2 kwietnia to wyjątkowa data, ponieważ obchodzony jest wtedy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu, ustanowiony przez ONZ. Jego celem jest zwiększenie wiedzy na temat spektrum autyzmu oraz promowanie akceptacji i wsparcia dla osób neuroróżnorodnych. Lidl Polska każdego dnia dba, by zakupy były komfortowe dla wszystkich klientów, a od 2019 roku prowadzi inicjatywę „Ciche godziny”, stworzoną z myślą o osobach ze spektrum autyzmu i ich rodzinach.
Ciche godziny – większy komfort zakupów
Osoby w spektrum autyzmu (ASD) często doświadczają nadwrażliwości sensorycznej, przez co codzienne czynności, takie jak zakupy, mogą być dla nich wyzwaniem. Głośna muzyka, intensywne światło czy duży ruch w sklepie bywają przytłaczające. Właśnie dlatego w ramach „Cichych godzin” Lidl Polska wprowadził szereg udogodnień, takich jak: wyciszenie muzyki i komunikatów głosowych, obsługę klientów deklarujących, że są osobami ze spektrum autyzmu, poza kolejnością w tzw. kasach pierwszeństwa.
Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), 1 na 100 dzieci na świecie znajduje się w spektrum autyzmu, co oznacza, że w Polsce żyje około 400 tysięcy osób z ASD1. Jednak spektrum autyzmu dotyczy nie tylko samych osób ze zdiagnozowanym ASD, ale także ich rodzin i opiekunów, dla których codzienne obowiązki, w tym zakupy, mogą być sporym wyzwaniem.
„Ciche godziny” trwają w każdy piątek od 8:00 do 10:00 oraz w soboty od 19:00 do 21:00. To niewielka zmiana dla większości klientów, ale ogromna różnica dla osób neuroróżnorodnych i ich opiekunów.
Świadomość i edukacja – klucz do większej akceptacji
Światowy Dzień Świadomości Autyzmu to doskonała okazja, aby szerzyć wiedzę i zrozumienie na temat neuroróżnorodności. Lidl Polska nie tylko oferuje konkretne rozwiązania, ale także edukuje klientów, pracowników i partnerów na temat różnorodnych potrzeb społeczeństwa. Działania na rzecz inkluzywności wpisują się w strategię CSR firmy, która promuje równość i otwartość na każdego.
– Empatia i troska o komfort naszych klientów są dla nas priorytetem. Dzięki naszej inicjatywie „Ciche godziny” chcemy ułatwić codzienne zakupy osobom neuroróżnorodnym. To mała zmiana, ale o wielkim znaczeniu – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs and CSR w Lidl Polska.
Świadomość autyzmu to nie tylko kwestia jednego dnia w roku – to długofalowa misja budowania bardziej inkluzywnego społeczeństwa. Lidl Polska zaprasza wszystkich klientów do wspierania inicjatyw na rzecz osób ze spektrum autyzmu i promowania większej wrażliwości na ich potrzeby.
[1] Europejski Tydzień Autyzmu - Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Lubartowie - Portal Gov.pl
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.