Wiadomości

Sfinks z 102,62 mln zł przychodów po I półroczu 2025

Wtorek, 08 lipca 2025
Restauracje działające w sieci Sfinks Polska wypracowały w okresie od stycznia do końca czerwca 2025 r. przychody ze sprzedaży gastronomicznej w wysokości 102,62 mln zł wobec 99,5 mln zł rok wcześniej, co oznacza wzrost o 3,1% r/r.
Przychody gastronomiczne restauracji sieci Sfinksa (z wyłączeniem nieobjętej raportowaniem sieci Piwiarnia) w samym II kwartale 2025 r. wyniosły 52,3 mln zł wobec 52,02 mln zł rok wcześniej. 

- W II kwartale tego roku czerwiec był najlepszym miesiącem, jeśli chodzi o sprzedaż w restauracjach, w kwietniu i maju pogoda okazała się trochę kapryśna, co miało wpływ na funkcjonowanie ogródków sezonowych. Oprócz tego przychody naszej sieci cały czas są pod wpływem przekształceń lokali własnych na franczyzowe. W I półroczu 2025 dotyczyło to pięciu restauracji SPHINX, w tym popularnych warszawskich lokalizacji, ale też SPHINXów w Poznaniu czy Zakopanem. Na to nałożył się wciąż aktualny wpływ przekształceń dokonanych pod koniec zeszłego roku. Po zmianie restauracje czekają na nowe koncesje na sprzedaż alkoholu, przekształcenia także wpływają na kwestie pracownicze i wdrożenie nowych menadżerów, a wszystko to przejściowo przekłada się na obroty lokali i w konsekwencji także sieci. Restauracje mierzące się z takimi przejściowymi trudnościami notowały w pierwszej połowie tego roku spadki sprzedaży na poziomie nawet dwudziestu kilku procent w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, podczas gdy sprzedaż w najlepszych SPHINXach wzrosła w tym okresie nawet powyżej 30%. To pokazuje duży potencjał zwiększania sprzedaży sieci po ustabilizowaniu sytuacji w przekształcanych czy remontowanych restauracjach. Jednocześnie w II półroczu, oprócz nowych restauracji SPHINX w Lubinie i Jarocinie, pod koniec czerwca zaczął znów działać po remoncie SPHINX w Gdańsku w CH Manhatan, co także będzie miało pozytywny wpływ na obroty sieci w kolejnych miesiącach – komentuje Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.

Raportowana sprzedaż gastronomiczna obejmuje przychody ze sprzedaży netto osiągane przez lokale franczyzowe i własne w sieci Sfinks Polska. Sprzedaż gastronomiczna nie obejmuje przychodów sieci Piwiarnia. Jednocześnie spółka zwraca uwagę, że sprzedaż gastronomiczna nie jest tożsama z przychodami ze sprzedaży osiąganymi przez Sfinks Polska. Na te składają się przychody ze sprzedaży gastronomicznej wypracowywanej przez restauracje własne oraz przychody z opłat franczyzowych naliczane od sprzedaży gastronomicznej realizowanej przez restauracje franczyzowe. W tym drugim przypadku przychody ze sprzedaży gastronomicznej stanowią przychód franczyzobiorców.



Źródło: Practum Consulting
Fot: mat. prasowe



tagi: Sfinks Polska , restauracja , gastronomia , sprzedaż , handel , konsument ,