Advertisement

Z rynku FMCG

Mars zobowiązał się przeznaczyć 27 mln dolarów na wsparcie rolników

Piątek, 30 maja 2025
Program Farmer Forward to pięcioletnia inwestycja Mars Inc., realizowana we współpracy z globalnym producentem nabiału i wieloletnim dostawcą – firmą Fonterra.
  • Inicjatywa przewiduje finansowanie narzędzi i technologii zorientowanych na zrównoważony rozwój dla ok. 2000 rolników oraz premie pieniężne dla ok. 165 rolników rocznie, którzy osiągną ambitne cele środowiskowe – średnio 15 tys. USD rocznie na rolnika.
  • Program ma na celu zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych firmy Mars zakresu 3 (tzw. Scope 3) pochodzących z produkcji mleka o ponad 150 000 ton metrycznych do 2030 roku (w porównaniu do poziomu z 2015 r.) – jest to ekwiwalent emisji z ponad 611 milionów przejechanych kilometrów.*
  • Mleko pozyskane w ramach tej inicjatywy mogłoby teoretycznie posłużyć do produkcji aż 20 miliardów batonów Snickers® rocznie.**
  • Partnerstwo z Fonterra jest kluczowym elementem globalnej strategii Mars – której celem jest redukcja emisji gazów cieplarnianych o 50%* do 2030 r. oraz osiągnięcia zerowej emisji netto do 2050 r.
Mars, Inc. ogłosił uruchomienie nowego programu realizowanego we współpracy z jednym z największych światowych dostawców mleka – firmą Fonterra. W ramach pięcioletniej inwestycji o wartości 27 mln USD, program Farmer Forward ma na celu wspieranie rolników prowadzących gospodarstwa mleczne w przechodzeniu na rolnictwo przyjazne klimatowi, przyczyniając się do realizacji globalnego celu Mars, jakim jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych (GHG) o 50% do 2030 r. względem poziomu z 2015 roku.

Około połowa inwestycji zostanie przeznaczona na finansowanie narzędzi i technologii wykorzystywanych w gospodarstwach przez ok. 2000 rolników współpracujących z Fonterra. Pozostałe środki trafią bezpośrednio do ok. 165 rolników rocznie, którzy osiągną najlepsze wyniki w zakresie zrównoważonego rozwoju. Co roku, na jednego rolnika przypadnie średnio do 15 tys. USD w formie premii.

Program Farmer Forward obejmuje swoim działaniem 26 000 hektarów ziemi – czyli obszar zbliżony do 50 000 boisk futbolu amerykańskiego. Dla porównania: mleko produkowane w ramach tego programu mogłoby teoretycznie wystarczyć na wyprodukowanie aż 20 miliardów batonów Snickers® rocznie.** Dzięki współpracy z Fonterra, Mars planuje zredukować emisje zakresu 3 z produkcji mleka o prognozowane 150 000 ton metrycznych do 2030 roku, w odniesieniu do poziomu z 2015 r.

Program stanowi istotny filar inicjatywy Muuuwimy o mlecznej rewolucji (Moo’ving Dairy Forward) – wielomilionowej platformy Mars uruchomionej w ubiegłym roku, mającej na celu inwestycje w nowe technologie i partnerstwa służące redukcji emisji GHG w całym łańcuchu dostaw mleka. Nabiał odpowiada za czwartą co do wielkości kategorię emisji w globalnym śladzie węglowym firmy Mars – dlatego osiągnięcie celów klimatycznych możliwe jest tylko dzięki ścisłej współpracy z producentami mleka.

- Rolnicy mleczni są na pierwszej linii walki o przyszłość rolnictwa przyjaznego klimatowi, dlatego właśnie ich stawiamy na pierwszym miejscu w ramach naszego programu Farmer Forward – powiedziała Amanda Davies, Chief R&D, Procurement and Sustainability Officer w Mars Snacking. W ciągu najbliższych pięciu lat zainwestujemy około 27 milionów dolarów w rodziny rolników współpracujących z Fonterra, zapewniając im istotne wsparcie finansowe i pomagając jednocześnie znacząco ograniczyć emisje. To realna korzyść dla obu stron, ponieważ wiemy, że uczynienie mleczarstwa bardziej zrównoważonym wymaga dużego wysiłku i poważnych inwestycji. -

Jako firma rodzinna, Mars rozumie, że rolnikom zależy na przyszłości ich gospodarstw – również dla kolejnych pokoleń. Środki z programu mają nie tylko przyspieszyć ograniczanie emisji, ale umożliwić im budowanie stabilnych przedsiębiorstw na miarę przyszłości.

- Fonterra i Mars współpracują ze sobą od dziesięcioleci, a w ostatnich latach zrównoważony rozwój naprawdę zajmuje czołowe miejsce na liście naszych priorytetów. Mamy jasno określone ambicje klimatyczne i dzięki takim partnerstwom, jak to z Mars, możemy wspierać naszych rolników w ich realizacji. – powiedziała Charlotte Rutherford, Dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju w Fonterra. To wspólne zaangażowanie w ochronę środowiska bardzo nas cieszy i jest prawdziwym dowodem na siłę partnerstwa i innowacji. -

Ponad 200 000 krów dostarcza nabiał do produkcji kultowych marek słodyczy Mars, takich jak M&M’s® czy Snickers®. Jednak surowce te odpowiadają za 65% emisji gazów cieplarnianych w portfolio przekąsek Mars. Ograniczenie emisji pochodzących z produkcji mleka odgrywa zatem kluczową rolę w realizacji ambitnej strategii Mars Net Zero Roadmap, zakładającej osiągnięcie zerowej emisji netto w całym łańcuchu wartości firmy do 2050 r.

W Mars wierzymy, że sukces biznesowy może iść w parze z troską o planetę. Najlepszym tego dowodem jest fakt, że od 2015 roku Mars, Incorporated zredukowała globalną emisję gazów cieplarnianych o 16%, jednocześnie zwiększając roczną sprzedaż na świecie aż o 60%.

Dowiedz się więcej o podejściu Mars do zrównoważonej produkcji mleka: https://youtu.be/uUMLtCO6Nt8




* Źródło danych: Kalkulator ekwiwalentów emisji EPA: https://www.epa.gov/energy/greenhouse-gas-equivalencies-calculator

** Uwaga prawna: To dane poglądowe – mleko z programu nie trafia wyłącznie do produkcji 20 miliardów batonów Snickers®, lecz do różnych produktów czekoladowych i przekąsek z portfolio Mars.




Źródło: Garden of Words
Fot: mat. prasowe




tagi: Mars , rolnictwo , redukcja emisji gazów cieplarnianych , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,