W ofercie sklepów Carrefour dostępnych jest już ponad 8250 lokalnych produktów pochodzących od małych, polskich producentów, którzy opierają swoje wyroby na sprawdzonych recepturach i starannie dobranych składnikach. Wybierając lokalne produkty, klienci nie tylko sięgają po autentyczny smak i wysoką jakość, ale także przyczyniają się do rozwoju rodzinnych gospodarstw, warsztatów rzemieślniczych i lokalnych firm, wspierając tym samym gospodarkę swoich regionów.
– Tydzień Dostawców Lokalnych to dla nas coś więcej niż tylko akcja handlowa, to prawdziwe święto lokalnych smaków, pasji i polskiego rzemiosła. Zależy nam na tym, aby klienci w całej Polsce mogli odkrywać unikalne, często ręcznie wytwarzane produkty, które powstają z troską o jakość, tradycję i środowisko. Dzięki tej inicjatywie dajemy przestrzeń małym producentom do zaprezentowania się szerokiemu gronu odbiorców, a jednocześnie tworzymy realną alternatywę dla masowych produktów, wspierając rozwój lokalnych społeczności i gospodarki regionalnej. Wpisuje się to w naszą szerszą strategię zrównoważonego rozwoju, której fundamentem są krótkie łańcuchy dostaw, lokalność oraz odpowiedzialne partnerstwo. Wierzymy, że przyszłość handlu to bliska współpraca z mikroproducentami i budowanie wartości dodanej nie tylko dla klientów, ale i dla całego ekosystemu, w którym funkcjonujemy – mówi Eric Yung, Dyrektor Handlowy i Supply Chain w Carrefour Polska.
Carrefour wspiera już setki lokalnych firm i zaprasza kolejneCarrefour Polska współpracuje już z blisko 500 lokalnymi dostawcami, wśród których znajdują się piekarze, serowarzy, pszczelarze, browarnicy, producenci przetworów, naturalnych kosmetyków i wielu innych unikalnych wyrobów, opartych na tradycyjnych recepturach i lokalnych składnikach. Ich liczba stale rośnie, ponieważ sieć oferuje przejrzyste i uproszczone warunki współpracy, możliwość dostaw nawet do jednego, wybranego sklepu, gwarancję odbioru produktów oraz dostęp do szerokiego grona klientów w całej Polsce.
Dzięki rozbudowanej strukturze sklepów i konsekwentnemu zaangażowaniu w promocję polskiej przedsiębiorczości Carrefour daje mikroproducentom realną szansę na rozwój działalności, budowanie rozpoznawalności marki oraz wzmocnienie pozycji na rynku – zarówno w skali lokalnej, jak i ogólnopolskiej.
Jednym z kluczowych elementów tej współpracy jest organizowany cyklicznie Tydzień Dostawców Lokalnych - ogólnopolska akcja promująca produkty wytwarzane przez małe, polskie firmy. Letnia edycja, która odbywa się w dniach 7–12 lipca ma szczególnie szeroki zasięg – po raz pierwszy produkty lokalnych dostawców są dostępne we wszystkich sklepach Carrefour w całej Polsce, niezależnie od ich odległości od miejsca produkcji. To wyjątkowa okazja, by klienci mogli poznać i zakupić wysokiej jakości, często ręcznie wytwarzane produkty, dotychczas dostępne tylko lokalnie. Akcja pozwala także nowym dostawcom na zaprezentowanie swojej oferty szerszemu gronu odbiorców i rozpoczęcie współpracy z siecią.
Wspólnie budujemy lepszy rynek„Tydzień Dostawców Lokalnych” to nie tylko oferta wyjątkowych produktów, ale także element długofalowej strategii Carrefour, która zakłada wspieranie polskich przedsiębiorców, promowanie lokalności oraz odpowiedzialnego podejścia do zakupów. Dzięki tej inicjatywie klienci mają realny wpływ na wspieranie polskiej gospodarki i zachowanie kulinarnego dziedzictwa.
Więcej informacji o programie Kupujemy Lokalnie oraz o tym, jak zostać dostawcą Carrefour, można znaleźć na stronie:
www.carrefour.pl/lp-kupujemy-lokalnie
Źródło: Carrefour
Fot: mat. prasowe