Advertisement

Wiadomości

Hochland Polska w „Rankingu ESG. Odpowiedzialne Zarządzanie 2025”

Czwartek, 12 czerwca 2025
10 czerwca 2025 roku, podczas jubileuszowej konferencji Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Transformacja biznesu – scenariusze przyszłości”, ogłoszono wyniki dwóch kluczowych inicjatyw promujących odpowiedzialność i zrównoważony rozwój w biznesie: „Rankingu ESG. Odpowiedzialne Zarządzanie” oraz Listy Startupów Pozytywnego Wpływu 2025. Ranking opublikowano w „Rzeczpospolitej” i na rp.pl. Wśród uczestników rankingu znalazła się firma Hochland Polska.
Hochland Polska zdecydowała się na udział w rankingu, by potwierdzić swoje zaangażowanie w odpowiedzialne zarządzanie oraz transparentnie zaprezentować efekty działań w obszarach środowiskowym, społecznym i ładu korporacyjnego. Udział w rankingu był dla firmy również okazją do porównania swoich praktyk z najlepszymi na rynku oraz do dalszego doskonalenia strategii zrównoważonego rozwoju.

„Ranking ESG. Odpowiedzialne zarządzanie 2025” został przygotowany pod kierunkiem prof. Bolesława Roka z Akademii Leona Koźmińskiego przy wsparciu merytorycznym Deloitte. Odpowiedzialność firm w Polsce została zweryfikowana przez Radę Naukową Rankingu ESG, w skład której weszli w tym roku eksperci Climate Leadership UNEP/GRID, Akademii Leona Koźmińskiego i Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

To już 19, edycja Rankingu ESG (pierwsza miała miejsce w 2007 roku). W tegorocznej edycji udział wzięło ponad 60 firm, a łącznie w historii rankingu – ponad 300 największych przedsiębiorstw w Polsce. Ranking ocenia jakość zarządzania w obszarach ESG (środowisko, społeczeństwo, ład korporacyjny) na podstawie szczegółowej ankiety (70 pytań w 11 częściach), zgodnej z Europejskimi Standardami Sprawozdawczości (ESRS). Poszczególne części ankiety dotyczą wybranych ujawnień ogólnych o charakterze strategicznym; wybranych ujawnień w zakresie ochrony środowiska – klimat, zanieczyszczenia, woda, bioróżnorodność, wykorzystanie surowców; wybranych ujawnień w zakresie społecznym – własne zasoby pracownicze spółki, pracownicy w łańcuchu wartości, dotknięte społeczności, klienci i użytkownicy, oraz wybranych ujawnień w zakresie ładu korporacyjnego.

Hochland uplasował się na 16. miejscu, uzyskując 83% punktów, co świadczy o silnym zaangażowaniu firmy w odpowiedzialne zarządzanie. Hochland Polska konsekwentnie realizuje strategię zrównoważonego rozwoju, która obejmuje: redukcję śladu węglowego, racjonalne gospodarowanie zasobami naturalnymi, troskę o dobrostan zwierząt.

- To nie tylko deklaracje, lecz konkretne działania wpisane w długofalową strategię firmy. Wierzymy w Hochland, że zrównoważony rozwój to jedyna droga do budowania przyszłości, w której rozwój gospodarczy idzie w parze z poszanowaniem środowiska i odpowiedzialnością społeczną. – mówi Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services manager w Hochland Polska.

5 lat współpracy Hochland Polska w Programie Partnerstwa FOB

W tym roku przypada także piąta rocznica współpracy Hochland Polska z Forum Odpowiedzialnego Biznesu. W tym czasie firma zgłosiła dziesiątki praktyk z zakresu CSR i zrównoważonego rozwoju. Wiele z nich zostało uwzględnionych w corocznych raportach „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. Tym samym stała się Partnerem Strategicznym FOB, a jej przedstawiciel, Jacek Wyrzykiewicz, odebrał pamiątkową statuetkę.

- Jesteśmy dumni, że już od pięciu lat współpracujemy z FOB, a zgłaszane przez nas działania są doceniane i stawiane za wzór dla innych przedsiębiorstw. Ta nagroda to dowód, że w zakładzie produkcyjnym z powodzeniem można łączyć aspekt ekonomiczny z troską o środowisko naturalne i lepszą przyszłość kolejnych pokoleń. Dlatego naszym celem jest nie tylko kontynuowanie naszych wieloletnich dobrych praktyk, ale także proponowanie nowych rozwiązań, pozwalających zrealizować jeszcze ambitniejsze cele – mówił Wyrzykiewicz.

W najnowszym raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2024. Dobre praktyki” znalazły się 3 praktyki zgłoszone przez Hochland Polska: ‘GOZ w Hochland’, której celem jest poprawa efektywności procesów i zredukowanie zużycia surowców, ‘Świadomość komunikacji bez greenwashingu w Hochland’, aby kierownictwo i pracownicy sprzedaży wiedzieli jak komunikować, tematy ‘eko’ oraz ‘Zrównoważona produkcja mleka w Hochland Polska’ –  w tym przypadku chodzi o poszerzanie wiedzy z zakresu żywienia, dobrostanu a także lepsze zrozumienie funkcjonowania sektora mleczarskiego.

Zgłoszone praktyki dostępne są w bazie online: https://odpowiedzialnybiznes.pl/dobre-praktyki/.




Źródło: Quality Public Relations
Fot: mat. prasowe



tagi: Hochland Polska , Ranking ESG. Odpowiedzialne Zarządzanie 2025 , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,