Advertisement

Opakowania

ALDI Polska z wysoką redukcją emisji i zużycia zasobów dzięki opakowaniom IFCO

Środa, 11 czerwca 2025
Rok 2024 przyniósł kolejny, imponujący rezultat współpracy ALDI z IFCO. Sieć po raz kolejny otrzymała prestiżowy certyfikat potwierdzający wkład w gospodarkę o obiegu zamkniętym, a co najważniejsze - osiągnęła jeszcze lepsze wyniki środowiskowe niż w 2023 roku. Redukcja emisji CO₂ większa o 10% a oszczędności wody ponad 5 razy większe - a to tylko niektóre osiągnięcia dyskontera.
Dzięki zastosowaniu opakowań IFCO zamiast tradycyjnych kartonów, ALDI w 2024 roku:
  • zredukowało emisję CO₂ o 1 863 899 kg (wzrost o 10% względem 2023),
  • zaoszczędziło 177 514 m³ wody (ponad 5 razy więcej niż rok wcześniej),
  • ograniczyło produkcję odpadów stałych o 4 360 931 kg (ponad 4,5x więcej niż w 2023),
  • zapobiegło marnowaniu 313 608 posiłków.
Uzyskane efekty działań porównywalne są do tych, które przyniosłaby  roczna redukcja samochodów na drogach aż o 1347 pojazdów, wyeliminowania, 4,4 mln 5-minutowych pryszniców, czy 3,1 mln pełnowartościowych posiłków, które nie trafiły do kosza.

- Osiągnięcie jeszcze lepszych wyników w 2024 roku pokazuje, że nasze podejście do zrównoważonego rozwoju nie jest jednorazową deklaracją, lecz realnym działaniem wpisanym w DNA marki ALDI. Współpraca z IFCO pozwala nam nie tylko redukować ślad węglowy, ale także rozwijać odpowiedzialny łańcuch dostaw, który przynosi korzyści środowisku i klientom – mówi Luiza Urbańska, Młodszy Manager ds. Komunikacji i PR w ALDI Polska. Wdrażając to rozwiązanie w całej Grupie ALDI Nord, sprawiamy, że nasza logistyka staje się jeszcze bardziej wydajna. Opakowania IFCO trafiają do dostawców, są wypełniane świeżymi produktami, przewożone do sklepów, a po opróżnieniu składane, odbierane i wykorzystywane ponownie. Naszym celem jest rozszerzenie tego systemu zamkniętego obiegu na kolejne kategorie produktów – by jeszcze więcej elementów łańcucha dostaw działało w duchu gospodarki obiegu zamkniętego - dodaje Urbańska.

Certyfikat IFCO opiera się na metodyce LCA (analiza cyklu życia produktu), zgodnej z normami ISO 14040/14044, i stanowi obiektywny dowód wpływu firmy na środowisko.



Źródło: SYSTEM EFFECTO
Fot: mat. prasowe



tagi: ALDI Polska , opakowania IFCO , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,