Marka Lipton idzie z duchem czasu i inspiruje do wykorzystywania czasu na…przyjemności! Proszę opowiedzieć więcej o przesłaniu najnowszej kampanii.
W obecnym zabieganym świecie wszystko dzieje się szybko, a my sami mamy dużo obowiązków. Chcemy zachęcać naszych konsumentów do chwil przyjemności, które pozwalają zatrzymać się i złapać oddech. Chwile przyjemności, hobby, pasje dostarczają nam radości i często dają nową energię do działania. Warto o tym pamiętać. W trakcie naszej kampanii chcemy zachęcać właśnie do takich małych chwil przyjemności na co dzień, w które doskonale wpisuje się dwuowocowa herbatka Lipton.
Skąd pomysł na połączenie właśnie herbatek owocowych Lipton i przyjemności?
W trakcie badań konsumenckich, przeprowadzanych w Polsce, pytaliśmy obecne i potencjalne konsumentki herbatek owocowych kiedy i dlaczego po nie sięgają. I właśnie wtedy usłyszeliśmy, że te herbatki są pite w trakcie przerwy, relaksu, kiedy szukamy przyjemności i takiej chwili dla siebie. Jest to inna okazja spożywania niż np. herbat czarnych, które często pite są o poranku dla rozbudzenia, czy herbat ziołowych, które konsumowane są w celach prozdrowotnych.
Co takiego wyróżnia propozycję Lipton wśród herbatek owocowych na rynku?
Tworząc linię herbatek owocowych Lipton szukaliśmy propozycji, która przyciągnie młodszych konsumentów i wniesie powiew świeżości do kategorii. Stąd pomysł połączenia różnych owocowych smaków. Lipton w swojej ofercie ma egzotyczne i klasyczne połączenia takie jak mango i czarna porzeczka czy malina i bez. Zadbaliśmy o to, aby nasze warianty różniły się od siebie smakiem, aromatem, ale też i kolorem bo przecież inny kolor ma malina czy mango i inaczej się parzą. Zależało nam również na wyważeniu smaku herbatek, aby nie były zbyt kwaśne i oczywiście, aby były w 100% z naturalnych składników.
Do kogo skierowana jest kampania i nowa oferta herbat? Jaki jest ten konsument i czego oczekuje od produktu?
Nową kampanią chcemy dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców. Natomiast naszą główną grupą komunikacyjną są millenialsi i generacja Z. Wynika to z tego, że właśnie wśród tych grup rynek ma najniższą penetrację. Lipton, jako lider kategorii, odpowiada za rekrutację nowych użytkowników. Wprowadzając na rynek herbatki owocowe Lipton słuchaliśmy konsumentów, którzy poszukują w tym produkcie przyjemnego, naturalnego smaku oraz różnorodności. I to właśnie dostarczamy w naszych herbatkach owocowych.
Jakie inne działania wspierają kampanię?
1 marca rozpoczęliśmy kampanię od silnej aktywności w digitalu oraz telewizji. Nie tylko poprzez standardowe reklamy, ale również obecność w show „Mam Talent”. To program o poszukiwaniu swoich pasji i odkrywaniu talentów, a spełnianie marzeń to przyjemność, która silnie związana jest z marką Lipton. Stąd nasza obecność. Kolejnym miejscem, gdzie się pojawiamy jest sieć kin Kinads, bo te placówki to również miejsce, do którego przychodzimy dla przyjemności – obejrzeć film. Telewizja i duży ekran to oczywiście tylko część naszych działań.
Kierując się do pokoleń milenialsów i Z – bardzo mocno stawiamy na działania w digitalu i social mediach. Tutaj aktywujemy dedykowaną część kampanii z Julią Wieniawą. Zależy nam na zbudowaniu nowoczesnego wizerunku marki Lipton oraz relacji właśnie z młodszym pokoleniem odbiorców. W planach mamy również szerokie działania influencerskie.
Kampanię w mediach będziemy wspierać także działaniami w punktach sprzedaży. W kwietniu rusza nasza loteria, w której do wygrania są same przyjemności.
Chcemy również pobudzić konsumpcję latem, w prosty sposób dodając kostki lodu do zaparzonej na gorąco herbatki owocowej Lipton. I taką właśnie herbatkę będzie można skosztować w strefie Lipton na Green Olsztyn Festiwal. W naszej strefie będzie można również spotkać Julię Wieniawę.
Proszę opowiedzieć o współpracy z ambasadorką. Dlaczego Julia Wieniawa?
Julia Wieniawa to niezwykła artystka młodego pokolenia. Jest to aktorka i piosenkarka, która zbudowała imponującą i zaangażowaną społeczność na swoich kanałach w social mediach. Jest to jednocześnie osoba, która zdecydowanie oprócz ciężkiej pracy stara się znaleźć czas na swoje pasje i rzeczy, które sprawiają jej przyjemność. Stąd decyzja, by została ona ambasadorką Lipton. I jest to bardzo przyjemna współpraca.
Dziękuję za rozmowę
Monika Górka
tagi: Lipton , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,
Abris Capital Partners podpisał przedwstępną umowę...
Jak wynika z badania Amazon.pl, przeprowadzonego we...
Ostatnie dane o sprzedaży detalicznej nie napawają...
Prognozy na najbliższe miesiące są zróżnicowane, a...
Już ponad 38% dorosłych Polaków słyszało o tym, że ktoś...
Szara strefa na rynku...
Kontrowersyjna wrzutka legislacyjna...
Inflacja przekładająca się na presję płacową, rosnące...