Advertisement

Auto

Mercedes-Benz eSprinter 320 Furgon Select – elektryczne narzędzie do profesjonalnych zadań

Środa, 11 czerwca 2025 Autor: Paweł Pańczyk, HURT & DETAL Nr 06/232. Czerwiec 2025
W tym teście sprawdzamy możliwości modelu Mercedes-Benz eSprinter 320 Furgon Select w wersji długiej – cichego i zeroemisyjnego dostawczaka o mocy 204 KM. Testujemy jego realne możliwości w pracy miejskiej i podmiejskiej, komfort kierowcy oraz opłacalność dla właścicieli sklepów, hurtowni i flot samochodowych.
Przemyślana przestrzeń i funkcjonalność

Testowany model to wersja z podwyższonym dachem i rozstawem osi wynoszącym 4325 mm. Pojazd ma dopuszczalną masę całkowitą na poziomie 3500 kg. Wymiary przestrzeni ładunkowej:
  • szerokość: 1,79 m (światło drzwi tylnych 1,55 m),
  • wysokość: 2,0 m (światło drzwi tylnych 1,84 m),
  • długość: 4,3 m (po podłodze 4,41 m).
Dzięki dwuskrzydłowym drzwiom tylnym, otwieranym do 270°, oraz bocznemu wejściu (126 × 181 cm) załadunek i rozładunek są szybkie i wygodne. Test paletowy wykazał, że można przewieźć nawet do pięciu europalet (krótszym bokiem) lub trzech (dłuższym bokiem), pozostawiając miejsce na dodatkowe ładunki.

Silnik elektryczny: wydajność, zasięg i przewidywalne koszty

eSprinter 320 napędzany jest silnikiem elektrycznym o mocy 150 kW (204 KM), przekazującym napęd na tylną oś (RWD). Bateria trakcyjna o pojemności 81 kWh pozwala osiągnąć zasięg do 262 km w cyklu mieszanym WLTP. Szczegółowe zużycie energii:
  • w mieście: 22,4 kWh/100 km,
  • na obrzeżach: 25,7 kWh/100 km,
  • drogi lokalne: 32,1 kWh/100 km,
  • autostrada: 44,3 kWh/100 km,
  • średnio: 34,1 kWh/100 km.
Pojazd można ładować:
  • AC 11 kW – ładowanie nocne lub w firmowym punkcie,
  • DC 115 kW – szybkie ładowanie do 80% w około 30 minut,
  • opcjonalnie AC 22 kW.
Komfort w kabinie i zaawansowane technologie

Kabina kierowcy została zaprojektowana z myślą o funkcjonalności i ergonomii. Na pokładzie znajdziemy: system multimedialny MBUX z ekranem dotykowym 10,25", komendą głosową „Hej Mercedes” i nawigacją; wielofunkcyjną skórzaną kierownicę z panelem dotykowym; liczne schowki i uchwyty (m.in. sześć cupholderów, schowki nad głową i pod deską rozdzielczą); automatyczną klimatyzację THERMOTRONIC, podgrzewane fotele i przyciemniane szyby; bezprzewodowe ładowanie telefonu, gniazdo 230 V oraz pakiet integracji smartfona.

Bezpieczeństwo i systemy wsparcia

Lista wyposażenia wspierającego kierowcę obejmuje: aktywnego asystenta utrzymania pasa ruchu; asystenta martwego pola; „Attention Assist” – system monitorujący koncentrację kierowcy; kamerę cofania, czujnik deszczu, asystenta ruszania pod górę; system rozpoznawania znaków drogowych i ochronę przed bocznym wiatrem.

Wnioski

Mercedes-Benz eSprinter 320 Furgon Select to profesjonalne narzędzie pracy, które – dzięki dużej ładowności, dobremu zasięgowi i funkcjonalnej kabinie – może stać się ważnym ogniwem każdej nowoczesnej floty.

Paweł Pańczyk
wiadomoscispozywcze.pl


1748510131.png





tagi: Mercedes-Benz eSprinter 320 Furgon Select , elektryczne samochody , motoryzacja ,