Polskie ptysie przechodzą metamorfozę w nowej, przetwarzalnej folii od Coveris
Czwartek, 03 lipca 2025
Polski rynek słodyczy w 2024 wyniósł ok. 20 miliardów złotych rocznie, co plasuje nas na 5 miejscu w Europie[1]. Jak podaje Centrum Monitorowania Rynku, największa wartość rynku słodyczy przypada na dyskonty (46%), sklepy małoformatowe (30%) oraz supermarkety (15%). To właśnie te sklepy mają decydujący wpływ na zmiany materiałów opakowaniowych, czego przykładem jest historia ptysi z firmy Brześć.
„Zapotrzebowanie na przetwarzalne materiały opakowaniowe jest zgodne z polityką Unii Europejskiej, która ogłosiła, że do 2030 r. wszystkie znajdujące się na unijnym rynku opakowania mają nadawać się do recyklingu2. Nowe opakowania naszych produktów odpowiadają temu trendowi i wspierają redukcje odpadów opakowaniowych”, tłumaczy Arkadiusz Drążek, dyrektor generalny firmy Brześć Sipa sp.k., jednego z głównych producentów wyrobów cukierniczych w Polsce.
Brześć od ponad 40 lat specjalizuje się w produkcji słodkich i wytrawnych przekąsek, jednak flagowymi produktami są wyroby ptysiowe - słomka ptysiowa, groszek ptysiowy oraz korpusy ptysiowe. Cieszą się one dużą popularnością wśród klientów z Polski, jak i z zagranicy, m.in. z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Czech, Słowacji, Litwy, ale można je spotkać również w Dubaju, Kanadzie i USA. Firma od wielu lat współpracuje z Hadepol Flexo, obecnie Coveris Rypin – zakładem przejętym przez Grupę Coveris w czerwcu 2024 – i to właśnie dzięki tej współpracy udało się wprowadzić nową, przetwarzalną folię do masowej produkcji.
“Jesteśmy bardzo zadowoleni z udanego wprowadzenia na rynek wyrobów ptysiowych w pełni przetwarzalnych foliach BOPP produkowanych w naszym zakładzie w Rypinie. Ta zrównoważona alternatywa dla materiałów nienadających się do recyklingu zapewnia taką samą trwałość, jednocześnie oszczędzając zasoby i pomagając zarówno dostawcom, jak i sieciom spożywczym, osiągnąć ich cele w zakresie zrównoważonego rozwoju”, skomentował Wojciech Jankowski, szef sprzedaży w Coveris Rypin.
Dodatkowym atutem nowej folii jest jej wysoka transparentność, dzięki czemu konsumenci mogą zajrzeć do środka bezpośrednio z półki sklepowej. Folia ta idealnie nadaje się do zadruku w 8 kolorach w technologii flekso oraz oferuje dodatkowe uszlachetnienia, jak matowe i błyszczące wykończenie, podkreślając wartość marki.
Dzięki inwestycji w zrównoważone opakowania dla swoich flagowych przekąsek, marka Brześć ma większą szansę na promocję polskich produktów nie tylko w Europie, ale także w regionie MENA. Zwłaszcza, że marka Brześć posiada również odpowiednie certyfikaty Halal przyznawane produktom nadającym się do spożycia przez muzułmanów.
„Dzięki zaufaniu i wsparciu Coveris Rypin planujemy w niedalekiej przyszłości rozszerzyć produkcję opakowań monomateriałowych dla kolejnych produktów”, podsumował Arkadiusz Drążek.
1 Każdej minuty w Polsce sprzedaje się 10 tysięcy opakowań słodyczy. Co napędza rynek? 2 Zaskakujące zmiany w sklepach. Weszły unijne przepisy o opakowaniach
Według najnowszego rynkowego raportu, obecnie 18,4% Polaków...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.