Konsumenci chcą wydawać więcej
Według danych CPS GfK nastroje konsumenckie poprawiają się. Z analiz instytutu wynika, że najwięcej Polaków, bo aż 43%, obawia się o bezpieczeństwo własne i rodziny. Na drugim miejscu znalazły się obawy finansowe (40%), a na kolejnym o zdrowie swoje i bliskich (33%). Ekspert zauważył, że w poprzednim badaniu w 2023 r. strach o kondycję ekonomiczną był tym wiodącym.
Szymon Mordasiewicz dodał, że od stycznia do sierpnia br. wartość rynku wzrosła, urósł także popyt o 5,9% rdr. Dodał, że te dane wskazują, że konsumenci chcą wydawać pieniądze, dlatego to czas, aby wprowadzać innowacje.
Ekspert wymienił kilka najważniejszych elementów, którymi należy się kierować w najbliższej przyszłości:
Wystąpienie eksperckie zatytułowane "Cena, Promocja, Sklep a może Innowacja? Czego potrzebuje konsument AD2024", podczas którego Szymon Mordasiewicz z GfK Polonia przedstawił najnowsze dane dotyczące zachowań konsumentów, odbyło się podczas konferencji Innovation Day 2024.
foto: mat. redakcji
tagi: innovation day , innowacje , fmcg , retail ,
Kto zapłaci za zmiany w podatku cukrowym? Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS) zwraca...
Bartłomiej Kieżun ambasadorem North Coast SABartłomiej Kieżun – dziennikarz kulinarny, autor...
Ceny w sklepach rosną wolniej, ale to jeszcze nie koniec podwyżekW październiku ceny w sklepach wzrosły średnio o 4,1% rok do...
W Polsce padnie historyczny rekord sprzedaży złotaMennica Skarbowa sprzedała w ciągu 9 miesięcy 2,1 tony...
Polacy podzieleni w ocenie badań opinii publicznejZ sondażu wynika, że nieco ponad połowa dorosłych Polaków...
Coraz mniej rolników opłaca składki w KRUSŚrednia emerytura rolnicza to dziś połowa świadczenia z ZUS...
Od 2026 wzrośnie limit zwolnienia z podatku VATPrzedsiębiorcy, których wartość sprzedaży w 2025 roku...
Estoński program e-rezydencji przyciągnął już ponad 130 tysięcy przedsiębiorcówPonad 2,6 tys. to Polacy...