Kategorie produktów

Rozmowa z Zygmuntem Ochałą, Członkiem Zarządu Krajowego Systemu Kaucyjnego Zwrotka

Wtorek, 13 maja 2025 HURT & DETAL Nr 05/231. Maj 2025
Trzy Pytania do Zygmunta Ochała, Członka Zarządu Krajowego Systemu Kaucyjnego Zwrotka, kieruje Monika Książek.
Jakie rozwiązania systemu kaucyjnego zapewniacie dla branży?

System kaucyjny w Polsce rewolucjonizuje podejście do recyklingu i gospodarki obiegu zamkniętego w sektorze handlowym. Dla sklepów oznacza to nowe obowiązki, takie jak organizacja punktów zbiórki, przechowywanie zebranych opakowań i odpadów opakowaniowych oraz zwrot kaucji dla konsumentów.

Krajowy System Kaucyjny Zwrotka oferuje rozwiązania, które znacząco ułatwiają wdrożenie tych obowiązków poprzez automatyzację procesów, system IT, który zbiera, przetwarza i analizuje niezbędne dane, wsparcie technologiczne przy zarządzaniu logistyką odbioru odpadów, transparentny model rozliczeń, redukcję kosztów oraz oszczędność czasu.

Ponadto oferujemy zarówno zwrotkomaty (wraz z instalacją, przeszkoleniem personelu i gwarancją), jak i rozwiązania do manualnej zbiórki (takie jak terminale i worki).

Do kogo kierowana jest oferta?

Sklepy o powierzchni powyżej 200 mkw. mają obowiązek zwrotu kaucji i przyjmowania opakowań. Mniejsze jednostki muszą pobierać kaucję, natomiast decyzja o przyjmowaniu opakowań i zwrocie kaucji należy do nich.

Zwrotka oferuje kompleksowe rozwiązania dla wszystkich jednostek handlu. Nasze zwrotkomaty są dopasowane do możliwości sklepów. Oferujemy terminale i drukarki do zbiórki ręcznej. Wszystkie narzędzia są w pełni zintegrowane z naszym systemem IT oraz większością systemów kasowych.

Zapewniamy elastyczny i w pełni automatyczny system odbioru opakowań, dostosowany do możliwości magazynowych poszczególnych placówek. Bierzemy także pod uwagę logistykę zwrotną sklepów.

Czy można przetestować rozwiązania przed podjęciem współpracy?

Jak najbardziej. Pilotaże umożliwiają praktyczne poznanie pełnego procesu od oddania opakowania przez konsumenta poprzez wypłacenie kaucji w kasie, aż po odbiór odpadów. Pozwalają także zidentyfikować potencjalne wyzwania i przygotować odpowiednie procedury.

Nasi przedstawiciele odpowiedzą na wszystkie pytania i pomogą dobrać najlepszą opcję. Dane kontaktowe dla poszczególnych regionów dostępne są na stronie: www.zwrotka.com/dla-handlu.




tagi: Krajowy System Kaucyjny , Zwrotka , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,