Z rynku FMCG

Lidl Polska wspiera lokalnych producentów

Piątek, 22 sierpnia 2025
Z okazji zbliżającego się Dnia Polskiej Żywności Lidl Polska podkreśla znaczenie współpracy z krajowymi producentami. W ofercie sieci znajduje się już ponad 400 artykułów opatrzonych etykietą „Produkt Polski”, co potwierdza, że rodzime wyroby zajmują szczególne miejsce na sklepowych półkach Lidl Polska.
25 sierpnia, Dzień Polskiej Żywności, to doskonała okazja, by docenić regionalne smaki, a także różnorodność naszych wyrobów – od świeżych warzyw i owoców, przez nabiał oraz sery, przetwory aż po pieczywo. Możemy być dumni m.in. z tego, że Polska należy do europejskiej czołówki producentów jabłek. Według danych Eurostatu 3 na 10 jabłek wyprodukowanych w Unii Europejskiej w 2023 r. zebrano w Polsce1. To dowód na to, że polskie produkty rolno-spożywcze mają ogromny potencjał i cenione są na wielu rynkach. Dla Lidl Polska wspieranie tego, co polskie, ma bardzo istotne znaczenie.

Silna współpraca z polskimi dostawcami

W strategii Lidl Polska szczególne miejsce zajmuje współpraca z krajowymi producentami. Aktualnie sieć współdziała z ponad 850 polskimi dostawcami, a na półkach sklepów można znaleźć przeszło 400 artykułów oznaczonych etykietą „Produkt Polski”. W samym 2024 roku dzięki kooperacji z Lidl Polska aż 340 rodzimych przedsiębiorstw zyskało możliwość sprzedaży swoich wyrobów na rynkach 28 państw, osiągając wartość eksportu bliską 6,9 miliarda złotych. Od 2018 do 2024 roku całkowita wartość polskiego eksportu realizowanego przez międzynarodową sieć Lidl przekroczyła 32 miliardy złotych. Największym uznaniem za granicą pod względem wartościowym oraz ilościowym cieszyło się polskie mięso i wędliny, nabiał, mrożonki, ciastka i słone przekąski oraz pieczywo.

– Stawiamy na wysoką, powtarzalną jakość oferowanych produktów, dlatego współpracujemy z najlepszymi producentami w kraju. Dzień Polskiej Żywności to idealny moment, aby pokazać, jak ważna jest ta współpraca oraz znaczenie lokalnych smaków, które odgrywają kluczową rolę w codziennych wyborach konsumentów. Świętując razem z klientami i partnerami biznesowymi, chcemy podkreślić, że rodzima żywność to nie tylko tradycja, ale także przyszłość i siła polskiej gospodarki – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs and CSR w Lidl Polska.

Firma weźmie także udział w Targach POLAGRA, w dniach 24-26 września 2025 r., oraz towarzyszących im Targach Smaki Regionów, w dniach 26-28 września 2025 r., organizowanych przez Grupę MTP w Poznaniu. Jako Partner Główny wydarzenia, sieć planuje szereg działań promujących rodzimą produkcję żywności – w tym warsztaty dla dostawców, degustacje i prezentację polskich produktów dostępnych w ofercie Lidl Polska.

Lidl Polska to firma odpowiedzialna społecznie, która nieustannie angażuje się w działania mające istotne znaczenie dla społeczeństwa, a jej działalność ma silny wpływ na krajową gospodarkę. Sieć nie tylko rozwija sektor handlu detalicznego, ale także ma szeroki wpływ na inne branże. Jej działalność operacyjna przekłada się na korzyści dla dostawców towarów i usług, co wzmacnia wiele sektorów polskiej gospodarki.



Źródło: Komunikacja Plus
Fot: mat. prasowe





tagi: Lidl Polska , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,