Advertisement

Wiadomości

Sylwia Władyko nowym prezesem Grupy Chorten

Czwartek, 26 czerwca 2025
Od 16 lat Sylwia Władyko budowała Polską Grupę Sklepów Spożywczych Chorten, właśnie została powołana na stanowisko prezesa zarządu jednej z największych sieci franczyzowych w kraju.
Podczas walnego zgromadzenia udziałowców zapadła decyzja o wyborze nowego prezesa Grupy Chorten, która współpracuje z ponad 3000 sklepów detalicznych w całej Polsce. Przez kolejny rok, do wygaśnięcia kadencji obecnego zarządu, funkcję tę będzie sprawować Sylwia Władyko, od 2022 roku wiceprezes Grupy Chorten, wcześniej zaś wieloletnia dyrektor generalna i handlowa firmy. Od 20-letnie jest związana z branżą FMCG. Swoje doświadczenie w zarządzaniu zdobywała także w innych sieciach handlowych – m.in.: PMB Market i Groszek.

Sylwia Władyko dotąd opowiadała za koordynację współpracy między wszystkimi działami i makroregionami Grupy Chorten oraz spółkami regionalnymi i operacyjnymi, tak też pozostanie. Jej dotychczasowe działania skutkowały dynamicznym rozwojem Grupy – z 20 sklepów na Podlasiu w 2009 r. do ponad 3000 placówek partnerskich we wszystkich województwach w roku 2025. Zbudowała więc przez lata solidne fundamenty pod ekspansję marki Chorten i posiada kompetencje związane z zarządzaniem organizacją, nadzorem nad kluczowymi procesami i rozwojem firmy.

Aktualnie Sylwia Władyko będzie miała duży wpływ na kreowanie strategii rozwoju współpracy między sklepami partnerskimi, producentami i dystrybutorami.

- To dla mnie ogromna odpowiedzialność i wyzwanie, by nadal budować dobrą przyszłość polskiego rynku tradycyjnego. Obejmuję tę funkcję po zmarłym w listopadzie minionego roku wieloletnim prezesie Grupy Chorten Krzysztofie Pakule, co jest dla mnie olbrzymim zaszczytem, był to człowiek wybitny. To on pokazał całemu zespołowi, że biznes warto budować w oparciu o partnerskie relacje, transparentność działań i interes sklepów. Nadal będziemy dbali o te wartości - podkreśla Sylwia Władyko, nowa prezes Grupy Chorten.

W ostatnich latach była ona wielokrotnie wyróżniana za osiągnięcia biznesowe i społeczne, m.in. w listopadzie 2024 otrzymała tytuł Menedżer Roku 2023 w prestiżowym plebiscycie „Złota Setka Podlaskiego”.

Nowa prezes podkreśla, że firma pod jej sterami nadal skupiać będzie się na rozszerzeniu zasięgu współpracy partnerskiej, stałej negocjacji warunków handlowych w celu ich polepszania na rzecz sklepów i wprowadzaniu innowacyjnych rozwiązań.

- Jestem przekonana, że nasza działalność na rzecz sklepów tradycyjnych ma olbrzymi potencjał i mocno zadbamy o podnoszenie ich rentowności zarówno przez narzędzia miękkie, takie jak szkolenia, jak i inwestycje w nowe technologie oraz budowanie rozpoznawalności marki naszych sklepów jako konkurencyjne i ze świetną ofertą – mówi Sylwia Władyko.

Do zarządu Grupy Chorten na funkcję wiceprezesów powołani zostali także Emil Ciepły i Krystian Pakuła, dotychczasowi udziałowcy i wiceprezesi spółki Chorten IT. Spółka ta działała jako jedna ze spółek operacyjnych już od 2023 roku i aktywnie wspiera przede wszystkim rozwój technologiczny zarówno samej organizacji, jak i sklepów partnerskich.

Emil Ciepły w Grupie Chorten skutecznie wykorzystuje swoje 10-letnie doświadczenie we współpracy z dostawcami – zarówno dystrybutorami, jaki i kontrahentami w obszarze usług okołobiznesowych. Jest absolwentem ekonomii na Uniwersytecie w Białymstoku, inżynierem po kierunku elektronika i telekomunikacja na Politechnice Białostockiej, uzyskał także licencjat z filologii angielskiej na Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania w Białymstoku.

Krystian Pakuła ma z kolei 10-letnie doświadczenie zawodowe w zarządzaniu sprzedażą oraz marketingiem, zdobyte w trakcie pracy dla firm maklerskich operujących na zagranicznych rynkach finansowych, ścieżkę kariery zaś rozpoczynał w obszarze bankowości inwestycyjnej. Posiada dyplomy Masters in International Business oraz BA in Management zdobyte w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. W Grupie Chorten mocno postawił na rozwój retail media i digital marketingu.




Źródło: Grupa Chorten
Fot: mat. prasowe


tagi: Sylwia Władyko , Grupa Chorten , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,