Wiadomości

JNT Group wchodzi na rynek hiszpański – przejmuje winnicę Marques de Monistrol

Poniedziałek, 06 października 2025
6 października w Madrycie Jakub Nowak podpisał umowę zakupu Marques de Monistrol, jednej z najstarszych winnic produkujących cavę w Hiszpanii. Transakcja otwiera nowy rozdział w ekspansji zagranicznej JNT Group i umacnia jej pozycję na rynku globalnym.
JNT Group dynamicznie realizuje strategię ekspansji międzynarodowej. W ubiegłym roku spółka przejęła większościowy pakiet udziałów firmy DOMENIILE BOIERU SRL, w skład której wchodzi między innymi 200 hektarów winnic w Ciumbrud i Sebes. Dzięki temu firma wprowadziła szeroko do Polski wina z Transylwanii, a jednocześnie aktywnie sprzedaje na rynku rumuńskim swoje polskie marki. 

Zakup winnicy w Hiszpanii, której zdolności produkcyjne sięgają 12 mln butelek cavy rocznie, otwiera  dalsze możliwości dynamicznego rozwoju.

Dla strategii globalnej transakcja ta ma kluczowe znaczenie, ponieważ otwiera Grupie okno na świat, co daje nam ogromny potencjał wzrostu – wyjaśnia Jakub Nowak, prezes zarządu JNT Group. –  Przejmując Marques de Monistrol, nie tylko aktywnie wchodzimy na rynek hiszpański, na którym planujemy sprzedawać inne produkty, takie jak Monte Santi czy alkohole mocne, ale jednocześnie otrzymujemy szeroki dostęp do wielu światowych rynków. 70% produkcji cavy sprzedawane jest bowiem na eksport,  a wraz z nią będziemy szeroko dystrybuować inne produkty Grupy. To pozwoli nam skalować biznes i znacznie przybliży do celu, który stanowi obecność  na 50 rynkach w ciągu najbliższych 3-5 lat.

Marques de Monistrol to druga najstarszy producent  produkujący cavę w Hiszpanii działająca od 1882 roku. Położona jest w regionie Sant Sadurní d'Anoia, charakteryzującym się idealnymi warunkami do zrównoważonej uprawy winorośli. Od 1882 roku wytwarzane w Marques de Monistrol wina zdobywały medale i wyróżnienia podczas ważnych konkursów branżowych w Paryżu, Brukseli, 

Barcelonie  a tylko w ciągu ostatnich dziesięciu lat otrzymały one 165 nagród o wymiarze międzynarodowym.

Będziemy pisać dalszą historię tej ponad 143-letniej marki i aktywnie wspierać jej rozwój – zapewnia Jakub Nowak, prezes zarządu JNT Group. 




Źródło: PANKOWALSKI STRATEGICZNIE 
Fot: mat. prasowe




tagi: JNT Group , winnica , Marques de Monistrol , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,