Spiżarnia, jedna z największych polskich firm zajmująca się dystrybucją produktów spożywczych oraz artykułów chemiczno-kosmetycznych do sklepów za granicą, wprowadza nową identyfikację wizualną marki. Nowe logo wpisuje się w rozwijaną strategię komunikacji, w której firma stawia na najwyższą jakość świadczonych usług i zaufanie Klientów.
Dotychczas w swojej komunikacji Spiżarnia posługiwała się okrągłym logotypem z trzema ciężarówkami. Z czasem znak promocyjny przestał jednak odpowiadać na aktualne potrzeby komunikacyjne firmy, a także zaczął odbiegać od trendów graficznych. Zmiana systemu identyfikacji wizualnej jest także odpowiedzią na dynamiczne zmiany, jakie zachodzą w Spiżarni. Spółka się rozwija, zarówno terytorialnie, asortymentowo jak i jakościowo, w wielu obszarach – oferty, serwisu, dostaw, obsługi, czy stosowanych technologii. Wdrożenie nowego, uproszczonego, czytelnego logotypu jest również odzwierciedleniem tego rozwoju.
- Jednym z kapitałów, jakimi dysponuje każda firma, jest jej wizerunek, który niejednokrotnie latami jest kształtowany na docelowym rynku i w świadomości odbiorców. Wpływa na niego także identyfikacja wizualna, w której główną rolę odgrywa logo. To z nim powinna kojarzyć się firma, jej główne dziedziny działalności czy dokonania. Nowy znak marki Spiżarnia jest odpowiedzią na rozwój naszej organizacji oraz zmieniające się warunki rynkowe i trendy branżowe – mówi Beata Sykuła, dyrektor Marketingu i Sieci Franczyzowej Spiżarnia Sp. z o.o.
Nowy znak graficzny składa się z dwóch elementów – trapezu i prostokąta o zaokrąglonych rogach. Kształt ten ze względu na swoją prostotę, może wywołać różne skojarzenia. Wzbogacony o kontekst marki zawarty w logotypie (Spiżarnia) odnosi odbiorcę do skojarzenia z magazynem i samochodem transportowym, a w dalszej kolejności ładunkiem (paleta) oraz lustrem samochodowym (skojarzenie dodatkowe, które zawiera się przede wszystkim w wersji uzupełniającej znaku). Elementy te odnoszą się do procesu działalności przedsiębiorstwa i stanowią istotę jego funkcjonowania.
- W prostym znaku geometrycznym udało nam się umieścić wiele kontekstów. Przy zmianie proporcji logo, percepcja odbiorcy może przesuwać się w stronę np. samochodu ciężarowego (prostokąt wydłużony) lub zapakowanej palety (prostokąt zbliżony do kwadratu). Zależność ta sprawia, że nowy znak jest nie tylko nowoczesny i łączy w sobie charakter naszej działalności, ale także jest elastyczny i ponadczasowy. Daje to duże możliwości budowania komunikacji wizualnej – dodaje Beata Sykuła.
Kierując się dbałością o środowisko, Spiżarnia zamierza stopniowo wprowadzać zmiany oznakowania w firmie. Do nowego systemu zostaną dopasowane także strona internetowa, media społecznościowe, platforma sprzedażowa Spizarnia24.com czy wszelkie materiały promocyjne. Nowe logo znalazło się już na koszulach piłkarzy Motoru Lublin, którzy po 32 latach właśnie awansowali do Ekstraklasy. Spiżarnia jest sponsorem strategicznym tego najpopularniejszego klubu regionu lubelskiego.
Nowy znak promocyjny powstał dzięki współpracy z lubelską agencją ROmedia.
Prawie co drugi szef pracuje co najmniej 10 godzin dziennie...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.