, jak i za granicą.

Przemysław Gostkiewicz
Prezes Zarządu
Sokołów



tagi: Sokołów , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,