Kampanie i Promocje

Kampania społeczna Trzymaj Pion zawitała nad morze

Poniedziałek, 11 sierpnia 2025
W ramach kampanii Grupy Żywiec Trzymaj Pion pod hasłem „Nakręć mile, nie promile”, wejście na molo przy trasie rowerowej R10 na dwa dni zamieniło się w edukacyjny przystanek z atrakcjami, konkursami i inspirującymi rozmowami.
– Kampanię Trzymaj Pion prowadzimy już od 9 lat, a naszym celem od samego początku jest zwiększanie świadomości konsumentów na temat odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Podczas tegorocznej edycji spotkaliśmy się w Gdańsku, żeby po raz kolejny promować trzeźwość za kierownicą – jednak nie tylko pojazdów mechanicznych, ale zwłaszcza rowerów i hulajnóg elektrycznych – mówi Oliwia Tran, kierowniczka ds. zrównoważonego rozwoju w Grupie Żywiec.

Wydarzenie miało przede wszystkim charakter edukacyjny. Można było porozmawiać z przedstawicielami Policji czy ekspertami o bezpieczeństwie na drodze oraz przekonać się, jak alkohol wpływa na czas reakcji. Emocje wzbudzał także konkurs wiedzy o przepisach ruchu drogowego w stylu „Familiady” oraz waga przeciążeniowa, która wskazywała jak bardzo zmienia się waga naszego ciała podczas wypadku przy dużej prędkości.

– Nawet niewielkie ilości alkoholu zaburzają zdolność prowadzenia pojazdu, powodując tzw. widzenie tunelowe, przez co kierowca nie dostrzega tego, co dzieje się po bokach – w tym pieszych wchodzących na jezdnię. Alkohol wydłuża czas reakcji, destabilizuje koordynację ruchową i zdolność przewidywania sytuacji na drodze. To wszystko zwiększa ryzyko wypadku, szczególnie w nagłych sytuacjach, gdy liczy się każda sekunda – podkreśla Joanna Skrent, koordynator Zespołu Profilaktyki Społecznej Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku.

Jak dodaje Dorota Olszewska, Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego: – Kluczowa jest edukacja, która w angażujący sposób tłumaczy, skąd biorą się obowiązujące przepisy. Pomocne są w tym narzędzia takie jak alkogogle – czyli specjalne okulary symulujące upośledzenie układu nerwowego po spożyciu alkoholu. Odwiedzający nas goście mogli je założyć i spróbować wykonać proste, wcześniej ustalone zadania. Dzięki temu, będąc trzeźwymi, sami przekonywali się, jak bardzo spada koncentracja i koordynacja pod wpływem alkoholu.

Akcja „Trzymaj Pion” po raz kolejny udowodniła, że o ważnych sprawach można mówić lekko, ale skutecznie. Dziesiątki podpisów pod deklaracją „Nakręcam mile, nie promile” to dodatkowy gest poparcia dla przestrzegania zasad odpowiedzialnego poruszania się po drodze. Kampania trwa dalej, a jej przesłanie jest jasne: niezależnie od tego, czym jedziesz – odpowiedzialność zawsze jedzie z Tobą.




Źródło: FleishmanHillard in Poland
Fot: mat. prasowe



tagi: kampania społeczna , Trzymaj Pion , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,