Advertisement

Wiadomości

Grupa Tarczyński z blisko 10-proc. r/r wzrostem obrotów w I kwartale 2025 roku

Poniedziałek, 02 czerwca 2025
Grupa Tarczyński, lider segmentu przekąsek białkowych w branży FMCG, wypracowała w I kwartale 2025 roku 519 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost rok do roku o 9,9 proc. W analizowanym okresie wartość zysku EBITDA ukształtowała się na poziomie 65,2 mln zł wobec 78,3 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku. W pierwszych trzech miesiącach br. zysk netto wyniósł 29,3 mln zł w porównaniu z blisko 44,3 mln zł rok wcześniej.
Akcjonariusze firmy podczas walnego zgromadzenia zwołanego na 12 czerwca 2025 roku decydować będą o emisji nie więcej niż 2 mln akcji zwykłych serii G. Pozyskany w drodze emisji akcji kapitał Grupa Tarczyński zamierza przeznaczyć na rozbudowę mocy produkcyjnych kabanosa, a także realizację projektów innowacyjnych.

– Długoterminowo koncentrujemy się na zwiększaniu skali działania. Strategia wzrostu grupy opiera się na kilku kluczowych filarach: konsekwentnym zwiększaniu udziałów w strategicznych kategoriach produktowych, pozyskiwaniu nowych konsumentów, maksymalizacji wartości marki parasolowej, wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań odpowiadających na zmieniające się potrzeby rynku oraz budowaniu silnego, pozytywnego wizerunku marki Tarczyński. W ramach planowanej ekspansji rozważamy emisję do 2 mln akcji – decyzję w tej sprawie podejmą nasi akcjonariusze podczas najbliższego walnego zgromadzenia – komentuje Radosław Chmurak, Wiceprezes Zarządu - Dyrektor Sprzedaży Tarczyński.

Na wysokość przychodów osiągniętych przez Grupę Tarczyński w I kwartale 2025 roku istotny wpływ miało zwiększenie wolumenu sprzedaży względem analogicznego okresu roku poprzedniego.  Kluczowe kategorie produktowe rozwijają się zgodnie z dotychczas wyznaczonymi trendami. Warto wskazać na wysoką dynamikę sprzedaży kategorii parówek na poziomie 26 proc. w okresie I kwartału 2025 roku vs I kwartał 2024 roku oraz stabilny wzrost w grupie kabanosów na poziomie ok. 18 proc. rok do roku, przy jednoczesnym zmniejszeniu sprzedaży kiełbas suchych i wyrobów blokowych o 8 proc. rok do roku.

W okresie pierwszych trzech miesięcy 2025 roku marża EBITDA wyniosła 12,55 proc. i była o 0,3 p.p. wyższa niż średnioroczna marża w okresie 2024 roku.

W 2024 roku grupa umocniła się na pozycji lidera w kategorii przekąsek mięsnych w Polsce, osiągając 70-proc. udział w rynku kabanosów oraz 25-proc. w rynku parówek.

Przechwytywanie_3.JPG

Produkty grupy są dystrybuowane do ponad 30 krajów świata na trzech kontynentach. Jej największe rynki eksportowe to: Niemcy, Wielka Brytania, Holandia, Rumunia, Litwa, Czechy oraz Łotwa.

Grupa współpracuje z największymi sieciami sklepów na świecie i sprzedaje produkty zarówno pod markami Tarczyński i Snack It (często jednocześnie w obydwu markach), jak i w modelu private label. Dystrybuuje produkty do popularnych sieci handlowych w Polsce i zagranicą: Aldi, Asda, Auchan, Biedronka, Billa, Carrefour, Coop, Costco, Edeka, Iki, Kaulfland, Lidl, Maxima, Morrisons, Netto, Penny, Plus, Rewe, Sainsbury’s, Tesco.

Grupa Tarczyński traktuje wyzwania związane z ESG jako szanse biznesowe. Rozumie długoterminowe wyzwania środowiskowe i podejmuje aktywne działania na rzecz redukcji śladu węglowego przy zachowaniu charakteru biznesu, jakości produktów, jednocześnie wpisując się w nowoczesne trendy żywieniowe.





Źródło: Tailors





tagi: Grupa Tarczyński , wyniki finansowe , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,