Kategorie produktów

BZK Alco: Rok 2025 był dla nas czasem dynamicznych zmian

Poniedziałek, 15 grudnia 2025 HURT & DETAL Nr 12/238. Grudzień 2025
Rok 2025 był dla nas czasem dynamicznych zmian oraz ważnych premier produktowych. Wyróżnienie konsumentów zdobyła marka ILUSIUM – nowość wprowadzona do sprzedaży w połowie roku. To propozycja idealnie wpisująca się w trend niskoalkoholowych drinków gotowych do spożycia, kategorii rozwijającej się wyjątkowo szybko dzięki rosnącej potrzebie lekkości, wygody i różnorodności smakowej.
Pozytywne przyjęcie ILUSIUM potwierdziło, że kierunek ten będzie miał duże znaczenie również w kolejnych latach. Jednocześnie niezmiennie mocną pozycję zachowuje linia Adam Mickiewicz, doceniana za elegancję, jakość i uniwersalność. Wódka czysta oraz likiery smakowe sprawdzają się zarówno w klasycznych koktajlach, jak i w bardziej odświętnych, celebracyjnych okazjach – dzięki czemu marka naturalnie towarzyszy konsumentom w różnych momentach roku. W mijającym czasie obserwowaliśmy dalszy wzrost znaczenia segmentu premium, produktów smakowych oraz kategorii o niższej mocy alkoholu. Konsumenci poszukują nie tylko jakości, lecz także nowych doznań i form konsumpcji. W 2026 roku planujemy rozwijać portfolio zgodnie z trendami rynkowymi i oczekiwaniami naszych klientów. Skupimy się nie tylko na kategorii wódek i likierów, będziemy również kontynuować wsparcie kategorii drinków niskoalkoholowych pod naszą marką ILUSIUM.


Barbara Małaszczuk
Brand Manager
BZK Alco




tagi: BZK Alco , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,