W 2024 roku PINTA Barrel Brewing wyśle za granicę dwa razy więcej piwa niż w 2023 roku, a udział eksportu w sprzedaży browaru zwiększy się z około 20% do 30%.
Beczkowa PINTA specjalizuje się w warzeniu piw z najwyższej półki, kilkukrotnie droższych nawet od piw rzemieślniczych. Proces ich produkcji trwa od roku do dwóch lat i więcej. Poza tym powstaje ich bardzo mało. Średnio każde premierowe piwo jest oferowane w liczbie najwyżej 4 tys. butelek o pojemności 0,33 litra.
W Polsce PBB tworzy rynek piw ultra premium, którego wcześniej praktycznie nie było. O odbiorców, którzy w piwie szukają najwyższej jakości i wyjątkowych doznań smakowych nieco łatwiej jest za granicą. Ale tam jest znacznie większa konkurencja. – Nikt nie będzie kupował bardzo drogich piw bez znajomości marki, dlatego ciężko pracujemy na to, żeby beczkowa PINTA była coraz bardziej znana – mówi Bartek Ociesa, Dyrektor Generalny Browaru PINTA, odpowiedzialny w przeszłości za budowę PINTA Barrel Brewing.
Niewielki, niszowy browar buduje swoją światową markę bez reklam, a reputację opiera wyłącznie na opiniach koneserów piwa. Od rozpoczęcia działalności w połowie 2021 roku browar zbiera świetne oceny na piwnych portalach (np. Untappd), a jego piwa należą do najwyżej ocenianych piw z Polski. Co roku wydłuża się też lista medali zdobywanych przez piwa uwarzone w PBB. Te sukcesy przekładają się na coraz większe zainteresowanie browarem na świecie. Rok 2024 jest rekordowy, jeśli chodzi o kooperacje PBB z innymi browarami oraz udział w najbardziej prestiżowych zagranicznych festiwalach piwa. Odbywający się w tym tygodniu na Wyspach Owczych Mikkeller Beer Celebration Faroe Islands będzie dla PBB 11 z kolei.
Na wielu z tych imprez wystawiają się tylko browary zaproszone przez organizatorów (np. Mikkeller Beer Celebration Copenhagen w Danii lub Lumberjack Day w USA). – Nawet na tak silnie obsadzonych festiwalach wzbudzamy zachwyt naszymi piwami, a ten hype niesie się po świecie i przekłada się na nowe zamówienia – zauważa Bartek Ociesa.
W tym roku piwa z PBB po raz pierwszy zamówił m.in. odbiorca z Chin. W sumie beczkowa PINTA wysyła swoje piwa do około 20 – głównie europejskich – krajów.
Mimo trudnej sytuacji na rynku piwa (rosnące koszty produkcji i spadek popytu) obecny rok będzie kolejnym, w którym PBB zwiększy produkcję. W zeszłym roku browar uwarzył 29 różnych piw w ilości 229 hektolitrów. Było to ponad 23% więcej niż w roku 2022.
Osoby zarządzające browarem przyznają, że stopniowo nabierają doświadczenia w prowadzeniu tak specjalistycznego browaru. Sprzedaż piw ultra premium jest bardzo trudna ze względu na wąską grupę odbiorców. Nawet browar z tak dobrym odbiorem jak PBB obecnie nie byłby w stanie utrzymać się wyłącznie ze sprzedaży swoich piw. Dlatego od zeszłego roku PBB warzy też piwa dla Browaru PINTA, wykorzystując w ten sposób moce produkcyjne i zarabiając na utrzymanie swojej niszowej działalności.
Browar PINTA Barrel Brewing S.A. został wybudowany w 2021 roku w Wieprzu k. Żywca za 5,5 mln zł, głównie dzięki zaangażowaniu ponad 1200 inwestorów społecznościowych. – Zyski wizerunkowe z warzonych przez nas piw już procentują, ale ten rok w końcu powinien też przynieść zyski finansowe – zapowiada Bratek Ociesa. Konkretne dane będą znane po zamknięciu trzeciego kwartału.
Według badania UCE RESEARCH i ARI10, 38,1% dorosłych Polaków...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.