Handel

94% konsumentów oczekuje przecen na żywność z krótkim terminem

Poniedziałek, 07 lipca 2025
Rosnące koszty życia realnie wpływają na sposób, w jaki Polacy kupują jedzenie. Według najnowszego badania Too Good To Go i Opinia24, aż 75% konsumentów aktywnie ogranicza wydatki na żywność, a jednocześnie 94% oczekuje przecen dla produktów z krótkim terminem przydatności. Co istotne, 57% klientów odczuwa satysfakcję lub dumę z takich zakupów.
Dla sektora spożywczego, dystrybucji i retailu to wyraźny sygnał: zarządzanie nadwyżkami może stać się nie tylko rozwiązaniem operacyjnym, ale też elementem pozytywnego wizerunku.

W Polsce działa już ponad 8200 aktywnych partnerów Too Good To Go, a aplikacja – obecna na rynku od 6 lat – pomogła uratować 15 milionów Paczek Niespodzianek (czyli 15 tys. ton jedzenia) generując 468 mln zł oszczędności dla użytkowników. To konkretne liczby, które pokazują, jak duża jest dziś skala świadomej konsumpcji.

x.jpg



Źródło: Too Good To Go
Fot: toogoodtogo.com




tagi: Too Good To Go , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,