Zbigniew Wysocki, Marketing Director w Goodvalley Polska zauważył, że branża spożywcza jest cały czas blisko natury. Produkcja znajduje się na zapleczu i wykorzystanie AI właśnie tam ma miejsce. Sztuczna inteligencja wzmacnia obszary, w których używane są dane. Jak jednak zaznaczył Wysocki, jej kluczowym zadaniem jest rozwiązywanie problemów, a nie usprawnianie procesów.
"Branża spożywcza nie różni się bardzo od innych, jeśli chodzi o zastosowanie technologii" – dodał Marcin Grzegorczyk, Sales & Marketing Support w ASSECO Bussines Solutions.
Andrzej Gantner, dyrektor generalny w Polskiej Federacji Producentów Żywności Związku Pracodawców podkreślił, że AI to tylko algorytmy, które wykonują skomplikowane zadania. "Wiedza algorytmu jest oparta na tym, co jest włożone w Big Data. Nie wiemy, ile tam jest rzeczy prawdziwych, a ile fałszywych" – zauważył. Wskazał, że powinniśmy być ostrożni w tym zakresie. Według niego wszystko wymaga kontroli człowieka.
"Nie da się włożyć wszystkich danych do jednego worka i oczekiwać, że z drugiej strony wyjdzie coś idealnego" – dodał Marcin Grzegorczyk z ASSECO Bussines Solutions.
W trakcie dyskusji Andrzej Gantner zauważył, że najwięcej robotów na świecie jest w Chinach. Kraj ten odpowiada za 42% światowych zasobów. Z kolei Polska ma 0,6-procentowy udział. Według eksperta to pokazuje, gdzie jesteśmy w skali świata. Dodał, że bez robotów nie dokonamy znaczącego postępu.
"Będziemy zmuszeni do robotyzacji ze względu na brak rąk do pracy" – dodał Zbigniew Wysocki, Marketing Director w Goodvalley Polska.
"Nie ma co się bać, to i tak przyjdzie i trzeba się na to przygotować" – podsumował dyskusję Marcin Grzegorczyk.
foto: mat. redakcji
tagi: fmcg , żywność , AI , sztuczna inteligencja , innovation day ,
Ceny kostki masła mogą wkrótce przekroczyć 10 zł. Nic nie...
Jubileuszowy punkt mieści się w wyjątkowym miejscu:...
Polska Izba Handlu oraz Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji...
Szara strefa na rynku...
Kontrowersyjna wrzutka legislacyjna...
Inflacja przekładająca się na presję płacową, rosnące...
Firmy czekają kłopoty...
Według badania UCE RESEARCH i ARI10, 38,1% dorosłych Polaków...